De ce sunt mai scumpe maşinile second-hand din Austria decât cele ajunse în România din alte ţări europene

De ce sunt mai scumpe maşinile second-hand din Austria decât cele ajunse în România din alte ţări europene

Maşinile second-hand din Austria sunt şi cu câteva mii de euro mai scumpe FOTO Cardos Auto

Maşinile second-hand au invadat piaţa din România, în special după momentul în care taxa de primă înmatriculare denumită şi „taxa verde” a fost eliminată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Maşini din Germania, Franţa, Italia şi chiar Cehia au ajuns în România la preţuri accesibile pentru nivelul salarial al românilor. Mai puţine au fost însă cele din Austria, care îşi menţin preţurile mult mai ridicate decât alte maşini din ţările vecine. 

Diferenţa este făcută la starea tehnică a maşinii, cele importate din Austria, mai ales cele înmatriculate acolo aducând cu ele un plus de siguranţă pentru cumpărător, acest lucru fiind dat de modul în care se „trec” maşinile de verificarea tehnică. 

„Ştim cu toţii cum funcţionează lucrurile la ITP-uri sau la RAR în România, multe se trec cu vederea, mulţi se cunosc cu cei din instituţie sau cu mecanicii şi nu maşinile nu sunt verificate la sânge sau se consideră că pot să intre pe şosele cu anumite imperfecţiuni. Ei bine, în Austria lucrurile stau diferit, pentru că verificarea tehnică, Pickerl-ul, se acordă mai greu, cei care verifică maşina sunt extrem de riguroşi şi pentru cea mai mică imperfecţiune ai de schimbat toată piesa. Acest lucru reiese din responsabilitatea celui care verifică maşina, pentru că acesta răspunde dacă se întâmplă un accident cauzat de un defect mecanic, şi atunci nici o persoană nu se riscă să „arunce” pe şosele o maşină care nu prezintă siguranţă”, afirmă Bogdan Cardoş, dealer auto în Austria. 

Acesta afirmă că Pickerl-ul şi modul riguros de a fi verificate maşinile fac ca maşinile second-hand din Austria să fie mai scumpe ca cele din alte ţări dar în acelaşi timp să fie şi mai sigure.

„În orice caz, când mergi să îţi iei o maşină second hand dintr-o piaţă auto, sau de la un dealer de maşini rulate e bine să mergi cu un cunoscător, care ar fi bine să îţi fie şi prieten. Lacul maşinii, îmbinările, şuruburile capotei şi ale aripilor, lonjeroanele, toate sunt elemente care îţi pot comunica ceva despre istoricul maşinii. Şi bineînţeles contează foarte mult probarea maşinii, cu motorul la rece şi la cald”, mai afirmă Bogdan Cardoş.

citeste totul despre: