Ce a primit o tânără din Urziceni într-un colet. Femeia comandase un telefon

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În colet nu a primit ce comandase FOTO Shutterstock
În colet nu a primit ce comandase FOTO Shutterstock

Atenţie la înşelăciunile pe internet! O tânără din municipiul Urziceni a plătit pentru un telefon mobil şi a primit în colet un cablu.

La data de 16 octombrie, poliţiştii ialomiţeni au fost sesizaţi de o tânără din municipiul Urziceni despre faptul că a comandat pe un site de comerţ on-line un telefon mobil, pentru care a achitat suma de 434 de lei. După ce plătit curierului contravaloarea produsului a verificat coletul, însă, stupoare, în cutie a găsit în locul telefonului, un cablu.

Aceasta a formulat plângere penală pentru săvârşirea infracţiunii de înşelăciune, poliţiştii efectuând cercetări în vederea identificării autorului şi recuperării prejudiciului.

Pentru prevenirea înşelăciunilor dar şi a altor fapte penale săvârşite prin diverse tehnici de comunicare - telefonie, sms, internet, poliţiştii vă sfătuiesc să manifestaţi o atenţie sporită în momentul în care comandaţi bunuri şi produse, să solicitaţi garanţii şi să nu furnizaţi date confidenţiale prin telefon.

Pentru a evita să fiţi victimele fraudele comise în  mediul online, poliţiştii fac următoarele precizări:

1. Pe cât posibil, efectuaţi o verificare faptică a bunului pe care urmează să îl cumpăraţi pentru a vă asigura că acesta există în materialitatea lui aşa cum este prezentat în anunţul/postarea online, precum şi pentru a verifica existenţa eventualelor defecte.

2. Evitaţi achiziţia de mărfuri/servicii oferite la preţuri mult mai mici decât preţul real, verificaţi valoarea reală a bunurilor/serviciilor pe site-urile de comerţ autorizate. Indiferent de natura bunurilor/serviciilor postate, documentaţi-vă şi nu reacţionaţi precipitat la astfel de ,,oferte”.

3. Efectuaţi un minim de verificări cu privire la entitatea/persoana cu care intenţionaţi să demaraţi relaţii comerciale, verificaţi cu atenţie adresa de e-mail de pe care s-a transmis corespondenţa.

4. Dacă plătiţi cu cardul, asiguraţi-vă că transferul informaţiilor se face în mod securizat. Verificaţi existenţa simbolului de tip ,,lacăt’’ în bara URL (cea ce implică o conexiune securizată), folosiţi un protocol HTTPS sau SSL atunci când navigaţi pe internet şi verificaţi ca persoana cu care interacţionaţi în mediul online să fie reală, si să nu folosească nume sau calităţi mincinoase.

5. Este esenţial să nu transmiteţi informaţii referitoare la datele dumneavoastră bancare (numărul contului bancar, codul de securitate al cardului PIN-ul cardului, parole de acces, seria sau IP-ul token-ului etc.), precum şi date de identitate cum ar fi: nume, prenume, CNP- seria şi numărul cărţii de identitate s.a.m.d.

Vă mai recomandăm şi:

Am ajuns să speriem lumea. OMS anunţă că situaţia din România e devastatoare şi luni bagă autorităţile în şedinţă

 

Medic, despre eşecul imunizării: Dragi români, fain că v-aţi ţinut tari şi nu v-aţi vaccinat. Hai, parastase!

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite