Mai mulţi români acuză că au fost abandonaţi în Cambogia de agenţia de turism, în plină pandemie de COVID-19: „Ne-am organizat pe cont propriu“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Karpaten
FOTO Karpaten

Un grup de 16 turişti români a plecat în “Marele tur al Indochinei”, o excursie organizată de agenţia de turism Karpaten. Circuitul, de 15 zile, cuprindea ţările Laos, Vietnam, Cambodgia şi Thailanda. Oamenii reclamă că au avut parte de foarte multe probleme.

Unul dintre turiştii aflaţi în grupul de 16 a trimis pe adresa redacţiei Adevărul o descriere a ceea ce reclamă că s-a întâmplat în timpul excursiei.

“Pe 11 martie, înainte de check-in, am sunat la agenţie atrăgând atenţia că au apărut în mass-media informaţii că Thailanda şi alte ţări din circuitul pe care urma să-l parcurgem au restricţionat accesul turiştilor şi că există riscul de a nu primi viza de intrare şi de a compromite circuitul. Am primit răspunsul că Agenţia Karpaten nu se ia după zvonurile din mass-media şi că dacă nu urcăm în avion se va considera neprezentare şi vom pierde integral suma plătită (circa 4.200 pentru, două persoane). Am întrebat cine se va face vinovat dacă nu vom primi serviciile conform contractului şi mi s-a răspuns să nu-mi fac griji pentru că totul va fi OK. Am mai întrebat şi dacă vor fi compensaţii financiare, în cazul în care circuitul nu se va desfăşura normal şi mi-au spus că asta se va discuta la urmă”, povesteşte Constantin Zaharia, fost comandat de navă, acum pensionar, unul dintre turiştii aflaţi în grupul de 16.

Acesta susţine că temerile sale s-au adeverit. După trei zile în Thailanda, când trebuia să plece spre Laos, agenţia le-a spus că nu pot intra şi că le oferă un sejur în Thailanda pentru restul zilelor din contract.

“Noi am refuzat. Însă cei de la Karpaten, după ameninţări că vom fi abandonaţi, au organizat în continuare programul. Am vizitat Laosul conform programului, nu am putut continua cu Vietnamul şi am intrat în Cambodgia - un program asigurat de agenţia Karpaten. Această agenţie ne-a abandonat pe motivul un că grupul a hotărât să continue circuitul, deşi ei ne-au spus că nu se poate. Karpaten, din crasă lipsa de profesionalism şi dorind să nu plătească serviciile conform contractului, au mizat pe faptul ca nu vom primi vize de Thailanda şi de aceea nu au achiziţionat bilete de întoarcere din Bangkok decât cand nu au mai putut fi găsite la datele care ne puteau permite tranzitul prin Thailanda”, arată fostul comandant de navă.

Zaharia mai spune că, în data de 26 martie, ghidul agenţiei i-a informat că sunt pe cont propriu şi că agenţia nu mai asigură cazarea: „Ne-am organizat pe cont propriu şi am găsit cazare la alt hotel“.

Constantin Zaharia spune că au fost nevoiţi să contacteze ambasadele Germaniei şi României şi că s-au întors acasă doar cu sprijinul consului Ana Maria Ghiţulescu şi al ambasadorului Emil Ghiţulescu.

Poziţia agenţiei de turism

Reprezentanţii agenţiei Karpaten spun că lucrurile nu au stat chiar aşa şi că au făcut toate eforturile să-i aducă acasă pe turişti.

“Eu nu am spus niciodată şi nu cred că ghidul a făcut asta, că nu se poate intra în Laos. Le-am comunicat doar că există riscul să nu se mai poată intra în următoarele ţări, pentru că se pot închide graniţele şi dacă ajung acolo nu mai putem să-i scoatem. Pentru plecarea din Cambogia, luni, ei s-au dus la ambasada Thailandei, pentru viză, miercuri ar fi trebuit să o primească, joi ar fi avut un transfer spre un alt oraş de unde aveau zborul iniţial spre Thailanda, însă pentru că au fost foarte multe probleme cu obţinerea adeverinţei medicale şi a asigurării, au zis că nu mai pleacă, că rămân acolo până îşi primesc documentele. Am luat un alt zbor, spre Bankok, pentru ziua de joi, că vineri au avut zbor, şi spre 26 au avut zborul spre Bucureşti. A trebuit să mutăm zborul cu câteva zile, până am găsit locuri pentru tot grupul. Noi am cumpărat aceste bilete şi le-am dat, însă nu au obţinut documentele ca să poată intra în Thailanda spre Bucureşti, dar efectiv nu mai aveam nicio variantă disponibilă deoarece companiile şi-au anulat zborurile. Nu mai aveam variante de zbor să-i luăm din Cambogia. Am apelat la ambasada şi la MAE să ne ajute cu repatrierea turiştilor. Probabil că i-au contactat şi dânşii, dar noi am cerut MAE şi ambasadei să ne ajute. I-am pus să plătescă doar o noapte în plus, din banii lor. Au cheltuit doar 25-30 de dolari în plus. Noi am pierdut bani, dar nu asta e problema, vroiam doar să aducem turiştii acasă, pentru că în situaţia în care toată lumea se închide, vă daţi seama că asta era singurul obiectiv, să-i aducem acasă”, spune Stefania Shanti, reprezentanta Karpaten.

Aceasta susţine că nu s-a pus niciodată problema să-şi abandoneze turiştii.

Reşiţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite