Disputa în jurul temelor pentru vacanţă ale elevilor. „Personal, prefer să le dau posibilitatea de a alege“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei luni de vacanţă fără teme este prea mult, spun mulţi dintre dascălii români, care acceptă ideea că elevii au nevoie şi de relaxare, însă cred că este necesară exersarea permanentă a cunoştinţelor acumulate şi de dobândirea altora noi.

„Dacă noi simţin nevoia de concediu, e normal să înţelegem şi nevoia copiilor noştri de a face altceva decât teme o perioadă“, spune profesoara de limba română Eugenia Vlad.

Aceasta crede că vacanţa este prea mare, materia - stufoasă, iar cunoştinţele predate în timpului anului şcolar este nevoie să fie repetate. De maniera cum se va întâmpla acest lucru depinde succesul temelor în vacanţă.

Unii dintre dascăli pledează pentru ideea de a se rezolva temele – la care oficial s-a renunţat - în a doua parte a vacanţei, astfel încât cunoştinţele să fie proaspete în mintea elevilor la începutul anului şcolar. Alţii spun că ar trebui exersat constant.

„Personal, prefer să le dau posibilitatea de a alege. Le dau mai multe teme, astfel încât să rezolve ceva, să nu vină cu pretextul că nu au ştiut, nu s-au descurcat, aşa că nu au mai făcut nimic. Sau, ce am mai observat, au nevoie să exerseze, spre exemplu, lucrul cu testele grilă. Sunt elevi de 10 care nu s-au descurcat foarte bine la concursuri de tip Comper, de exemplu, pentru că nu se lucrează în această manieră, deşi foarte multe concursuri şi, ulterior, examene, au la bază acest tip de verificare“, spune prof. Vlad.

Cercul lecturii sau cititul în parc, distracţii pe cinste

Lista de lecturi de vacanţă, sau culegerea de probleme de matematică ar putea să nu mai fie înspăimântătoare dacă abordăm problema altfel, ne sfătuieşte profesoara. Spre exemplu, dacă cei mici merg pentru o perioadă în altă localitate şi intră în contact cu alţi copii, ar putea organiza adevărate evenimente de lectură. Ar putea ieşi cu pătura la iarbă verde într-un loc agreat de toţi, în care să citească, sau şi-ar putea împrumuta unul-altuia cărţile, discutând, ulterior, pe tema subiectului acestora. Astfel de discuţii se pot purta şi pe marginea problemelor rezolvate.

„Dacă seara se întâlnesc şi fac adevărate competiţii de kendama, dimineaţa ar putea să se întâlnească şi să citească. Ce trebuie, de fapt, să facem noi este să-i învăţăm să citească, să prindă gustul lecturii“, spune profesoara, subliniind faptul că, mai ales la vârste mici, pentru copii contează enorm exemplul părinţilor, aşa că rezervaţi-vă timp să citiţi şi invitaţi-i şi pe cei mici la lectură. Dacă nu au o listă de lectură de vacanţă stabilită de învăţători sau profesori, sugeraţi-le cărţi accesibile, potrivite vârstei lor, cu subiecte actuale, sfatul fiind valabil mai ales pentru „începători“.

De asemenea, copiii ar fi potrivit să se obişnuiască să citească având în preajmă un caiet în care să-şi noteze impresii, expresii preferate etc., ne mai sfătuieşte prof. Eugenia Vlad.
Şi experienţa şcolilor de vară este menită să le readucă elevilor în atenţie cunoştinţele acumulate şi dorinţa de a afla lucruri noi. Cu cât acestea se desfăşoară mai departe de tiparul orelor obişnuite, cu atât elevii vor fi mai încântaţi, aşa că nu ezitaţi să-i înscrieţi să participe la astfel de evenimente.

CITIŢI ŞI: 10 cărţi de citit în vacanţă. Profesor: „Eu efectiv le-am citit împreună cu ei, am organizat dezbateri“

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite