FOTO Proiect de aerodrom cu pistă de 1,2 kilometri lungime în Capitala Ceramicii Româneşti, în parteneriat public-privat. Cris-Tim, pe lista investitorilor interesaţi

FOTO Proiect de aerodrom cu pistă de 1,2 kilometri lungime în Capitala Ceramicii Româneşti, în parteneriat public-privat. Cris-Tim, pe lista investitorilor interesaţi

Aerodrom la Horezu Foto colaj Adevărul şi abcaviaton ro

Un oraş din „Oltenia de Sub Munte” a anunţat că intenţionează să-şi construiască în viitorul apropiat un aerodrom. Este a doua administraţie din judeţul Vâlcea care face un astfel de anunţ, după comuna Budeşti, de la graniţa cu municipiul Râmnicu Vâlcea. La Horezu se doreşte însă o investiţie în parteneriat public-privat, gopodărită de Unitatea Administrativ - Teritorială, pentru avioane cu capacitate de până la 47 de locuri.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
De doi ani încoace se tot discută despre construirea unui aerodrom la marginea oraşului Horezu, din judeţul Vâlcea, dar abia acum s-a demarat proiectarea.
 
Există spaţiul necesar, există interes şi în special, potrivit autorităţilor, există posibilităţi financiare din partea celor dispuşi să investească într-un astfel de proiect. Între timp, s-au schimbat numai cifrele - adică dimensiunea unui astfel de aerodrom, dar locul, forma de administrare şi potenţialii investitori sunt cam aceleaşi.
 
Aerodromul va fi construit la graniţa cu localitatea Măldăreşti, în zona Treapt, imediat după platoul „Trei stejari” unde, an de an, se organizează Târgul Internaţional al Ceramicii Populare Româneşti „Cocoşul de Hurezi”, zona având deschidere la drumul naţional - DN 67 - care leagă Râmnicu Vâlcea de Târgu Jiu. 
 
 
Aerodromul va avea o pistă în lungime de 1,2 km, pentru avioane cu o capacitate de maximum 45 - 47 de locuri, hangare, heliport, va funcţiona non-stop, indiferent de anotimp şi va avea inclusiv posibilitatea de alimentare cu combustibil.
 
„Pista este destul de mare, faţă de ce se doreşte a se construi la Budeşti, este de 1200 de metri. Va avea şi turn de control, şi hangare, se va putea ateriza zi - noapte, va fi dotată inclusiv cu depozit de kerosen pentru alimentare. Va fi şi heliport pentru situaţii de urgenţă, şi nu numai, şi aeroport”, ne-a declarat primarul oraşului Horezu, Nicolae Sărdărescu.
 
Administraţia locală susţine că deja se lucrează la proiectul tehnic, fiind demarate proiectarea şi execuţia cu o firmă specializată în domeniu, din Bucureşti - ABC Development Aviation SRL. O firmă cu capital 100% românesc, care oferă de la proiectare, la consultanţă şi execuţie, inclusiv şcolarizare, pregătire şi autorizare. „Sper ca, până în vară, să terminăm proiectarea cu studii cu tot şi apoi vom scoate la licitaţie execuţia. Firma care se ocupă de proiectare, ABC, este specializată în aşa ceva. Mergem pe etape, nu avansăm date. Ştim doar că până în vară trebuie făcută proiectarea”, ne-a mai spus edilul. 
 
Nu a fost avansată o cifră a investiţiei în lipsa unui deviz final, lucrările aflându-se deocamdată la faza de proiectare, dar o serie de investitori s-au arătat deja interesaţi de idee şi de a face parte din proiect. Se merge în special pe ideea unui parteneriat va fi public – privat, sub supravegherea Unităţii  Administrativ Teritoriale (UAT) a oraşului, dar nu sunt excluse nici alte variante, în funcţie de suma necesară unei astfel de construcţii.
 
„În funcţie de devizul general şi de restul, dacă ne putem permite vom face lucrarea noi, dacă nu, vom căuta alte surse de finanţare. Mergem însă pe ideea de parteneriat public - privat, pentru că avem firme care sunt interesate să susţină financiar proiectul de execuţie. Avem atât investitori din ţară interesaţi cât şi din afară, precum Cris - Tim-ul care este o societate cu capital mixt româno-francez. Am primit deja cinci adrese de la tot atâtea societăţi comerciale mari care ne-au solicitat să demarăm proiectul, ei sprijinindu-ne şi din punct de vedere financiar. O altă firmă are ca obiect de activitate transportul aerian de persoane şi este interesată să facă şi la noi curse”, a mai precizat primarul din Horezu.
 
 
Între timp, „facem demersurile necesare pentru a obţine toate avizele şi autorizaţiile necesare pentru punerea lui în funcţiune”, mai spune Sărdărescu, care susţine că există şi posibilitatea extinderii aeroportului, dacă este necesar acest lucru.
 
În zona unde se doreşte construirea aerodromului există un islaz comunal. Cu toate acestea, primarul Nicolae Sărdărescu declară că nu vor fi probleme: „Toată partea dinspre platou este în intravilan şi putem să construim orice vrem pe ea, inclusiv o centură ocolitoare. Deci, nu este nevoie să fie scoasă din circuit, pentru că este deja scoasă prin PUZ-ul (Plan urbanistic zonal - n.r.) şi PUG-ul (Plan urbanistic general - n.r.) oraşului”.    
 
În anii ´70, în aceeaşi zonă a mai funcţionat pentru aproape un deceniu un aerodrom, pentru cazuri de urgenţă. 
 
 
Oraşul - staţiune Horezu se află la aproximativ 45 de kilometri de Râmnicu Vâlcea şi aproximativ 70 de kilometri de Târgu Jiu. Este al treilea oraş ca mărime din judeţul Vâlcea, după municipiul reşedinţă de judeţ şi Drăgăşani. Considerat pol economic într-o depresiune montană, include 11 localităţi. Cel mai apropiat aeroport este la Craiova, iar un altul ar fi la Sibiu, dar traficul pe Valea Oltului este infernal. Un aerodrom ar fi util şi turiştilor care vor să vină în staţiunea Vârful lui Roman, aflată la numai 14 kilometri de oraş, în Munţii Căpăţânii. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: