BCR taxează, de la 1 februarie, clienţii care-şi plătesc facturile la ghişeele băncii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BCR vrea să descurajeze tradiţionalele cozi la ghişee prin noile comisioane FOTO Adevărul/Mugurel Manea
BCR vrea să descurajeze tradiţionalele cozi la ghişee prin noile comisioane FOTO Adevărul/Mugurel Manea

Cea mai mare bancă din România, BCR, a introdus, de la începutul acestei luni, noi comisioane în tranzacţiile derulate cu clienţii persoane fizice. Mai exact, banca taxează persoanele ce-şi plătesc facturile la ghişeele băncii cu numerar, acestora fiindu-le solicitat un comision de 4 lei/factură pentru clienţii fideli, şi 8 lei pentru restul clienţilor. Oficial, noul comision este menit încurajării folosirii echipamentelor automate de plată.

Banca Comercială Română (BCR) a început, de la 1 februarie, un nou proces de introducere de comisioane pentru facturile plătite cu numerar la ghişeele băncii ca parte a strategiei de stimulare a tranzacţiilor fără numerar. Astfel, BCR a introdus două astfel de comisioane pentru operaţiunile de plăţi facturi cu numerar efectuate la ghişeele băncii, care se vor aplica diferenţiat în funcţie de tipul de client. Cu alte cuvinte, clienţii regulaţi ai băncii vor plăti 4 lei comision pentru plata fiecărei facturi efectuată cu numerar la ghişeele BCR, iar, pentru cei care nu sunt clienţi ai băncii, comisionul în cauză va fi dublu - 8 lei/plată factură cu numerar. Depunerea de numerar în conturile curente proprii efectuate la echipamentele acceptătoare de numerar sau la ghişeele băncii rămâne gratuită.

Oficial, explicaţia noii măsuri este dată de faptul că se urmăreşte încurajarea utilizării echipamentelor automate de plată (tip ATM, self service, n.a.), în detrimentul celor la ghişeu. Anul trecut, BCR a dezvoltat conceptul de “Self-Service” prin instalarea unei reţele de 400 de ghişee automate, valoarea investiţiei fiind de aproape două milioane de euro. Reprezentanţii BCR susţin că au sesizat un “apetit” în creştere al clienţilor băncii pentru operaţiuni cu numerar prin canalele automate (ATM, self service) şi fără numerar prin canalele electronice (POS, Internet banking). Clienţii persoane fizice ai băncii au realizat, anul trecut, tranzacţii prin Internet şi telefon în valoare de peste 20 miliarde lei, cu aproape 30% mai mult decât în anul anterior.

România, “campioană” în UE la taxele şi impozitele inventate

“Pe de-o parte, măsura aplicată de banca în cauză este una binevenită în sensul că ar urmări atât degrevarea de prea multe operaţiuni pentru personalul băncii de la ghişee, dar ar ajuta şi clienţii pentru a nu mai sta la cozi. Pe de altă parte, însă, mă tem ca noile comisioane să nu ducă la restructurări în rândul angajaţilor băncii de la ghişee, care s-ar putea trezi fără obiectul muncii sau li s-ar putea reproşa de conducere că postul lor nu mai dă randament şi trebuie desfiinţat”, a declarat Anton Lupu, analist economic.

BCR, membră a Erste Group (unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din Europa Centrala si de Est, n.a.), este cel mai important grup financiar din ţara noastră, având o reţea de 41 de centre de afaceri dedicate companiilor şi 622 de unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor ţării cu peste 10.000 locuitori. Banca posedă la nivel naţional peste 2.400 de bancomate (ATM) şi 15.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianţi (POS). Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din Europa Centrala si de Est. România percepe 116 taxe şi impozite, de şase ori mai mult decât media înregistrată la nivelul Uniunii Europene.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite