Drumul judeţean care leagă Sibiul de Transalpina, abandonat din lipsă de bani

Drumul judeţean care leagă Sibiul de Transalpina, abandonat din lipsă de bani

Porţiunea de drum dintre Tilişca şi Rod

Un drum judeţean care leagă Sibiul de Transalpina devine tot mai prost, iar reabilitarea acestuia nu pare să aibă loc prea curând. Subiectul a ajuns şi la Bucureşti, creându-se un ping-pong între Parlamentul României, ministerul de profil şi Consiliul Judeţean.

Ştiri pe aceeaşi temă

Este vorba despre aşa-numitul drum judeţean 106E, care începe în comuna Cristian, imediat la ieşirea vestică a municipiului Sibiu, până la intersecţia cu drumul naţional 67C, adică Transalpina. În total, acesta are o lungime de 52,1 km, dintre care 47,8 km traversează judeţul Sibiu prin satele din microregiunea Mărginimea Sibiului – Orlat, Sibiel, Sălişte, Galeş, Tilişca, Rod, Poiana Sibiului, Jina.
 
Importanţa strategică a acestui drum este explicată anume prin legătura pe care o creează pentru satele pe care le străbate cu municipiul Sibiu. Datorită numărului mare de localităţi, dar şi a peisajelor zonei,  traficul rutier este destul de intens pe acest drum judeţean. Cu toate acestea, deplasarea se efectuează cu dificultate din cauza faptului că pare abandonat de cei care trebuie să aibă grijă de drumurile ţării.
 
Lucrurile rămân neschimbate, chiar dacă subiectul nu e unul nou. Încă anul trecut Consiliul Judeţean Sibiu a solicitat analizarea posibilităţii trecerii acestui drum judeţean în categoria drumurilor naţionale. De data aceasta, subiectul a ajuns şi în Parlamentul României. Deputatul din circumscripţia Sibiu Nicolae Neagu a reluat întrebarea, „având în vedere necesitatea stringentă de reabilitare a acestui drum”. „Datorită traseului montan cu zone deosebit de abrupte şi înguste care necesită lărgiri şi consolidări, ziduri de sprijin şi alte lucrări de artă, reabilitarea acestui drum presupune costuri deosebit de mari, pe care Consiliul Judeţean Sibiu nu le poate suporta”, a menţionat Neagu într-o scrisoare adresată Ministerului Transporturilor.
 
Secretarul de stat al ministerului, Ion Iordăchescu, a răspuns că autorităţile centrale nu văd o soluţionare a problemei în viitorul apropiat. „În situaţia în care Ministerul Transporturilor preia prin hotărâre de guvern sectorul de drum respectiv va trebui să aibă asigurată şi sursa de finanţare şi în acelaşi timp transmiterea obiectivului ar trebui însoţită de o documentaţie tehnico-economică cu privire la proiectul de reabilitare, bine întocmită”. Iordăchescu a mai spus că în lipsa documentelor tehnico-economice pe care să le întocmească consiliul judeţean, „Ministerul Transporturilor prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Drumurilor ar trebui să aloce o perioadă de minim 2 ani de pregătire a acestora, fapt ce ar conduce la imposibilitatea reabilitării pe termen scurt a obiectivului preluat. La aceasta s-ar adăuga şi lipsa resurselor financiare”.
 
Astfel, ministerul nu vrea ca „efectele negative, cât şi presiunea socială” să se mute asupra sa de la consiliul judeţean.
citeste totul despre: