Ce drepturi ai atunci când călătoreşti cu autocarul pe distanţe de peste 250 de kilometri. Situaţiile în care poţi cere despăgubiri pentru servicii proaste

Ce drepturi ai atunci când călătoreşti cu autocarul pe distanţe de peste 250 de kilometri. Situaţiile în care poţi cere despăgubiri pentru servicii proaste

Dacă întârzierea este de peste două ore, poţi cere despăgubiri FOTO: arhiva

Pasagerii care călătoresc pe distanţe de peste 250 kilometri şi care pot întâmpina diverse neplăceri ar trebui să ştie că au dreptul la despăgubiri şi servicii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Prevederile privind drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul sau autocarul se aplică în special în cazul deplasărilor pe distanţe lungi (peste 250 de km) care au ca punct de plecare sau ca destinaţie o ţară din UE, informează site-ul Organizaţiei pentru Protecţia Consumatorilor, www.infocons.ro. Ţările membre UE pot decide ca prevederile să nu se aplice serviciilor regulate exclusiv naţionale sau celor oferite pe un traseu (inclusiv o oprire programată) care se află, în cea mai mare parte, în afara UE.
 
Când vi se poate rambursa costul biletului
 
Dacă plecarea se amână sau chiar s-a anulat, aveţi întotdeauna dreptul la informaţii adecvate şi prompte cu privire la ceea ce se întâmplă pe durata aşteptării, scrie infocons.ro.  Când aţi rezervat din vreme biletul, iar plecarea se amână cu cel puţin două ore sau se anulează, aveţi două posibilităţi:
- să vi se ramburseze costul biletului şi, dacă este necesar, să vi se asigure transportul gratuit către punctul iniţial de plecare – de exemplu, dacă întârzierea sau anularea vă împiedică să vă îndepliniţi scopul călătoriei
- să vi se asigure transportul, în condiţii similare, către destinaţia finală, în cel mai scurt timp şi fără costuri suplimentare.
„Dacă nu vi se oferă la timp posibilitatea de a alege, puteţi înainta o plângere şi solicita atât rambursarea costurilor, cât şi o despăgubire echivalentă cu 50% din preţul biletului“, spun membrii Organizaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
 
Dacă durata deplasării pe distanţe lungi (peste 250 de km) depăşeşte 3 ore, iar plecarea este anulată sau se efectuează cu o întâziere de peste 90 de minute, aveţi dreptul de asemenea la gustări şi băuturi răcoritoare, în funcţie de întârziere sau de durata aşteptării, dar şi de cazare, dacă este necesar, pentru cel mult două nopţi, la preţul maxim de 80 de euro pe noapte. 
Există însă şi situaţii în care transportatorul nu este obligat să vă asigure cazarea, dacă întârzierea este cauzată de condiţii meteorologice extreme sau de dezastre naturale.
 
Despăgubiri în caz de accident
 
Pasagerii care circulă pe distanţe lungi au dreptul la despăgubiri în caz de accident sau deces (în cazul decesului despăgubirile le solicită membrii familiei). Despăgubiri se pot solicita şi în cazul în care se pierd bagaje sau alte bunuri sau se deteriorează în timpul unui accident de autobuz pe durata unei deplasări pe distanţe lungi. Transportatorul mai are obligaţia, în astfel de situaţii, să vă ofere prim-ajutor, alimente, haine, transport şi cazare.
 
„În cazul în care consideraţi că nu v-au fost respectate drepturile, puteţi adresa o plângere transportatorului în termen de 3 luni de la data la care a avut loc evenimentul. Acesta are la dispoziţie o lună pentru a confirma primirea plângerii şi 3 luni pentru a vă da un răspuns definitiv. Dacă răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent“, ne mai sfătuieşte asociaţia care luptă pentru drepturile consumatorilor.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: