O comună de lângă Sibiu, lăudată de Microsoft: Pixul şi hârtia au rămas în secolul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria comunei Şelimbăr din judeţul Sibiu este dată drept exemplu pe pagina Microsoft pentru bune practici în adminsitraţia locală.

Conform unui articol de pe siteul companiei, infrastructura online a primăriei oferă posibilitatea locuitorilor să depună sau să primească online orice tip de acte au nevoie de la administraţia locală.

Până nu demult toate serviciile pentru rezidenţii acestei comune din Transilvania trebuia făcută cu pixul şi hârtia. Dar a fost nevoie de puţină gândire modernă ca să ajute localitatea să „sară” direct în secolul al XXI-lea, punând capăt gândirii birocratice: costuri reduse, servicii publice şi comunicare mai bune sunt oferite rezidenţilor din Şelimbăr - scriu cei de la Microsoft.

„Am făcut analize şi am ajuns la concluzia că această cale tradiţională bazată pe hârtie nu mai este acceptabilă. (…) Am vrut să schimbăm complet modul cum se lucrează în cadrul primăriei şi să abordăm cele mai bune practici, atunci când a trebuit să rezolvăm problemele comunităţii”, spune primarul Marius Grecu.
Imagine indisponibilă

Astfel, infrastructura de administraţie online a fost implementată la Şelimbăr de societatea sibiană TNT Computers. Datorită acestui demers, cetăţenii din Comuna Şelimbăr pot avea acces online la mai multe documente şi pot depune cereri/documente online, pot face sesizări online pe site-ul Primăriei, pot verifica taxele şi impozitele online pe site-ul Primăriei, pot achita amenzi online, pot urmări stadiul documentelor depuse şi al solicitărilor şi pot sesiza probleme din comunitate direct pe site-ul Primăriei. În plus, cetăţenii sunt informaţi online şi în timp real despre documentele necesare fără a pierde timp la ghişee.

După implementarea acestui sistem, costurile operaţionale anuale ale primăriei s-au redus cu 30%, fără a mai lua în calcul timpul salvat al cetăţenilor, care nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la sediul instituţiei pentru orice hârtie. Potrivit primarului localităţii, „totul poate fi făcut acum online, astfel că comunicarea cu oamenii a devenit simplă şi rapidă, iar documentele sunt automat arhivate - ceea ce a dus la reducerea costurilor pentru serviciile poştale cu 20%. Suntem şi într-o poziţie mai bună de a implementa GDPR (Regulamentul privind protecţia datelor - n.n.). Aici nu mai avem cozi la care să stea lumea să aştepte, iar administraţia locală a venit mai aproape de cetăţean”.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite