Parcarea subterană din Slobozia, o investiţie păguboasă. Construcţia trebuie reabilitată înainte de inaugurare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parcarea subterană din Piaţa Revoluţiei, investiţie costisitoare demarată în urmă cu 8 ani printr-o finanţare cu fonduri Regio, dar plină de vicii, reprezintă o provocare pentru Dragoş Soare(PNL), noul edil al Sloboziei.

Lucrarea, care a înghiţit 19,5 milioane de lei, ar mai avea nevoie de încă 14,5 milioane lei pentru a deveni funcţională şi sigură pentru cei care o folosesc.

Noul primar al municipiului a explicat că parcarea subterană are, conform unei expertize tehnice, carenţe structurale grave la nivel de proiectare şi construcţie. Pentru a deveni funcţională, construcţia trebuie să intre în lucrări de reabilitare. 

În prezent, conform analizei autorităţilor locale, nu este realizat accesul în parcare, în interior, elementele trecute în proiect nu sunt toate finalizate, iar investiţia se degradează pe zi ce trece.

„Conform informaţiilor pe care le deţin, pentru a face funcţională această parcare ea trebuie să intre într-un program de reabilitare. Obiectivul are carenţe structurale grave la nivel de proiectare şi construcţie”, a spus Dragoş Soare.  

Conform unei expertize comandate de fosta administraţie locale, condusă de Adrian Mocioniu, structura de rezistenţă a de la baza parcării este de 4 ori mai mică decât normativele în vigoare, pereţii sunt cu 25% mai subţiri, iar 47 de grinzi care susţin tavanul construcţiei trebuie întărite pentru ca parcarea să primească aviz de funcţionare. „Nu credeam că situaţia este atât de gravă. Vom cere ca cei care se fac vinovaţi de acest insucces să fie traşi la răspundere! Este o piatră de moară de gâtul comunităţii”, a spus primarul Sloboziei. 

Zeci de grinzi trebuie consolidate

La rândul său, consilierul primarului, Radu Gorunescu, a explicat ce este de făcut. 

„Din fericire, expertiza tehnică întocmită confirmă faptul că această construcţie nu va pica. Din acest punct de vedere „we are safe”. Se recomandă, însă, să nu se intre cu peste 3,5 tone pe planşeu. În schimb, se recomandă nişte consolidări ale unor grinzi, 47 de grinzi din totalul de 110 necesită consolidări. 

Adică, aproape jumătate necesită consolidări, pentru că nu rezistă la sarcinile stabilite în normativele în vigoare. Expertiza prevede şi cheltuielile care ar mai trebui făcute. Este opinia acestor experţi, care trebuie tratată cu rezerva de rigoare, ca la medic.

Putem avea şi o „second opinion”. Ei spun că parcarea mai are nevoie de 4.563.851 de lei pentru a fi finalizată la caracteristicile din proiectul tehnic existent. Nu vorbim de reconsolidare. Lucrările privind accesul la parcare, unde sunt două variante de proiect, sunt estimate la 8.660.000 lei. Şi la Agoră ar mai fi nevoie de 842.000 lei ca să o faci să arate ca în proiectul iniţial”, a spus Radu Gorunescu. 

Autorităţile locale din Slobozia au anunţat că vor decide în cel mai scurt timp soarta proiectului: conservare ori găsirea unor fonduri pentru realizarea investiţiilor ca re se impun. Construcţia parcării subterane a fost demarată în 2012 de Alexandru Stoica(PSD), primar la vremea respectivă, fiind continuată de Adrian Mocioniu(PSD), care înainte de alegerile locale din 27 septembrie 2020 a trceut la PRO România, pierzându-şi mandatul. Noul primar, Dragoş Soare a câştigat alegerile locale din partea PNL şi a deţinut în 2009 funcţia de director al Direcţiei Agricole Ialomiţa.

Vă mai recomandăm şi:

Ce mai avem şi ce nu mai avem voie să facem, începând de luni, ca urmare a noilor măsuri de restricţie

 

Cine sunt liderii care se luptă pentru funcţia de premier. Pe cine propune PSD

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite