Tavanul Gării Satu Mare este pe punctul de a se prăbuşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucăţi mari de tencuială au picat deja, iar altele pot cădea oricând în capul călătorilor. Reprezentanţii staţiei CFR Satu Mare susţin că renovarea tavanului ar costa 6.000 de lei, dar că n-au primit până acum banii deoarece se doreşte reconstrucţia ei totală.

Pentru călătorii navetişti sau ocazionali care trec prin staţia CFR Satu Mare, un drum până la casa de bilete sau la biroul de informaţii reprezintă un adevărat exerciţiu de curaj. Tavanul sălii în care funcţionează casele de bilete se desprinde bucată cu bucată, iar acum tencuiala e mâncată şi a ajuns la stuful din structura acoperişului.

E o ruşine fără seamăn“

 „Fac naveta cu trenul de peste 10 ani. Nu-mi amintesc ca în această perioadă să se fi renovat ceva la staţia asta. E foarte periculos să stai la coadă la chioşc după o cafea sau la casa de bilete şi să vezi cum cade tencuiala din tavan”, spune Bela Barna, din Medieşu Aurit. „E o ruşine fără seamăn să lase o astfel de clădire de patrimoniu să se degradeze. Este primul lucru pe care îl văd străinii care vin în oraşul nostru cu trenul. Nu-i destul că acum are un aspect sumbru, cenuşiu, urât, la exterior, dar nici măcar un tavan nu sunt în stare să repare!”, a reclamat şi Ana Comiati, din Odoreu.

Renovarea costă 6.000 de lei

Pentru renovarea tavanului, ar fi nevoie de aproximativ 5.000 – 6.000 de lei, poate chiar mai mult dacă ţinem cont că nu se poate cârpi, ar trebui să dăm jos tot tavanul ca să nu mai fie probleme. Dar atâta timp cât nu ni se aprobă nicio investiţie, singura soluţie este să ne descurcăm cum putem. Dăm jos părţile care se desprind şi aşteptăm reabilitarea“, spune Grigore Vlad, şeful Staţiei Infrastructură Satu Mare.
Mici reparaţii s-au mai făcut înainte de 2000, dar de vreo cinci ani, de când sunt eu aici, singura investiţie a fost schimbarea centralei termice“, mai spune Grigore Vlad. Potrivit acestuia, de la Satu Mare spre Regionala CFR Cluj pleacă anual rapoarte de necesitate, dar singurul răspuns primit a fost că nu se fac investiţii pentru că se aşteaptă fonduri pentru transformarea staţiei din Satu Mare într-o eurogară modernă, de nivel occidental. Discuţiile despre transformarea în eurogară au început în anul 2006, dar abia din acest an se pare că vor fi puse în practică.

Se aşteaptă până în 2013

Staţia CFR Satu Mare este cuprinsă într-un program al Companiei Naţionale de Căi Ferate de reabilitare a unor staţii de cale ferată în perioada 2011 – 2013. Din câte ştiu, deocamdată proiectul se află în stadiul de elaborare a documentaţiei tehnice, după care va urma licitaţia. Fondurile alocate pentru acest proiect se ridică la aproximativ 10 milioane de euro. Se doreşte ca până în anul 2013, staţia CFR Satu Mare să se transforme într-o eurogară modernă“, susţine Grigore Vlad.  Până atunci, bucăţile din tavan continuă să cadă.

Clădire de  peste 100 de ani

Clădirea în care se află staţia CFR Satu Mare a fost construită în 1899 şi este declarată monument de arhitectură. Ultimele investiţii serioase s-au făcut aici în urmă cu mai bine de 25 de ani, când a fost zugrăvit şi exteriorul clădirii.

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite