Cum revine la normal viaţa după marea izolare. Pregătiri febrile în şcoli, în prag de examene, dar şi în alte instituţii

Cum revine la normal viaţa după marea izolare. Pregătiri febrile în şcoli, în prag de examene, dar şi în alte instituţii

Tunel de dezinfecţie la intrarea principală a unei şcoli din Slatina FOTO: Facebook

Elevii care vor susţine examene în această vară se întorc în sălile de clasă. Parcurile, biblioteca sau  transportul în comun sunt încă inaccesibile. Cum se vor relua şedinţele de judecată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deşi 15 mai înseamnă, pentru mulţi români, ziua în care pot face lucruri care le-au fost interzise timp de două luni, contactele sociale vor fi reluate gradual. Instituţiile de cultură se pregătesc pentru marea reîntâlnire cu vizitatorii/cititorii/beneficiarii, însă lucrul acesta nu se va întâmpla încă de vineri, 15 mai 2020, când ieşim din starea de urgenţă. Nici măcar parcurile nu sunt deschise în municipiul Slatina, pentru a se împiedica aglomerările mari de oameni, pentru că pericolul nu a trecut, ne confruntăm doar cu o nerăbdare din ce în ce mai mare.

Paşi spre biblioteca virtuală

La Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu“ din Slatina salariaţii au stat mai mult în concediu, pentru evita să se întâlnească. Pentru că lucrul cu publicul a fost suspendat, cei prezenţi la lucru au avut ocazia să-şi pună ordine în colecţii şi să se pregătească, în ultima perioadă, să-şi primească din nou cititorii. S-au achiziţionat termometre fără atingere, materiale de protecţie, se trasează culoare speciale, s-a gândit un regulament care nu va permite accesul a mai mult de două persoane într-o secţie, în acelaşi timp. Directorul instituţiei, Florian Dumitrescu, a declarat că se studiază posibilitatea de a pune, în perioada următoare, la dispoziţia cititorilor cărţi din colecţie în sistem online. Pentru cărţile în format fizic s-au achiziţionat deja aparate pentru sterilizare, astfel încât împrumutul să se desfăşoare în condiţii sigure. De când cititorii vor putea trece din nou pragul celei mai mari biblioteci din judeţ deocamdată nu se poate preciza. Cert este că multe lucruri vor fi diferite. Sala în care se întâlneau, înainte de pandemie, în fiecare zi cititorii fideli pentru a fi la current cu noutăţile din ziare va fi, cel mai probabil, ultima care îşi va relua activitatatea.

„Înţelegeţi pericolul la care ne expunem reciproc“

Nici Muzeul Judeţean Olt nu-şi va deschide de mâine porţile pentru vizitatori, deşi pregătirile au început. În plus, reprezentanţii muzeului au avut grijă să le ofere celor interesaţi, constant, informaţii şi bucuria de a admira colecţii în mediul online.

„Vă anunţăm că Muzeul Judeţean Olt NU se va deschide pentru public din data de 15 mai 2020. Profesioniştii instituţiei lucrează şi vor face tot ce le stă în puteri pentru ca revederea cu Dumneavoastră să fie cât mai scurtă, după atâtea încercări, emoţii şi tragedii, generate de pandemie. Vă mărturisim că principala preocupare în momentul de faţă o constituie pentru NOI, TOŢI, sănătatea şi siguranţa semenilor noştri, angajaţi, public vizitator şi familiile tuturor românilor.

Întrucât în momentul de faţă Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Culturii lucrează încă la elaborarea unor normele de protecţie sanitară ce vor fi stabilite prin Ordin Comun, pe baza Hotărârii CNSSU, vă rugăm să înţelegeţi pericolul la care ne expunem reciproc. Împreună cu colegii noştri din Reţeaua Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor din România vom furniza la solicitarea forurilor abilitate sugestii şi măsuri pe care le considerăm imperios necesare în vederea redeschiderii muzeelor pentru public, precum: deschiderea graduală a expoziţiilor şi prezentarea unui circuit unic de vizitare; limitarea numărului de vizitatori; alocarea unor interstiţii cronologice pentru grupurile de risc (persoane în vârstă); program prelungit (în cazul în care fluxul de vizitare este mare, cu revenire la normalitate, după scăderea interesului, la programul de vizitare normal); afişarea informativă cu privire la măsurile de igienă din faţa intrării în muzee: afişarea informativă a reglementărilor privind „distanţa socială” în sălile expoziţionale (distanţa ce trebuie păstrată între vizitatori, permiterea şi indicarea unui număr de vizitatori pentru fiecare sală expoziţională); furnizarea de materiale dezinfectante pentru personal şi vizitatori, a măştilor de protecţie (la cerere, contra cost, când vizitatorii nu o au); igienizarea tuturor spaţiilor din incinta unui muzeu (instalaţii sanitare, zone sensibile, mânere, uşi, ferestre); asigurarea protecţiei personalului cu mănuşi, măşti şi dezinfectanţi; găsirea unor metode inclusiv de procurarea a biletelor astfel încât să fie evitat orice contact biologic, ş.a. (…)

Vă rugăm respectuos să rămâneţi aproape de noi în mediul „online”, să ne vizitaţi pe pagina de Web http://www.mjolt.ro şi pe cea de Facebook a Muzeului Judeţean Olt . Aşteptăm cu interes sugestii din partea Dumneavoastră pe adresa de email: muzeu_olt@yahoo.com.“, au transmis reprezentanţii Muzeului Judeţean.

Cursele în oraş nu vor fi încă reluate

Firma de transport în comun Loctrans S.A. a decis ca deocamdată să asigure în continuare doar transportul lucrătorilor către platforma industrială. Numărul de autobuze alocate angajaţilor de la fabricile din Slatina s-a triplat, astfel încât să poată fi asigurată distanţa necesară evitării răspândirii noului coronavirus. Cum încet-încet se va relua activitatea în toate fabricile la capacitatea maximă, va fi nevoie de şi mai  multe autobuze. Cursele din oraş rămân deocamdată în aşteptare, iar în funcţie de statistica îmbolnăvirilor şi de evoluţia pandemiei se vor relua discuţiile privind cursele din oraş. Până atunci se caută soluţii astfel încât să se poată asigura distanţa minimă de 1,5 m între locurile pe scaun.

Nu sunt noutăţi, pentru moment, nici în ceea ce priveşte reluarea activităţii cu publicul la direcţiile şi serviciile din cadrul Primăriei Slatina.

Cel mult 10 elevi în clasă, în program de 2-3 ore zilnic

Elevii claselor a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a se vor întoarce, peste puţin timp, în sălile de clasă, dacă părinţii lor sunt de acord, pentru cursuri de pregătire a examenelor de Evaluare Naţională, respectiv Bacalaureat. Inspectoratul Şcolar Judeţean a stabilit că va fi nevoie de aproximativ 200.000 măşti de protecţie care le vor fi împărţite copiilor şi profesorilor în intervalul 12-20 iunie şi în perioada examenelor. Este vorba, în total, de peste 7.300 elevi. Măştile vor veni, cel mai probabil, prin Ministerul Educaţiei.

Programul de pregătire presupune cursuri în săli de clasă cu cel mult 10 elevi/sală, cu circuite speciale de intrare şi ieşire, program de dezinfectare a sălilor etc. Absolvenţii de gimnaziu vor avea program de 2 ore, iar absolvenţii de liceu, program de 3 ore zilnic. Sesiunea de pregătire nu este însă obligatorie, iar în cazul în care părinţii nu-şi dau acordul pentru prezenţa elevilor la şcoală, şcoala va trebui să le asigure pregătire în mediul online.

Pentru cei care vor veni la şcoală au început deja achiziţiile, anumite şcoli cumpărând tuneluri de dezinfecţie. Este cazul Şcolii „Ştefan Protopopescu“ din Slatina şi al Şcolii „Constantin Brâncoveanu“, însă astfel de achiziţii au în plan şi alte unităţi şcolare.

Doar părţile citate şi reprezentanţii lor în sala de judecată

Tribunalul Olt reia, de vineri, 15 mai, activitatea cu publicul, însă nu în aceleaşi condiţii ca înainte de starea de urgenţă. Iartă precizările Tribunalului Olt în acest sens:

Măsuri privind accesul în Palatul de Justiţie şi în sălile judecată/arhivă/registratură

Este interzis accesul în incinta instanţei a persoanelor care prezintă simptomatologia infectării cu virusul SARS-CoV-2. În incinta Palatului de Justiţie este permis doar accesul părţilor şi al participanţilor la procedurile judiciare (fără însoţitori, aparţinători - prezenţa acestora fiind permisă numai în situaţii excepţionale şi limitându-se la o singură persoană) cu cel mult 15 de minute înainte de ora stabilită pentru şedinţă. Prin excepţie, accesul avocaţilor, consilierilor juridici, practicienilor în insolvenţă, experţilor şi interpreţilor este permis pe baza legitimaţiei/împuternicirii, cu maxim 20 minute înainte de intervalul orar alocat cauzei respective.
În sediul instanţei, purtarea măştii de protecţie facială este obligatorie, atât în interiorul, cât şi în afara sălilor de judecată.

Accesul tuturor participanţilor la procedurile judiciare se va efectua exclusiv pe intrarea principală pe poarta de acces nr.1, iar ieşirea se va efectua pe poarta de acces nr.2 (situată la demisolul instanţei, lângă Biroul Arhivă), conform marcajelor ; pentru accesul la Biroul Local de Expertize Judiciare se va folosi poarta secundară de acces nr.3.
În Sala Paşilor Pierduţi şi în sălile de şedinţă se va păstra distanţa obligatorie de 1,5m - 2m, fiind aplicate marcaje şi afişe, repoziţionându-se mobilierul.

Se recomandă apărătorilor aleşi/din oficiu să procedeze la comunicarea reciprocă a înscrisurilor, în format electronic anterior termenului de judecată. Se recomandă părţilor şi apărătorilor consultarea dosarelor în format electronic prin utilizarea parolei de acces comunicată prin citaţie, prin intermediul aplicaţiei Infodosar.
După terminarea şedinţei de judecată sau după rezolvarea solicitărilor în cadrul compartimentelor instanţei deschise publicului, se va părăsi de îndată sediul instanţei.

Măsuri privind activitatea de judecată

Pentru a se evita aglomerarea sălilor de judecată, completurile de judecată vor dispune măsurile necesare pentru accesul etapizat al părţilor şi avocaţilor, în funcţie de numărul şi particularităţile cauzelor din şedinţă, cu respectarea dispoziţiilor legale privind publicitatea.

Completurile de judecată vor stabili pentru fiecare cauză o anumită oră de înfăţişare (interval orar), părţile urmând să fie citate în acest sens şi informate cu privire la posibilitatea judecării în lipsă, a formulării de concluzii scrise iar în cazul în care se vor prezenta în instanţă să respecte măsurile de protecţie stabilite prin dispoziţiile legale.

Completurile de judecată vor lua măsuri pentru limitarea numărului de persoane în sala de judecată, conform marcajelor şi vor stabili intervale orare pentru strigarea cauzelor, pe loturi de dosare, justiţiabilii urmând a fi citaţi cu menţionarea pe: citaţie a orei care deschide intervalul. Lista întocmită de grefier cu menţionarea orei urmând a fi afişată pe portalul instanţei dar şi în exteriorul instanţei, pe uşa de acces pentru public. în citaţie menţionându-se în mod expres că accesul părţii nu se va putea face în sala de şedinţă mai devreme cu 15 minute de ora stabilită. La uşa fiecărei săli de şedinţă sunt montate difuzoare prin care participanţii vor fi înştiinţaţi să intre în sala de judecată.

Se recomandă părţilor şi participanţilor la procese, dar şi altor cetăţeni care apelează la serviciul public al justiţiei, să transmită corespondenţa prin mijloace electronice de comunicare prevăzute de lege (fax, e-mail) şi să indice în cererile pe care le formulează o adresă de corespondenţă electronică sau un număr de fax, număr de telefon, la care să primească acte de procedură sau alte comunicări.

Măsuri privind relaţia cu publicul

Începând cu data de 15 mai 2020 programul de lucru cu publicul la Biroul Registratură va fi între orele 09,00 -1200,iar programul de lucru al Biroului Arhivă va fi între orele 09,00 -13,00 (luni - joi) şi 08,00 -12,00 (vineri), prelungindu-se zilnic cu o oră, în scopul asigurării consultării dosarelor, exclusiv de către avocaţi, consilieri juridici, practicieni în insolvenţă, experţi şi interpreţi.

Consultarea dosarelor, obţinerea de relaţii, precum şi orice alte solicitări ce se înscriu în sfera activităţii cu publicul desfăşurate de Biroul Arhivă se vor putea efectua şi în baza unei programări telefonice anterioare, cu cel puţin două zile înainte. Programarea se va face la numărul de telefon 0249 43 61 93 ( Birou Arhivă).
Pentru asigurarea fluidizării activităţii la acest compartiment, se recomandă folosirea în general, a telefoanelor mobile, a tabletelor sau a altor mijloace propria justiţiabililor/reprezentanţilor/avocaţilor/experţilor pentru efectuarea de fotocopii şi limitarea timpului alocat studiului dosarului.

Cererile adresate instanţei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe înscrisuri şi pentru restituirea înscrisurilor originale se vor depune, în principal, prin mijloace de comunicare electronică, sau prin poştă, în condiţii care să asigure verificarea identităţii solicitantului, iar înscrisurile eliberate se vor transmite în principal, prin poştă, la o dată ulterioară care nu va depăşi 3 zile sau dacă persoana care a formulat cererea solicită aceasta, prin poştă electronică.

Eliberarea înscrisurilor direct solicitantului se va realiza numai în intervalul orar 12,30 -13,00, eventual pe baza unei programări efectuate anterior, la Biroul Arhivă, la acelaşi număr de telefon. La Biroul de Informare şi Relaţii Publice activitatea se desfăşoară de regulă prin mijloace electronice sau telefonic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările