Exerciţii care ajută în artroză. Mişcările blânde efectuate cu perseverenţă te pot scăpa de dureri

Exerciţii care ajută în artroză. Mişcările blânde efectuate cu perseverenţă te pot scăpa de dureri

Durerile ajung să ne controleze mobilitatea, însă în anumite limite există leac, spun specialiştii FOTO: arhiva

Suferinţa articulaţiilor, denumită generic artroză, poate fi ameliorată cu exerciţii fizice blânde, iar mişcarea, chiar dacă am putea crede că ne chinuie şi mai mult, este absolut necesară.

Ştiri pe aceeaşi temă

Îi spunem cuprinzător artroză şi ne confruntăm foarte mulţi, odată cu vârsta, sau ca urmare a solicitării fizice constante, cu durerea specifică şi imposibilitatea de a ne mai mişca normal, dincolo de deformările vizibile care pot să apară. Artroza este, de fapt, afectarea articulaţiilor şi intervine cel mai des la nivelul genunchilor (gonartroză), al şoldurilor (coxartroză), al coloanei vertebrale (spondiloartroză), dar şi la nivelul degetelor.

Primul pas la apariţia unei astfel de suferinţe este să imobilizăm, dacă este posibil, zona respectivă şi să limităm deteriorarea cartilajului stabilizând articulaţia, iar pentru aceasta va trebui să folosim, la recomandarea medicului, dispozitive medicale specifice.

Articulaţiile vor continua, însă, să fie afectate dacă nu înlăturăm principala cauză. Adesea ocupaţia noastră are legătură cu deteriorarea articulaţiilor, ridicarea greutăţilor, statul în genunchi şi chiar mersul pe jos foarte mult timp fără alternarea cu perioade de repaus duc la astfel de probleme. Adesea astfel de factori favorizanţi se complică şi cu kilogramele în plus acumulate, care, şi acestea, acutizează procesul degenerativ.

Deşi avem impresia că la fiecare mişcare durerile sunt şi mai mari, exerciţiile fizice alese cu grijă ne vor ajuta, însă, să ameliorăm suferinţa resimţită. Iată câteva dintre exerciţiile pe care le puteţi face, în funcţie de zona afectată:

Când suferinţa apare la nivelul mâinilor sau al picioarelor - ajută apa călduţă, în care relaxăm, pe rând, mâinile şi picioarele, apropiind şi depărtând succesiv degetele, la un interval de 5 secunde. După 40 de secunde relaxăm şi putem trece la un alt exerciţiu, strângând degetele în pumn. Cele mai potrivite momente sunt dimineaţa şi seara, spun specialiştii.

Când durerile apar la nivelul şoldurilor - cel mai mult ajută exerciţiile de stretching. Ne putem întinde pe spate, cu mâinile întinse deasupra capului în linie cu corpul şi picioarele, iar picioarele le ţinem cu degetele îndreptate în sus. Din această poziţie întindem mâinile şi picioarele depărtându-le de corp.

Când avem dureri la nivelul genunchilor, recomandarea este aceea de a efectua exerciţii blânde de tip bicicletă, cu fiecare picior în parte, dar şi cu amândouă, alternate cu exerciţii de aducere a genunchilor la piept, evident, din poziţia culcat pe spate.

Când durerea o resimţim în zona gleznelor ajută tot exerciţiile blânde. Ne aşezăm comod pe un scaun, având coapsele bine poziţionate, iar călcâiele să atingă podeaua. Din această poziţie, aşezăm o gleznă peste cealaltă şi încercăm să ridicăm, cu piciorul poziţionat deasupra opunând o uşoară rezistenţă.

Dacă durerile sunt resimţite la nivelul coloanei – din poziţia şezând pe scaun aplecăm corpul înainte, începând cu capul, într-o direcţie de rulare, până la limita mobilităţii, după care revenim, cu mişcări lente.  

Dacă resimţim dureri la nivelul spatelui – ajută clasicele exerciţii de la ora de educaţie fizică, respectiv balansări de trunchi spre stânga şi spre dreapta, ţinând o mână pe şold iar cealaltă aplecată deasupra capului.Eefectuăm exerciţiile în serii de 10.

Dacă durerile s-au localizat la nivelul gâtului şi al cefei, ajută, din nou, exerciţiile pe care le ştim cu toţii, respectiv aplecări în faţă şi în spate, de 20 de ori, după o astfel de serie continuând cu aplecări stânga-dreapta până când atingem umărul cu urechea.

Mişcările trebuie făcute blând, evitând gesturile bruşte sau suprasolicitarea, exerciţiul fizic, spun specialiştii, ajutând enorm dacă este executat cu perseverenţă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: