Sexul la birou, avantaj pentru companii. Specialiştii explică de ce „relaţiile intime între colegii cresc productivitatea”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Companiile nu interzis sexul la birou FOTO: arhivă adevarul.ro
Companiile nu interzis sexul la birou FOTO: arhivă adevarul.ro

Privite ca un subiect tabu, relaţiile intime între colegii de birou reprezintă un plus pentru companiile în cadrul cărora acestea se înfiripă. Specialiştii în Resurse Umane (HR) consideră că aceste legături pot ajuta la creşterea productivităţii angajaţilor.

Relaţiile intime între colegii de serviciu sunt de cele mai multe ori subiectul principal al vorbelor de budoar, care se perindă dintr-un birou într-altul. Oricât de mult am vrea să credem că acest lucru este imposibil să se petreacă, ei bine totuşi se întâmplă în foarte multe dintre cazuri. 

Dragoş Butuzea este specialist în Resurse Umane (HR) de peste nouă ani şi confirmă pe deplin această teorie. „Într-adevăr, relaţiile intime între colegii de muncă sunt o realitate. Nimeni nu vrea să comenteze pentru că societatea este pudibondă, însă, colegii de muncă pot avea relaţii intime” confirmă Dragoş Butuzea. 

La fel i s-a întâmplat şi Dianei C. (28 de ani), o tânără angajată la o firmă din Ialomiţa. De câteva luni ea are o relaţie cu un coleg de muncă. „M-a surprins foarte tare cu foarte multe gesturi. Îmi zâmbea frumos, îmi aducea flori. Se comporta altfel decât toţi foştii mei parteneri şi am zis să-i dau o şansă. Până acum totul merge bine, iar activitatea nu a avut de suferit” mărturiseşte tânăra. 

Avantajele sexului la birou

În opinia specialiştilor în Resurse Umane, relaţiile intime care se înfiripă la birou sunt destul de importante pentru compania unde angajaţii îndrăgostiţi îşi desfăşoară activitatea. Toate acestea pentru că s-a observat că respectivii angajaţi sunt mult mai motivaţi să-şi facă treaba în cele mai bune condiţii, crescând astfel productivitatea firmelor. 

„Când în cadrul unei firme apar aşa-zisele legături informale, acestea ajută la consolidarea legăturilor formale. Mai concret, angajaţii care au o relaţie devin mult mai productivi şi mai eficienţi, crescând astfel productivitatea locului de muncă unde aceştia lucrează. Companiile multinaţionale nu interzic deloc acest gen de relaţii între angajaţi” susţine Dragoş Butuzea. 

Despărţirea, marele pericol

Eficienţa productivităţii poate fi afectată în cazul în care relaţia consolidată între cei doi angajaţi se destramă. Practic, nemulţumirea legată de despărţire îşi pune amprenta asupra modului de lucru, iar respectivii angajaţi încep să-şi reproşeze unele lucruri, lăsând munca deoparte. În acest caz, de cele mai multe ori, unul dintre ei trebuie să părăsească definitiv respectivul loc de muncă. 

„Totul se destramă când relaţia încetează. Practic, angajaţii devin rivali, iar acest lucru dăunează mediului de lucru. În astfel de situaţii, unul dintre cei doi angajaţi trebuie să-şi dea demisia şi să-şi găsească un alt loc de muncă, dacă nu pot suporta ideea despărţirii!” mai spune Dragoş Butuzea

Cazuri de incompatibilitate

În opinia specialiştilor în Resurse Umane, angajaţii pot fi şi într-o anumită formă de „incompatibilitate”, în momentul în care decid să pornească o relaţie intimă la birou. Sunt de evitat relaţiile dintre angajaţi şi clienţii firmelor, pentru că se poate crede faptul că respectivii clienţi ar putea fi favorizaţi. De asemenea, este de evitat ca şefii de organizaţii să-şi angajeze soţiile la birou pentru că unele decizii luate de acestea ar putea fi în detrimentul companiei. 

„În general, nu se recomandă ca directorul sau antreprenorul să-şi aducă soţia la birou, în postura de angajat. Toate acestea pentru că, de cele mai multe ori, femeile iau decizii în mod emoţional şi-i împiedică pe lideri să ia decizii raţionale” mai spune Dragoş Butuzea, specialist în HR. 

Citiţi şi:

Ponturi pentru relaţiile la locul de muncă

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite