Cel mai mare producător de tăiţei din Ardeal: cum a devenit familia Hutton marca-etalon a pastelor

Cel mai mare producător de tăiţei din Ardeal: cum a devenit familia Hutton marca-etalon a pastelor

Hutton a ajuns cel mai mare producător de paste din Ardeal    FOTO  Hutton

O mică afacere demarată în urmă cu 20 de ani de un antreprenor sătmărean în casa părintească a ajuns să concureze cu succes cu marile companii producătoare de paste făinoase din România.

Ştiri pe aceeaşi temă

La început, într-o încăpere de doar 50 de metri pătraţi, cinci persoane – toţi membrii familiei Hutton – produceau manual, în fiecare zi, câteva kilograme de tăiţei. 

Acum, datorită pasiunii pentru lucrul bine făcut,  Hutton a ajuns cel mai mare producător de paste din Ardeal şi printre primii 10 din România, Richard Hutton, proprietarul afacerii care îi poartă numele, câştigându-şi renumele de „un Guido Barilla de Satu Mare“.

„Părinţii mei m-au învăţat un lucru: lucrează ca şi cum ai avea să trăieşti în veci, roagă-te ca şi când ar fi să mori mâine“, spune Richard Hutton, proprietarul afacerii cu paste făinoase din Satu Mare care îi poartă numele.

Citatul lui Benjamin Franklin (foto dreapta) este o învăţătură primită de la tatăl său, de la care a moştenit şi fabrica locală de paste pe care o conduce din 2001. Pentru el şi restul familiei, aceasta a devenit un mod de viaţă.

Richard Hutton (47 de ani), născut în Satu Mare din englezi care s-au îndrăgostit de România şi s-au stabilit aici, a moştenit afacerea de la părinţii săi, iar de-a lungul anilor tot ce a câştigat a reinvestit. Noua fabrică, făcută din bani europeni în 2012, o investiţie în valoare de circa 4,7 milioane de euro, este prima sa contribuţie considerabilă în dezvoltarea afacerii moştenite de la familie.

Primele solicitări: tăiţeii „de nuntă“

În urmă cu mai ine de 20 de ani, într-o localitate cu doar câteva mii de suflete din judeţul Satu Mare, se năştea, în casa familiei Hutton, o mică afacere: producerea tăiţeilor de casă. La început, într-o mică încăpere, cinci persoane, toţi membrii familiei Hutton, două generaţii, produceau manual, în fiecare zi, circa 20-25 kg de tăiţei în trei forme diferite, specifice zonei: romburi şi frunzuliţe. Comercializarea acestora se făcea preponderent în lanţul magazinelor locale Alimentara, cam singurele magazine de profil din acele vremuri.

Pe-atunci au apărut primele solicitări pentru tăiţeii „de nuntă“: tăiţei mărunţi, în formă de romburi, pentru supă de pui. Aceştia au fost făcuţi după metodele tradiţionale, cu făină de calitate şi ouă proaspete, fără apă. „Doar nu vrei să le pui invitaţilor tăi orice pe masă. O dată-i nunta copiilor! Şi aşa le-a rămas numele: «tăiţei de nuntă», marcă înregistrată Hutton”, a explicat Richard Hutton. Treptat, în anii următori, ca să-şi uşuteze munca şi să-şi crească productivitatea, antreprenorul a cumpărat un malaxor, o maşină de laminat aluatul, un uscător şi o presă nouă pentru aluat, italiană.

Pe la sfârşitul anilor ’90, solicitările nu mai conteneau, producţia ajunsese la circa 1.000 kg pe zi, iar spaţiul disponibil în curtea casei părinteşti nu mai era de ajuns. Cu alte cuvinte, era nevoie de o schimbare. Mizând totul pe o singură carte, cu mari eforturi financiare pentru acea vreme, Richard Hutton a optat pentru achiziţia unui teren la periferia oraşului Satu Mare, unde a demarat construcţia unei hale mai mari.

Prima fabrică, inaugurată în 2003

„Era un salt important: cu linie nouă, de provenienţă italiană, capacitatea de producţie a crescut la 3.500 kg pe zi. Aşa a început diversificarea ofertei de produse, lansându-se diverse modele de paste scurte precum cuş-cuş-ul, melcii, tuburile, spiralele, apoi paste medii, ca fideaua“ explică Ricard Hutton.

Cererea tot mai mare venită de pe piaţa sătmăreană, dar treptat şi din zonele adiacente, a dus la necesitatea cumpărării de noi utilaje pentru a creşte din nou capacitatea de producţie. În 2006, la trei ani după noua investiţie în utilaje, spaţii de producţie şi depozitare, s-a reuşit triplarea capacităţii. În perioada 2006-2012 s-au demarat parteneriate cu diverse firme de distribuţie din Ardeal şi s-a ajuns ca firma să aibă livrări în 15 judeţe. Tot treptat, iniţial la nivel local, apoi regional, produsele Hutton au apărut pe rafturile unor reţele naţionale şi internaţionale de magazine. „Recent, ca urmare a cererilor venite din partea consumatorilor de paste Hutton, dar şi a tendinţelor pieţei de profil în ceea ce priveşte pastele lungi, îndeosebi spaghetele, în 2012 a fost construită o nouă hală de producţie şi s-a achiziţionat o linie de fabricaţie de ultimă generaţie, tot italiană. Investiţia a fost realizată din fonduri europene, fonduri proprii şi credite bancare“, a mai spus Richard Hutton.

Vânzări mai mari cu 20% în 2013

În 2012, când şi-a extins afacerea cu bani europeni, Hutton a dat publicităţii o cifră de afaceri de 8,3 milioane de lei, în creştere faţă de anul precedent, fiind discret legat de profit.

„Am finalizat recent (n.r. - în 2012) o extindere a capacităţii de producţie ce ne oferă posibilitatea triplării în viitor a cifrei de afaceri anuale“, adaugă Richard Hutton, directorul Hutton România. Pentru 2013, oficialii Hutton au preconizat vânzări mai mari cu 20%, ceea ce s-a şi adeverit: cifra de afaceri pentru 2013 a fost de 9,4 milioane de lei. În prezent, Hutton produce 24 de forme de paste în 52 de variante de ambalare, de la cele mărunte pentru supă, până la cele medii şi lungi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările