O echipă de reputaţi etnomuzicologi francezi a realizat un studiu despre muzica oşenească care s-a concretizat în CD-ul „Glasuri şi cetere din Oaş“

O echipă de reputaţi etnomuzicologi francezi a realizat un studiu despre muzica oşenească care s-a concretizat în CD-ul „Glasuri şi cetere din Oaş“

Cercetările au luat sfârşit ieri, la evenimentul de lansare FOTO   arhivă

Compact discul „Glasuri şi cetere din Oaş” a fost lansat miercuri, 24 aprilie, la Muzeul Ţării Oaşului din Negreşti. Prin eveniment s-a marcat ultima etapă de valorificare a unor cercetări şi înregistrări realizate în satele Ţării Oaşului între anii 1969 – 2013 de către o echipă de reputaţi etnomuzicologi.

Ieri a avut loc galeria de artă „Dr. Mihai Pop” lansarea CD – ului „Glasuri şi cetere (Voices and Fiddles of) OAŞ”, produs de Fundaţia „Al. Tzigara Samurcaş” din Bucureşti.

Prin intermediul acestui eveniment s-a marcat ultima etapă de valorificare a unor cercetări şi înregistrări realizate în satele Ţării Oaşului între anii 1969 – 2013 de către o echipă de reputaţi etnomuzicologi formată din Jacques Bouët, pe atunci conferenţiar de limbă şi civilizaţie română la Universitatea „Paul Valéry” din Montpellier, Bernard Lortat-Jacob, atunci director de cercetare la Centrul Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Paris şi Speranţa Rădulescu, etnomuzicolog la Muzeul Ţăranului din Bucureşti.

Mai întâi în anul 2002 cei trei specialişti au publicat în Franţa, sub egida celebrei „Société française d’ethnomusicologie”, cartea „Á tue-tête. Chant et violon au Pays de l’Oach, Roumanie”.

Varianta în limba română a cărţii, realizată de Speranţa Rădulescu, a apărut în 2006 la Editura Institutului Cultural Român din Bucureşti cu titlul „DIN RĂSPUTERI. Glasuri şi cetere din Ţara Oaşului”.

În acelaşi an cartea a fost lansată la Muzeul Ţării Oaşului. Nu a fost o lansare obişnuită ci una în prezenţa tuturor autorilor cărţii, a majorităţii ceteraşilor şi ţâpuritorilor înregistraţi până atunci a avut loc o mare sărbătoare a muzicii oşeneşti.

“CD-ul care se lansează acum este o realizare deosebită. Ccompact-discul cu înregistrările muzicale selectate este însoţit de un text în română şi engleză, adevărat studiu ştiinţific concentrat asupra muzicii oşeneşti. Principala concluzie a studiului: muzica din Ţara Oaşului este unică între toate muzicile tradiţionale din România”, spune directorul Muzeului, Remus Vârnav.

Vă recomandăm şi

Să învăţăm să citim mintea „morţilor“: oameni consideraţi „legume“ pot fi treziţi la viaţă

FOTO Vizită de patru zile. Principele Nicoale a servit la Negreşti Oaş tradiţionalele “boace” şi “pita”de mălai

Tradiţii din Ţara Oaşului, prezentate la Târgul de Turism din Budapesta

Violenţe şi crime, în ultimul secol: circa 2.500 de oşeni au fost înjunghiaţi mortal

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: