Ofertele 2+1 la sicrie şi alte mii de reclame aberante sau ilegale vor fi date jos de angajaţii Primăriei Reşiţa

Ofertele 2+1 la sicrie şi alte mii de reclame
aberante sau ilegale vor fi date jos de angajaţii Primăriei Reşiţa

Reprezentanţii primăriei spun că centrul oraşului este ticsit de panouri care nu au niciun aviz

Primarul Reşiţei, Ioan Popa, a cerut inspectorilor de la Urbanism să ia oraşul la picior şi să ceară tuturor comercianţilor care au plasat ilegal panouri publicitare, reclame sau simple afişe cu oferte, să le dea jos şi să intre în legalitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Edilul şef a declarat că, în momentul de faţă, în Reşiţa se află peste 5.000 de astfel de reclame, de toate dimensiunile, la primărie existând aprobări pentru doar 165. Inspectorii primăriei au notificat deja peste 3.000 de firme, acestea având la dispoziţie 30 de zile să intre în legalitate.

“S-a ajuns aici pentru că nu a reglementat nimeni acest lucru şi toată lumea a făcut şi a afişat ce avrut în ultimii 10-15 ani. Nimeni nu a întrebat nimic. Şi atunci, normal că fiecare face ce vrea. Sunt nişte modalităţi prin care poţi să verifici şi să opreşti acest fenomen. Gospodărirea urbană are inspectori, Poliţia Locală are atribuţii în sensul asta, urbanismul are inspectori, sunt trei zone de unde pot veni controale însă niciuna dintre aceste instituţii nu a fost îndemnată să facă verificări. E vorba şi de modul cum arată şi se prezintă toate aceste oferte. Sunt de exemplu magazinele de second- hand peste tot în centrul oraşului scrie second-hand, de parcă am fi un oraş la mâna a doua”, spune Popa.

Primarul Reşiţei spune că s-a sesizat şi din cauza mesajelor aberante de pe unele dintre aceste panouri. El a vorbit despre un magazin de pompe funebre a cărui ofertă era pe sistemul cumperi două sicrie şi primeşti unul gratis.

“Sicrie la ofertă, doi plus unul gratis! Aşa am ajuns? Să ajungem să ne dorim să mai moară cineva pentru a prinde un sicriu gratis?! Eu nu am văzut nicăieri în lumea asta sicrie sau coroane expuse, doar în România. E o chestie delicată, morbidă. Mai e situaţia companiilor de bere şi sucuri care le fac o firmă societăţilor mai mici şi le scriu şi lor numele undeva într-un colţ, dar ei îşi fac reclamă gratis pe afacerea omului. Am reglementat şi situaţia teraselor sezoniere şi acolo la fel am interzis umbrele branduite în procent mai mare de 5% şi separatoarele sau gardurile, pentru că e o reclamă mascată”, afirmă primarul.

Ioan Popa a recunoscut că inspectorii primăriei nu au muncă uşoară în efortul de a reglementa situaţia reclamelor, mulţi dintre ei fiind deja agresaţi verbal de către proprietarii de afaceri din Reşiţa.

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările