După revolta hotelierilor, drumarii dau ca sigură deschiderea Transfăgărăşanului înainte de 1 iulie VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deszăpezire Transfăgărăşan Foto captură video
Deszăpezire Transfăgărăşan Foto captură video

Considerat cel mai spectaculos drum din România, an de an există discuţii legate de perioada scurtă de exploatare a Transfăgărăşanului, un drum montan cotat în clasamentele mondiale.

Directorul general al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Tudor Duţu, a anunţat că anul acesta Transfăgărăşan se va redeschide înainte de 1 iulie.

Lucrările de deszăpezire au demarat, de această dată, mai devreme, la începutul lunii mai, sub presiunea operatorilor din turism din cele două judeţe pe care acest tronson montan le traversează - Sibiu şi Argeş -, nemulţumiţi că un astfel de obiectiv turistic este prea puţin valorificat - mai puţin de patru luni pe an.

În plus, în şedinţă de Guvern s-a decis ca prin Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră pentru 2022 - 2030, să fie prevăzută alocarea de fonduri pentru Transfăgărăşan. Este vorba despre 61,8 milioane de euro care au fost alocaţi pentru montarea unor elemente de siguranţă pe Transfăgărăşan, Transalpina şi alte drumuri montane de interes turistic, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în cursul săptămânii.

Ca altitudine, Transfăgărăşan este al doilea drum asfaltat din România, după Transalpina. La Bâlea Lac, Tunelul Capra - Bâlea, ajunge la 2.042 m, în timp ce Transalpina atinge în Pasul Urdele (Vâlcea) 2.145 m. Ambele şosele brăzdează Carpaţii Meridionali.

Cu toate acestea, pe Transfăgărăşan zăpada se topeşte mai greu, pentru că tronsonul nu străbate golul alpin ca şoseaua de pe cealaltă parte a Oltului. 

Drumarii deszăpezesc cu două autofreze şi un excavator de mare tonaj

Deşi DN 7C ar trebui să se deschidă integral la începutul lunii iulie, în acest an se fac eforturi ca acest tronson să fie redat circulaţiei mult mai repede. Sunt vehiculate mai multe teorii legate de data de deschidere a tronsonului, printre care şi data de 1 iunie, dar drumarii sunt conştienţi că acest lucru ar reprezenta o misiune imposibilă. Cu atât mai mult cu cât deşi suntem deja la finele lunii mai condiţiile meteo nu sunt tocmai favorabile. Chiar şi pentru perioada 28 - 30 mai s-a emis un avertisment de cod portocaliu de precipitaţii abundente pentru zona montană dintre Carpaţii Meridionali, implicit şi pentru zona Transfăgărăşan

Două autofreze, un încărcător frontal şi un excavator de mare tonaj au fost dislocate să mute troienele de zăpadă care ajung în unele zone şi la cinci metri înălţime. În acest an, nămeţii au depăşit şi 10 metri în zonă.

„Cu siguranţă vom da drumul traficului mai repede de 1 iulie”, a declarat directorul DRDP Braşov, Tudor Duţu.  

Conform Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră pentru 2022 - 2030, pe DN 7C – Transfăgărăşan urmează să fie montate şi o serie de elemente, precum parapetele rutiere din beton şi marginale cu cabluri. La fel se va proceda şi pe Transalpina.

Revolta hotelierilor: vor ca Transfăgărăşanul să fie deschis şase luni pe an

O porţiune de 27 de kilometri din Transfăgărăşan este închisă an de an din 20 octombrie până la 1 iulie, din cauza pericolului de avalanşe. Din acest motiv, oamenii de afaceri din turism din Sibiu şi Argeş au reclamat că activitatea le este puternic afectată din cauza neimplicării autorităţilor în deschiderea drumului mai devreme. Revolta a pornit de pe coama nordică a muntelui, de la hotelierii din zona Bâlea şi s-a extins şi pe coama sudică. Operatorii din turism au menţionat că doar în weekend mai apucă să vadă turişti, pe perioada în care drumul este închis şi au reclamat faptul că majoritatea zidurilor de sprijin al drumului stau să se dărâme. Ei au amintit că în 1974, anul în care Transfăgărăşanul a fost dat în folosinţă, tronsonul aflat la cea mai înaltă cotă a fost deschis de la 1 iulie la 1 noiembrie. Acum, Transfăgărăşanul, celebrul drum al României, cotat în primele zece drumuri montane din clasamentele mondiale, se închide după prima jumătate a lunii octombrie.  

Lucrurile s-ar putea schimba şi datorită unei sentinţe judecătoreşti a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, emisă în urmă cu doi ani, prin care este anulată data fixă de închidere şi redeschidere a Transfăgărăşanului, în contextul în care tot mai multe voci susţin că acest tronson ar putea rămâne deschis şase luni pe an, dacă autorităţile s-ar implica mai mult. 

Până unde se poate ajunge, deocamdată, pe Transfăgărăşan

Transfăgărăşanul a fost considerat de prestigioasa publicaţie britanică / program de televiziune Top Gear drept cel mai frumos drum din lume. Artera începe din comuna Arefu - Argeş, de la kilometrul 61 al DN7C şi se termină în comuna Cârţişoara - Sibiu, la intersecţia cu DN 1. 

În acest moment DN7C este deschis, pe partea dinspre Argeş, de la Curtea de Argeş la Vidraru şi până la Piscul Negru, fiind accesibile popasul de la Valea cu Peşti, Complexul Capra şi Cascada Capra. 

Dinspre Sibiu, se poate ajunge cu maşina până la Cabana Bâlea - Cascadă de unde se poate lua telecabina până la Bâlea Lac. 

Este închisă circuitului turistic Cetatea Poenari.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Povestea inaugurării celui mai cunoscut şi spectaculos drum din România, în imagini de arhivă FOTO VIDEO

Litoralul Ardealului, cu fenomenul de heliotermie şi cel mai adânc lac sărat, la preţ promoţional VIDEO

Zăpadă de 10 metri pe Transfăgărăşan. Imagini spectaculoase VIDEO

Când se deschide circulaţia în totalitate pe Transalpina VIDEO

România de basm la televiziunea publică din Coreea de Sud: „A Fairy Tale Village” FOTO VIDEO

„Marea Olteniei“, cu miraculoasele sale ape sărate, îşi redeschide porţile cu tarife neschimbate FOTO  

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite