Râmnicu Vâlcea: Patru milioane de euro pentru repararea podului de peste Olt

Râmnicu Vâlcea: Patru milioane de euro pentru repararea podului de peste Olt

Podul de peste râul Olt

Finanţarea pentru această lucrare va fi asigurată cu fonduri europene. Vechi de peste 30 de ani, podul a fost expertizat de către specialişti ce au decis că are nevoie de reparaţii şi consolidări urgente.

Ştiri pe aceeaşi temă

Podul care face legătura între Râmnicu Vâlcea, DN7 şi cartierul Goranu va fi modernizat pe bani europeni. Aleşii locali au aprobat recent proiectul ce vizează consolidarea principalului pod care traversează Oltul. Poartă de intrare în municipiu, podul a fost construit în anii 80 cu economie de material şi tehnologie învechită,astfel încât,în 2002, o echipă de experţi a stabilit că reabilitarea şi consolidarea acestuia trebuie făcută de urgenţă. „Am reuşit să includem această lucrare în lista celor finanţate prin intermediului Planului Integrat de Dezvoltare Urbană. Suma totală ce va fi investită este de 4,4 milioane de lei. 80% din această sumă va fi asigurată din Fonduri Europene de Dezvoltare Regională, 17,65% buget de stat, iar 2% va reprezenta contribuţia bugetului local", explică primarul Romeo Rădulescu.


Doi ani de lucrări


Edilii susţin că, începând cu luna viitoare proiectul va fi trimis spre finaţare, iar după momentul în care Comisia Europeană va da undă verde acestor lucrări se va organiza şi licitaţia pentru desemnarea unui constructor. „Lucrările propriuzise vor dura 24 de luni deoarece este vorba de un volum mare de intervenţii la acest pod. Noi sperăm ca din primele luni ale lui 2011 să avem finanţarea pentru a ne apuca de lucru", spune primarul Rădulescu. Până în prezent, podul de peste Râul Olt a suferit doar intervenţii minore, în special la calea de rulare, structura de rezistenţă „beneficiind" doar de expertize tehnice.


Reparaţii capitale

Structura de rezistenţă a podului a fost grav afectată de deceniile în care nu a fost întreţinută. Sumele mari se vor investii în modernizarea acesteia, a căii de rulare dar şi a pasajelor pietonale. Se va mai lucra la instalaţia electrică şi la canalizarea pluvială a podului. De asemenea, constructorul va trebui să realizeze şi apărători de maluri noi, în locul celor erodate de apă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările