Reşiţa a obţinut primele 20 de milioane de euro pentru reintroducerea tramvaiului. Încă trei contracte vor fi semnate în lunile următoare

Reşiţa a obţinut primele 20 de milioane de euro pentru reintroducerea tramvaiului. Încă trei contracte vor fi semnate în lunile următoare

FOTO Arhiva

Primăria Reşiţa şi ADR vest au semnat contractul de finanţare, în valoare de aproape 20 de milioane de euro pentru reintroducerea tramvaiului la Reşiţa.

Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest şi Primăria Municipiului Reşiţa au semnat astăzi, 10 iulie 2019, contractul de finanţare pentru „Modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa – faza 1”, proiect în valoare totală de aproape 20 de milioane de euro.

 “Vreau să spun că acest proiect este parte dintr-un complex mai mare de măsuri, în planul de mobilitate, pe care primăria l-a luat pentru a revitaliza transportul public în comun şi nu în ultimul rând cred că este un foarte important factor care creşte calitatea vieţii în oraş. Acest sistem de transport este coloana vertebrală a oraşului şi nu întâmplător, după 30 de ani după ce a fost inaugurat tramvaiul se vine cu un alt sistem modern care va pune în valoare acest tip de mijloc de transport”, ne-a declarat Sorin Maxim, directorul ADR Vest.  

77 de milioane de euro, finanţări pentru reintroducerea tramvaiului

În total întregul plan de mobilitate cuprinde patru proiecte finanţate din fonduri europene, unul semnat astăzi, restul în perioada următoare, care au valoarea de 40 de milioane de euro pentru refacerea infrastructurii, plus încă 17 milioane de euro, pentru dotări, echipamente, o staţie intermodală, autobuze electrice, plus 20 de milioane pentru tramvaie.

Reprezentanţii ADR Veste arată că va fi implementat un pachet integrat de investiţii în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul la Reşiţa, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea staţiilor de transport, a spaţiilor publice, a zonelor pietonale şi a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spaţii administrative şi de mentenanţă/ reparaţii etc.Ţinta proiectului este reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi creşterea calităţii vieţii în municipiul Reşiţa.

Vor rezulta 3,7 km cale dublă de rulare pentru tramvai modernizată, un depou reabilitat şi extins (cu o hală pentru reparaţii şi ateliere având o suprafaţă construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie şi spălătorie - 478,50 mp şi hală pentru gararea tramvaielor - 2.400,05 mp), 7 staţii de transport public construite/ modernizate/ reabilitate, 27.143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată şi 21.047 mp de spaţiu verde - înierbarea liniei cale.

De asemenea, proiectul prevede reabilitarea şi modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.Traseul pe care se vor realiza intervenţiile este: Bd. Republicii - Calea Caransebeşului - Calea Timişoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluţia din Decembrie. Investiţia va acoperi şi parte din Aleea Crizantemelor, precum şi terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.

Proiectul este complementar cu alte proiecte depuse spre finanţare în cadrul Regio-POR 2014-2020, şi anume: „Modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa – faza 2”, respectiv „Achiziţie de mijloace de transport public – tramvaie electrice”, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).

 

 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: