Klaus Iohannis: „Părerea mea este că se va amâna referendumul pe Constituţie şi implicit se amână şi discuţia pe regionalizare”

Klaus Iohannis: „Părerea mea este că se va amâna referendumul pe Constituţie şi implicit se amână şi discuţia pe regionalizare”

Prim vicepreşedintele PNL Klaus Iohannis a declarat joi, la Sibiu, că în opinia sa, dacă acum s-ar face referendumul, cu actualul prag de 50 la sută, este posibil ca lumea să nu vină în număr suficient de mare.

Ştiri pe aceeaşi temă

 

„Părerea mea este că se va amâna referendumul pe Constituţie şi implicit se amână şi discuţia pe regionalizare. În USL nu s-a luat o hotărâre fermă.
 
În contextul în care s-ar face acum referendumul pragul ar fi de 50 la sută, putem să considerăm că lumea nu va merge în număr suficient de mare la referendum. Este părereea mea şi a altora. Sunt unii care suţin că ar merge lumea. În realitate nu ştim, dar pragul pentru referendum a fost coborât la 30 la sută pentru a intra într-o zonă rezonabilă.

Avem datele de la participare la alegeri la referendum şi ştim că se obţine greu 50 la sută şi din cauza listelor electorale cum sunt făcute şi din alte cauze. Atunci este bine ca un referedum să se situeze în zona în care participarea să fie cât de cât asigurată că altfel nu face sens”, a spus iohannis.

Despre BAC şi Evaluare Naţională „Am impresia că se încearcă prin simplificare subiectelor creşterea promovabilităţii”

Liderul PNL a spus că, din punctul lui de vedere, subiectele uşoare de la BAC şi Evaluarea Naţională din acest an sunt o încercare de creştere a promovabilităţii, lucru pe care nu îl consideră normal.

„Am impresia că se încearcă prin simplificare subiectelor creşterea promovabilităţii, ceea ce este un fel de haide să ne furăm căciula ceea ce nu îmbunătăţeşte cu nimic procesul educativ doar dă o statistică mai frumoasă.

Noi confundăm de foarte multe ori nota cu competenţa. Peste tot unde sistemele de învăţământ sunt foarte performante valoarea unei unităţi se dovedeşte prin numărul de absolvenţi care au reuşit să ocupe funcţii importante fie în învăţământ fie să devină manageri importnanţi, cercetători sau aşa mai departe. Unitatea se clasifică după rezultatul absolvenţilor nu după notele absolvenţilor. Notele sunt necesare pentru a exista o evaluare rezonabilă. Dar ele descriu doar într-o oarecare măsură ceea ce învaţă elevul pe parcursul vieţii lui de şcolar. Este o chestiune cunoscută de dascăli dar dacă supraevaluăm aceste note atunci apar rezultatele pe care le avem acum”, a spus Iohannis.

„Nu am fost niciodată de acord cu repartizarea pe calculator în urma mediilor”

Acesta spune că, în opinia sa, cel mai bun sistem de admitere la liceu ar fi unul mixt, în care şcolile bune să aibă probe de admitere iar cele mai puţin bune, posibilitatea de admitere de bază de dosar, pentru a se evita situaţiile în care elevi din şcoli foarte bune, cu medii mai mici, ajung la licee mediocre, în vreme ce locurile la liceele bune sunt ocupate de elevi din şcoli cu nivel de pregătire mai scăzut, unde notele mari se acordă cu mai mare uşurinţă.  
 
„Părerea mea că s-a greşit fundamental când s-a uniformizat procedura. Noi trebuie să înţelegem în această republică că un învăţământ performant poate să apară doar când avem unităţi şcolare şi universităţi performante nu când avem o hipercentralizare care nu poate fi decât contraperformantă. Şi atunci ar trebui lăsată mai multă libertate unităţilor să îşi aleagă metodele.

Dacă într-un liceu sunt dascăli buni, condiţii bune şi multă lume vrea acolo, trebuie să aibă posibilitatea să aibă o selecţie. Nu am fost niciodată de acord cu repartizarea pe calculator în urma mediilor. Nu reflectă nivelul cunoştinţelor şi a competenţelor dobândite acele medii şi la repartizarea pe calculator a dus în nenumărate rânduri la aberaţii, elevi foarte buni dar care provin din şcoli ambiţioase care nu dau nota 10 de fiecare dată când deschizi gura ci numai când ştii ajung la licee medii iar elevi care vin din şcoli care au singura ambiţie să producă absolvenţi de nota 10 ajung la cele mai renumite licee şi acolo îşi dau seama că nu prea fac faţă.

Oricât de bine fundamentată ar fi teoretic chestiunea examenului de capacitate, în practică nu funcţionează şi înscrierea după acest sistem naţional pe calculator s-a dovedit a fi una care nu dă rezultatele scontate. Cred că un sistem mixt care dă libertate unităţilor şcolare ar face mai bine învăţământului românesc. Unităţile care au multe solicitări să aibă libertatea să mai organizeze examene sau teste de selecţie iar unităţile care primesc cam atâtea cereri câte locuri au să facă înscrierile direct.

Acest sistem hipercentralizat mi s-a părut suspect din capul locului şi nu l-am agreat niciodată, iar la BAC putem să ne orientăm după alţii. În general, sistemul de examen de bacalaureat în Europa este larg agreat şi se consideră că este un sistem bun dar şi aici hipercentralizarea a stricat mai mult decât a reparat. Este evident că trebuie să existe standarde naţionale pentru un examen naţional, dar procedurile trebuie să fie suficient de flexibile pentru a permite organizarea în codiţii bune. Eu cred că aici putem accepta o organizare la nivel naţional, standarde naţionale, subiecte unice, dar organizarea poate fi mai bună decât este acum”, a mai spus Iohannis.

 


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările