Cum îţi pregăteşti maşina pentru sezonul cald. Modul de a verifica pagubele produse peste iarnă de sare şi gheaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Faptul că şoferii spun „Adio!“ iernii doar prin schimbarea anvelopelor cu unele de vară este greşit, sunt de părere mecanicii auto. Ei sfătuiesc ca, primăvara, posesorii de maşini să mai facă o scurtă vizită atelierelor auto.

Legislaţia în domeniul rutier din România nu prevede o perioadă anume pentru folosirea anvelopelor de iarnă, ci doar obligativitatea echipării maşinilor cu astfel de cauciucuri în cazul în care se circulă pe drumuri acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei.

Cum astfel de condiţii meteo devin tot mai rare în această perioadă, iar cauciucurile de iarnă sunt recomandate la temperaturi de sub şapte grade Celsius, numărul şoferilor români care se grăbesc să-şi schimbe anvelopele este tot mai mare.

Recomandare: verificaţi tot trenul de rulare

Mecanicii auto consultaţi de „Adevărul“ spun că alături de schimbarea anvelopelor este recomandată şi o scurtă inspecţie a maşinii. „Recomandăm verificarea trenului de rulare, a elementelor de frânare, de la plăcuţe şi discuri până la conducte şi furtunuri. Altfel spus, cam tot ce implică sistemul de propulsie al maşinii. Nu vorbim aici de reviziile periodice, care depind de mărcile folosite, de numărul de kilometri rulaţi sau de calculatorul autoturismului“, explică Liviu Muntean, reprezentantul unui service auto din Sibiu, dedicat mai multor mărci.

Liviu Muntean arată că această verificare se impune mai ales după o iarnă precum cea care tocmai s-a încheiat. „E bine ca maşina să fie adusă în service înainte de noul sezon atât pentru siguranţa autoturismului, dar mai ales pentru cea a şoferilor şi pasagerilor”, spune coordonatorul atelierului auto.

Sarea şi gheaţa, cele mai multe pagube

Un alt mecanic auto consultat de „Adevărul“ spune că în urma iernilor de pe drumurile din România, sarea şi gheaţa sunt elementele care aduc cele mai multe noi pagube maşinilor. Sarea folosită pentru deszăpezire poate ataca caroseria, pe lângă sistemul de frânare, iar gheaţa poate afecta elementele din plastic şi pe cele din cauciuc. „Sunt elemente plastice care, fără o verificare atentă, nu dau semne că au avut de suferit peste iarnă. Presiunea din instalaţia de climatizare nu este obligatoriu de verificat chiar acum, pentru cei care vor să facă economii. Dar la vară, tot vor trebui să verifice şi acest indicator, dacă îşi doresc confort”, arată mecanicul auto specializat pe mărci auto germane.

Anvelopele de vară: ieftin nu înseamnă bun

În ceea ce priveşte alegerea anvelopelor de vară, mecanicii aduc în discuţie clasica abordare a raportului preţ calitate. „Un pneu ieftin nu va oferi nici siguranţă, nici nu va putea fi utilizat pe o perioadă de timp, comparativ cu anvelopele din seria celor de calitate“, arată mecanicii sibieni care recomandă evitarea cauciucurilor care, anul acesta, au preţuri de vânzare sub o medie de 140 de lei.

Un top realizat de organizaţia germană GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung), specializată în diferite teste ale autoturismelor, a indicat faptul că, vara trecută, cele mai bune cauciucuri de vară au fost, anul trecut, Continental SportContact 5, al căror preţ este de aproximativ 400 de lei, pe bucată.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite