Slătinenii încă aşteaptă ca autostrada Craiova-Slatina-Piteşti, făgăduiala ministrului Vâlcov, să devină realitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul acesta a fost unul bogat în vizite în judeţul Olt ale oficialilor membri ai Guvernului, lucru deloc de mirare având în vedere că a fost unul electoral. Unii guvernanţi au venit onorându-şi promisiuni mai vechi şi aduse la îndeplinire acum, alţii au venit continuând cu promisiuni mai vechi, iar alţii încă mai vântură proiecte despre care vorbeau şi în urmă cu câţiva ani.

Una dintre promisiunile guvernanţilor ce au devenit realitate în cursul acestui an o reprezintă inaugurarea unui bazin de înot în municipiul Slatina. Demarat în primăvara anului 2011, lucrările la acest proiect trebuia terminate încă din toamna aceluiaşi an de diverse interese obscure ale conducerii Companiei Naţionale de Investiţii (CNI) de la acel moment. A trebuit să se schimbe conducerea instituţiei menţionate în primăvara acestui an pentru ca lucrările să fie deblocate. Noii veniţi în fruntea Companiei au organizat o nouă licitaţie ce a stabilit o nouă firmă capabilă se reia lucrările de acolo unde rămăseseră “îngheţate” şi, la începutul lunii februarie a.c., CNI a ales firma SC Lor Instal Construct SA din Bucureşti să termine proiectul de la Slatina, a cărui valoare totală se ridică la 58 miliarde lei vechi. Reluate la jumătatea lunii martie, lucrările au fost terminate cu două săptămâni mai devreme. Bazinul a fost inaugurat de vicepremierul Liviu Dragnea pe 1 iunie, cel care promisese din toamna anului trecut că proiectul bazinului de înot va fi terminat până în toamna 2014. Şi aşa a fost, pe 1 iunie a.c. fiind tăiată panglica. Bazinul cu pricina are dimensiunile de 30/50 metri, o adâncime a apei cuprinsă între 1,20 - 1,80 metri, cu cinci culoare, întreaga investiţie ocupând în total aproape 2.000 mp.

Tot anul acesta, nu mai devreme de luna octombrie, ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, s-a aflat la Slatina pentru a inspecta stadiul lucrărilor de amenajare a noii secţii Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean din Slatina. Acesta a promis, la momentul respectiv, că întregul proiect evaluat la 65 miliarde lei vechi va fi pus complet realizat până la finele acestui an. Din fericire pentru guvernantul menţionat, lucrările erau încă de la acel moment într-o fază avansată, iar, la ora actuală, acesta este realizat în proporţie de 90%. Proiectul amintit este unul de anvergură şi a presupus demolarea unei aripi a Spitalului Judeţean Slatina, a cărui structură nu a fost modificată de la inaugurarea din anii ’70. În locul vechii aripi, ce reprezenta intrarea în spital şi vechea secţie Urgenţe, a fost amenajat un corp nou de clădire, modern.

O nouă promisiune la orizont: redeschiderea Spitalului din Drăgăneşti-Olt

Astfel, un laminator cu diametrul de aproape trei metri a fost amplasat la câţiva metri de intrarea în incinta noii secţii Primiri Urgenţe, luminator ce va furniza lumină ambientală naturală în interior, accesul acesteia fiind facilitată în plus şi de o serie de geamuri termopan amplasate pe toată lungimea parterului dinspre partea interioară a fostei parcări interioare a unităţii. Practic, spitalul slătinean va beneficia de două intrări, ambele amenajate în dreptul UPU: una va fi destinată exclusiv preluării pacienţilor aduşi cu autospecialele Ambulanţei sau ale SMURD, iar cealaltă intrare va fi pentru restul celor ce vor intra în spital. De asemenea, şi spaţiile pentru vizitatori/rude ale pacienţilor au acum un look modern şi civilizat, sălile de aşteptare fiind dotate cu mobilier adecvat. Banii pentru realizarea proiectului (65 miliarde lei vechi, dintre care 35 miliarde ROL au costat construcţia, iar 29 miliarde ROL – dotările), a fost asigurată de Consiliul Judeţean Olt şi Primăria municipiului.

Conducerea Spitalului Judeţean Slatina confirmă că secţia Urgenţe va fi inaugurată în decembrie: “Am ajuns la finalul acestui proiect, care a fost unul de amploare şi care îşi va arăta viabilitatea imediat ce totul va deveni funcţiona, adică din decembrie a.c. Suntem pe final cu totul, au mai rămas de pus la locul său aparatura medicală”, a declarat dr. Andrei Iordache.

Acelaşi ministru al Sănătăţii a promis, tot la vizita din octombrie a.c., că va fi redeschis Spitalul Orăşenesc din oraşul Drăgăneşti-Olt, rebotezat “Centru de Sănătate”. Până la acest moment nu au mai apărut noutăţi.

Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti, făgăduiala nr. 1 a lui Vâlcov

Cea mai mare promisiune rămasă încă la acest stadiu aparţine însă lui Darius Vâlcov, ministru al Bugetului, fost primar al municipiului Slatina între 2004-2012. Aflat la primul său mandat ca parlamentar, respectiv senator (după ce, iniţial, a condus filiala PDL Olt ani buni până în martie 2012, când a trecut la PSD, n.r.), Vâlcov a ajuns relativ rapid în Guvernul Ponta, postură de unde a reiterat faptul că realizarea unei autostrăzi Craiova-Slatina-Piteşti va fi proiectul pentru care se va bate să devină realitate. În fapt, în mod oficial, părăsirea PDL şi a fotoliului de primar al Slatinei ar fi avut la bază şi neonorarea acestei făgăduieli de către Executivul condus de Emil Boc, fostul său şef de partid, care nu ar fi făcut niciun demers în realizarea transpunerii în realitate a autostrăzii, una dintre promisiunile vitale ale campaniei electorale ale lui Vâlcov din vara 2008 de dinaintea câştigării celui de-al doilea mandat consecutiv. Astfel, acesta a intrat în PSD la câteva zile de la plecarea din PDL, "partidul-roşu" avându-l pe acesta vârf de lance în alegerile locale din vara 2012, când Vâlcov şi-a adjudecat un al treilea mandat consecutiv de primar, mandat pe care, însă, în decembrie acelaşi an, l-a părăsit pentru un scaun de senator tot din partea PSD. Şi de această dată, respectiv în campania pentru Senat, Vâlcov a venit în faţa slătinenilor, cei mai numeroşi alegători din colegiul electoral unde acesta a candidat, cu promisiunea că Slatina va avea autostradă sau măcar un drum expres. Între timp, Vâlcov a ajuns acum chiar ministru al Bugetului.

Autostrada Craiova-Slatina-Piteşti a fost apreciată că va costa 1 miliard de euro şi că va fi printre primele de acest gen construite fară bani de la stat, doar cu fonduri private. După ce, iniţial, Vâlcov promitea că autostrada va deveni realitate până în 2016, acum este cert că este mai mult decât puţin probabil ca aceasta să devină realitate în termenul avansat de fostul edil al Slatinei. Planurile oficiale relevă că lucrările la autostrada Craiova-Slatina-Piteşti vor fi gata cel mai devreme în 2020. Tronsonul lung de 115 kilometri va cuprinde patru benzi de circulaţie, câte două pentru fiecate sens de mers. Constructorul îşi va recupera investiţia din taxa de intrare pe şoseaua de mare viteză, taxa de traversare fiind estimată la 5 euto/autovehicul. Noua cale rutieră va face ca distanţa dintre Craiova şi Piteşti, de cca. 120 kilometri, să poată fi parcursă în maximum o oră şi jumătate. Rămâne de văzut când va deveni cu adevărat realitate acest proiect şi, mai ales, dacă actualul ministru slătinean al Bugetului a prevăzut vreun leu în acest sens pentru anul viitor.

Vă mai recomandăm, pe aceeaşi temă:

Aeroportul Braşov aşteptat de două decenii a fost folosit ca monedă electorală de către miniştri

FOTO Patru familii din Eşelniţa aşteaptă din septembrie ajutorul promis de Liviu Dragnea şi Gabriel Oprea

Banii nu au cumpărat voturi în Maramureş. Banii Guvernului nu au fost suficienţi ca moroşenii să îl vrea pe Victor Ponta preşedinte

Slatina



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite