Şomerii şi migranţii aflaţi în izolare sau carantină, sfătuiţi să ia legătura cu AJOFM-urile telefonic şi prin net

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şomerii aflaţi în carantină sau izolare trebuie să anunţe telefonic AJOFM situaţia în care se află Foto Arhiva Adevărul
Şomerii aflaţi în carantină sau izolare trebuie să anunţe telefonic AJOFM situaţia în care se află Foto Arhiva Adevărul

Instituţiile publice au început să ia o serie de măsuri pentru respectarea recomandărilor de conduită în prevenirea coronavirusului COVID 19.

Aceste măsuri îi vizează pe românii care până acum erau nevoiţi să intre în contact constant cu angajaţii instituţiilor publice. Cum este cazul şomerilor şi a tuturor celor care au nevoie de serviciile agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă. 

Potrivit Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Vâlcea, şomerii indemnizaţi care trebuie să se prezinte la viza lunară şi se află în situaţia de izolare la domiciliu / carantină, sunt sfătuiţi să comunice în prealabil prin telefon agenţiei (la numărul de telefon 0250735608, în cazul judeţului Vâlcea) situaţia în care se află. 

De asemenea, tot telefonic vor comunica şi datele personale şi numărul carnetului de evidenţă şomer. În 30 de zile de la acest contact telefonic, dacă nu se mai află în situaţia de izolare la domiciliu / carantină, trebuie să se prezinte la sediul AJOFM cu documente justificative din care să reiasă motivul neprezentării la viză: certificat medical etc..

Solicitarea pentru adeverinţa de vechime, trimisă prin mail sau fax

Persoanele care au nevoie de adeverinţe de vechime, sau alte documente eliberate de către AJOFM, dar se află în situaţia de izolare la domiciliu / carantină, pot transmite cererea de solicitare însoţită de o copie a cărţii de identitate pe adresa de email a agenţiei sau prin faxul instituţiei - ajofm@vl.anofm.ro, respectiv 0250732757. Adeverinţa va fi ulterior transmisă către persoana care a făcut solicitarea prin email sau prin poştă, la adresa menţionată în cerere potrivit datelor din cartea de identitate.

Românii care vin din străinătate şi vor şomaj, vor transmite documentele pe net sau prin poştă

Şi cum în această perioadă, foarte mulţi români plecaţi să muncească în străinătate se întorc acasă, n-au fost uitaţi nici lucrătorii migranţi: „În situaţia persoanelor care beneficiază de exportul prestaţiei de şomaj din una din ţările UE, iar în momentul întoarcerii în ţară vor fi în situaţia de izolare la domiciliu/carantină, pentru respectarea termenului de 7 zile în care trebuie să se înscrie în baza de date a AJOFM Vâlcea ca persoană în căutare de loc de muncă, termen prevăzut de regulamentele europene privind securitatea socială a lucrătorilor migranţi, aceştia vor transmite documentele necesare înscrierii (carte de identitate, act de studii şi formularul U2) prin email sau poştă, urmând ca atunci când nu se vor mai afla în situaţia de izolare la domiciliu/carantină, să se prezinte personal la sediul AJOFM cu documentele în original”

Pentru Vâlcea, adresa de email este ajofm@vl.anofm.ro, iar prin poştă: Râmnicu Vâlcea, strada Dacia, nr. 8, sc. B, etaj II- III, judeţul Vâlcea. 

Persoanele care se află în izolare la domiciliu / carantină şi doresc să se înscrie în baza de date a AJOFM fiiind în căutarea unui loc de muncă, ca şomer indemnizat sau pentru a urma un curs de calificare/recalificare, sunt aşteptate să se prezinte la sediul agenţiei când vor ieşi din izolare / carantină.

Persoanele care solicită sprijin AJOFM, inclusiv punctele de lucru, sunt rugate să transmită solicitări on-line, prin fax sau prin poştă (recomandat).

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite