Trei lucruri la care trebuie să fim atenţi atunci când ne amenajăm biroul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Biroul trebuie să fie amenajat în aşa manieră încât să stimuleze munca - foto:dailybussines.ro
Biroul trebuie să fie amenajat în aşa manieră încât să stimuleze munca - foto:dailybussines.ro

Biroul este spaţiul unde petrecem 8 ore pe zi şi pentru mulţi reprezintă a doua casă. Spaţiul trebuie amenajat încăt să fie plăcut ochiului şi stimulativ pentru muncă. Lumina, curăţenia şi aranjarea lucrurilor în încăpere sunt esenţiale pentru a avea un mediu de lucru plăcut.

Biroul este spaţiul unde petrecem de luni până vineri, uneori chiar şi sâmbăta, cel puţin 8 ore pe zi. Este a doua casă a multora, motiv pentru care trebuie să fie un spaţiu agreabil, stimulativ pentru muncă, relaxant şi aerisit, pentru a nu fi un factor de oboseală suplimentar în munca pe care o depunem.

Biroul, ceea ce include atât masa de lucru cât şi restul lucrurilor din încăpere trebuie să fie în armonie şi să inspire de fiecare dată când intrăm în birou o stare de bine, astfel încât să nu ne simţim îngreunaţi atunci când ajungem la muncă sau când cineva intră în biroul nostru. Pentru acest lucru există câteva elemente la care trebuie să fim atenţi.

LUMINA

Luminozitatea din încăpere este un element extrem de important. Intensitatea luminii din birou ne poate influenţa starea de spirit. O lumină difuză oboseşte ochiul şi influenţează negativ starea de spirit. Este recomandat ca biroul să beneficieze de lumină naturală. Amplasarea mesei de birou trebuie să fie în apropierea geamului, astfel încât lumina care intră pe fereastră să cadă direct pe masa de birou, din partea stânga a celui care stă la masă. Totuşi sunt de folos si jaluzele la geamuri care să vă protejeze de o lumină prea puternică, mai ales în lunile de vară, sau care să nu vă permită un contact vizual direct cu mediul exterior atunci când afară plouă, vreme care v-ar putea influenţa starea de spirit.

Dacă nu este posibil să beneficiaţi de lumină naturală, încercaţi să fiţi cât se poate de creativi în iluminarea biroului. O lumină viu colorată într-un colţ, nişte corpuri de iluminat de diferite forme, care să inspire veselie, un sistem de becuri care să se aprindă diferit şi să furnizeze o intensitate diferită de lumină, în funcţie de preferinţele voastre sau de momentul din ziuă sunt elemente care pot crea un spaţiu plăcut din punct de vedere al luminozităţii.

ARANJAREA SPAŢIULUI

Experţii în decoraţiuni interioare, dar şi psihologii recomandă ca starea generală dată de lucrurile din birou şi de modul în care acestea sunt aranjate să fie una de veselie, prin culoare şi utilitate. În primul rând, pe cât posibil, pereţii să aibă culori vii. Este de evitat zugrăvirea biroului într-o singură culoare, care aduce rapid monotonia. Nişte pereti coloraţi vor face şederea la birou mai plăcută.

Pentru o stare de confort psihologic, pozele cu familia, cu momentele fericite din viaţă şi de la muncă e bine să se regăsească în birou. Acestea insuflă încredere şi energie şi sunt un real ajutor în momente dificile la muncă. Dacă sunteţi iubitor de plante, este recomandat ca acestea să fie din cele cu frunze mari, plantele având rolul de a atrage energiile negative şi vibraţiile emise de aparatura electronică din birou.

Ceea ce nu este recomandat să aveţi în birou sunt oglinzile sau orice alte obiecte care produc reflectă imaginea obiectelor din birou sau lumina. Acestea vă pot distrage atenţia şi vă pot face să vă pierdeţi concentrarea de la ce faceţi.

CURĂŢENIA

Curăţenia în birou este esenţială. Ţinerea în ordine a lucrurilor, evitarea obiectelor nefolositoare şi mutarea lucrurilor, dosarelor care nu sunt de actualitate este esenţială. În primul rând acestea ne pot încurca în munca depusă, ne îngreunează în ceea ce avem de făcut.

Este important ca în birou să fie mereu curăţenie şi prospeţime. Dacă programul nu vă permite ar fi recomandat ca firma pentru care lucraţi sau dumneavoastră dacă sunteţi independent, să vă angajaţi o menajeră care să treacă de două ori pe săptămână pentru a sterge praful, a spăla pe jos şi a pune totul în ordine. Este foarte important şi să aerisiţi încăperea cât de des posibil peste zi, ca aerul să fie mereu proaspăt şi revigorat, mai ales dacă în birou aveţi şi multă aparatură electrică. 

Pe aceeaşi temă: 

Cum să te comporţi la muncă pentru a nu stârni antipatia colegilor. Şapte reguli stricte propuse de specialişti

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite