Trei poduri din Bărăgan, aflate în stare avansată de degradare, vor fi reabilitate cu 18 milioane de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
trei poduri din judeţul Ialomiţa vor fi modernizate FOTO mapio.net
trei poduri din judeţul Ialomiţa vor fi modernizate FOTO mapio.net

Trei poduri din Bărăgan, aflate într-o stare avansată de degradare vor fi modernizate de Consiliul Judeţean Ialomiţa. Valorea investiţiilor se ridică la aproximativ 18 milioane de lei. Primul pe lista reabilitărilor este podul de la Ţăndărei care a fost construit în anul 1960 şi nu a fost reparat niciodată.

Consiliul Judeţean Ialomiţa a aprobat 3 note conceptuale privitoare la reabilitarea celor 3 poduri din Ialomiţa. Conform declaraţiilor oficiale, într-o primă fază, ar putea fi reabilitate po¬du¬rile de la Ţăndărei, Bucu şi Fierbinţi. Va-loarea notelor conceptuale oscilează între 400 şi 500.000 de lei, iar valoarea estimată a acestor investiţii se ridică la 18 milioane de lei.

Podul de la Ţăndărei a fost construit în 1960, an din care nu a mai suferit nicio intervenţie majoră. Expertiza realizată a reliefat faptul că «există o stare avansată de degradare a structurii de rezistenţă». 

lmplementarea acestui proiect presupune reabilitarea podului peste râul Ialomiţa de la Ţăndărei de pe drumul judeţean DJ 212 prin efectuarea lucrărilor de reabilitare, înlocuirea integrală a structurii de rezistenţă a tablierului şi a sistemului de rezemare pe infrastructuri. Podul are o lungime totală de 95,80 metri şi o lăşime de 10,20 metri, iar terenul pe care va fi efectuată investiţia se află în domeniul public al judeţului Ialomiţa. Prin Nota conceptuală se estimează că valoarea documentaţiiilor tehnice aferente va fi de circa 420.000 lei cu TVA, iar valoarea lucrărilor din cadrul proiectului se ridică la paroximativ 7.000.000 lei cu TVA.

De unde vin banii

În cazul podului de la Bucu, investiţia propusă este de 5,4 milioane de lei.  Potrivit Raportului de expertiză tehnică întocmit de SC BETARMEX  SRL, obiectivul a fost încadrat în clasa tehnica V caracterizată de calificativul tehnic "lucrarea nu asigură condiţiile minime de siguranţa circulaţiei". Expertul tehnic a prevăzut lucrări de reabilitare constând în consolidarea infrastructurilor, consolidarea tablierului prin repararea grinzilor prefabricate, refacerea consolelor de trotuar, a grinzilor de parapet şi a panourilor de placă prefabricată, âţinâmd seama de: durata de exploatare şi starea tehnică a podului, starea de degradare avansata a structurii de rezistenţă. Podul de la Bucu a fost dat în exploatare în anul 1984.  Finantarea cheltuielilor estimate va f asigurata din fonduri din bugetul public al judetului Ialomita sau din alte surse de finantare atrase (fonduri europene, guvernamentale etc.).  

Stare tehnică satisfăcătoare

Ultimul dintre podurile vizate de autorităţi este cel de la Fierbinţi, peste râul Ialomiţa. Podul a fost construit în 1997 şi ar urma să fie reabilitat şi «dublat cu o structură independentă pe toată lungimea lui». Valoarea estimată a acestei investiţii este de 5,5 milioane de lei. Potrivit Raportului de expertiză, podul a fost încadrat în clasa tehnică III corespunzătoare unei ,,stări tehnice satisfăcătoare" şi apreciat ca ,,având o lăţime insuficientă de parte carosabila". Expertul tehnic a prevazut lucrari de reabilitare constând în consolidarea structurii existente (suprastructura şi infrastructura) şi lărgirea podului la o parte carosabila de minim 7,8 m prin realizarea unei structuri noi, paralelă cu structura existentă, realizata din grinzi prefabricate, rezemate pe infrastructuri noi. Astfel, s-a identificat necesitatea executării lucrărilor de reabilitare a podului peste râul Ialomiţa la Fierbinţi pe DJ 10 l U şi dublarea acestuia cu o structura independentă.

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite