De ce să consumi verdeţuri primăvara. Lista beneficiilor prezentate de medici

De ce să consumi verdeţuri primăvara. Lista beneficiilor prezentate de medici

Putem consuma verdeţurile ca atare, în salate sau chiar sucuri FOTO: arhiva

Verdeţurile sunt, în această perioadă, la îndemână pe tarabe, iar medicii ne încurajează să le consumăm în diverse combinaţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Verdeţurile conţin foarte puţini carbohidraţi - huliţi de ceva vreme, de când îi regăsim în mai toate produsele al căror gust ne cuceresc - în schimb, consumând verdeţuri, ne asigurăm aminoacizi proaspăt sintetizaţi. Verdeţurile sunt, de asemenea, un ajutor extraordinar în digestia celorlalte alimente, de aceea ar trebui să le consumăm zilnic, în diverse combinaţii.

Verdeţurile sunt o primă sursă de acizi graşi omega-3, extrem de importanţi atât în prevenţia, cât şi în tratamentul afecţiunilor cardiace, a cancerului, a depresiei, a tulburărilor imunitare, a artritei şi altor afecţiuni inflamatorii, spun consultanţii www.televiziunea-medicala.ro.

Conţin proteine uşor asimilabile, dar frunzele verzi vin şi cu o cantitate semnificativă de fibre, care determină eliminarea reziduurilor din organism. Reduc colesterolul, normalizează glicemia, previn formarea calculilor biliari, ajută la scăderea în greutate şi taie apetitul pentru produsele nesănătoase.

Verdeţurile sunt pline de clorofilă, asemănată cu hemoglobina din sângele uman, printre beneficiile clorofilei fiind creşterea glubulelor roşii, prevenţia cancerului, neutralizarea toxinelor consumate, purificarea ficatului, ameliorarea venelor varicoase, îmbunătăţirea vederii. Conţinutul de vitamine, minerale, enzime şi antioxidanţi este şi acesta deosebit de important în această grupă de legume.

În această perioadă găsim foarte uşor verdeţurile, fie la supermarket, fie în pieţe. E vorba atât de verdeţurile de cultură, cât şi de cele care cresc spontan şi pe care le găsim îndeosebi în pieţe. Le putem combina astfel încât să nu lipsească din dieta zilnică, cu avertismentul că plantele aromatice va trebui să le consumăm în cantităţi mult mai mici, deoarece efectul acestora este foarte pronunţat. Putem, de asemenea, să le adăugăm în sucuri, în combinaţie cu fructele sau, dacă ne-am obişnuit cu gustul, combinându-le între ele, sau cu rădăcinoase etc.


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: