Podurile de la Ţăndărei şi Bucu, pericol major. Pentru ce autovehicule a fost  interzisă circulaţia

Podurile de la Ţăndărei şi Bucu, pericol major. Pentru ce autovehicule a fost  interzisă circulaţia

Consiliul Judeţean Ialomiţa are în plan să reabiliteze trei poduri FOTO Adevărul

Autovehiculele cu masa mai mare de 10 tone au interzis pe podurile de la Ţăndărei şi de la Bucu până în primăvara anului viitor. Consiliul Judeţean Ialomiţa a anunţat participanţii că cele două poduri, din cauza stării tehnice nesatisfăcătoare, stabilită prin expertize tehnice, prezintă pericol.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este vorba despre podul peste râul Ialomiţa de pe DJ 212 km 78+250 de la intrarea în oraşul Ţăndărei dinspre Feteşti şi cel de peste râul Ialomiţa, de pe DJ 213A km 36+400 de la intrarea în comuna Bucu dinspre Mărculeşti. Astfel, până pe 31 martie 2021 se va interzice circulaţia pe aceste poduri a autovehiculelor cu masa mai mare de 10 tone.
Se recomandă rutele ocolitoare:
 
1. Pentru podul de la Ţăndărei:
– DN 2A (Ţăndărei) – DN 2A (Chirana) – DN 3B (Chirana) – DN 3B (Feteşti) în ambele sensuri;
 
2. Pentru podul de la Bucu:
– DN 2A (Bucu) – DN 2A (Slobozia) – DJ 201 (Slobozia) – DJ 201 (Mărculeşti);
– DN 2A (Chirana) – DN 3B (Chirana) – DN 3B (Feteşti) – DJ 212 – DJ 201 (Mărculeşti).
 
Trei poduri din Bărăgan, aflate într-o stare avansată de degradare vor fi modernizate de Consiliul Judeţean Ialomiţa. Valorea investiţiilor se ridică la aproximativ 18 milioane de lei. Primul pe lista reabilitărilor este podul de la Ţăndărei care a fost construit în anul 1960 şi nu a fost reparat niciodată.
Consiliul Judeţean Ialomiţa a aprobat 3 note conceptuale privitoare la reabilitarea celor 3 poduri din Ialomiţa. Conform declaraţiilor oficiale, într-o primă fază, ar putea fi reabilitate podurile de la Ţăndărei, Bucu şi Fierbinţi. Va-loarea notelor conceptuale oscilează între 400 şi 500.000 de lei, iar valoarea estimată a acestor investiţii se ridică la 18 milioane de lei.
 
Podul de la Ţăndărei a fost construit în 1960, an din care nu a mai suferit nicio intervenţie majoră. Expertiza realizată a reliefat faptul că «există o stare avansată de degradare a structurii de rezistenţă». 
Podul are o lungime totală de 95,80 metri şi o lăşime de 10,20 metri, iar terenul pe care va fi efectuată investiţia se află în domeniul public al judeţului Ialomiţa. Prin Nota conceptuală se estimează că valoarea documentaţiiilor tehnice aferente va fi de circa 420.000 lei cu TVA, iar valoarea lucrărilor din cadrul proiectului se ridică la paroximativ 7.000.000 lei cu TVA.
 

De unde vin banii

 
În cazul podului de la Bucu, investiţia propusă este de 5,4 milioane de lei.  Potrivit Raportului de expertiză tehnică întocmit de SC BETARMEX  SRL, obiectivul a fost încadrat în clasa tehnica V caracterizată de calificativul tehnic "lucrarea nu asigură condiţiile minime de siguranţa circulaţiei". Expertul tehnic a prevăzut lucrări de reabilitare constând în consolidarea infrastructurilor, consolidarea tablierului prin repararea grinzilor prefabricate, refacerea consolelor de trotuar, a grinzilor de parapet şi a panourilor de placă prefabricată, âţinâmd seama de: durata de exploatare şi starea tehnică a podului, starea de degradare avansata a structurii de rezistenţă. Podul de la Bucu a fost dat în exploatare în anul 1984.  Finantarea cheltuielilor estimate va f asigurata din fonduri din bugetul public al judetului Ialomita sau din alte surse de finantare atrase (fonduri europene, guvernamentale etc.).  
 
Vă mai recomandăm şi:
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările