Slatina: Oltul navigabil al lui Ceauşescu face parte din planul de dezvoltare al oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oltul navigabil nu este numai un vis al slătinenilor din perioada comunistă, ci şi una din coodonatele importante în realizarea Planului Urbanistic General al oraşului. Slatina ar putea deveni port şi ar avea şi un parc industrial pentru investitorii români şi străini

 Planul Urbanistic al Slatinei este aproape de finalizare, iar în realizarea lui, profesorii şi studenţii de la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti au ţinut cont şi de posibilitatea navigării de Olt, dar şi de construirea unui viitor port la Slatina.  ”Până în 2010 toate localităţile trebuie să îşi realizeze Planul Urbanistic General. Noi am început încă de acum doi ani de zile şi am avut norocul să lucrăm cu Universitatea de Arhitectură şi Urbanism din Bucureşti care este o insituţie serioasă, iar studenţii şi profesorii de aici au lucart profesionist la acest plan. S-a ţinut cont de râul Olt pe care s-ar putea naviga în viitor pentru că acest proiect apare şi în planul de dezvoltare al ţării”, a explicat Minel Prina, administrator public din cadrul Primăriei Slatina.

Pasaj subteran în zona magazinului Oltul

Alte două elemente de care s-a ţinut cont în realizarea planului au fost centura ocolitoare a oraşlui, dar şi construirea unui parc industrial. Proiectul parcului industrial este momentan abandonat. ”Avem teren în zonă, dar acest deocamdată nu am găsit investitori care să vină şi să justifice astfel construirea unui parc industrial. În 2008 Holsen a vrut să investaescă la Slatina şi să creeze peste 2000 de locuri de muncă. Guvernul de la acea vreme nu a acceptat facilităţile fiscale şi au bătut în retragere. O altă investişie care se va realiza în oraş este construirea unui centru comercial”, a spus Prina.
O altă schimbare în arhirectura oraşului pe care o aduce PUG-ul este şi construirea unui pasaj subteran în zona fostului magazin Oltul. ”Vom pune pe hârtie această idee, dar investiţia nu o să înceapă în perioada imediat următoare. Va fi o modalitate de traversa bulevardul AI Cuza şi de a anima zona din faţa fostului magazin Oltul, odată cel mai mare centru comercial al oraşului”, a explicat Minel Prina.
Slătinenii îşi amintesc de planurile lui Ceauşescu de construire a unui canal naivigabil pe Olt. ”Dacă mai trăia câţiva ani, acum Slatina era port şi vă daţi seama ce putere economică avea oraşul acesta! Este bine că nu au abnadonat ideea, iar autorităţile locale ar trebui să facă proiecte europene pentru realizarea acestui obiectiv”, a spus Tudor Florentin, de 58 de ani, inginer.

Conişei şi Carol I, zone cu potenţial

Primăria a plătit pentru  PUG-ul oraşului 840 336 de lei. Noul plan delimitează clar zona industrială, cele mai bune zone pentru construirea de locuinţe fiind Cornişei şi Carol I. Planul va fi finalizat şi trimis spre aprobare consiliului local în toamna acestui an.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite