Rafinăria Steaua Română din Câmpina şi-a cerut insolvenţa

Rafinăria Steaua Română din Câmpina şi-a cerut insolvenţa

Un batal al Rafinăriei Steaua Română. FOTO campinaph.ro

Rafinăria Steaua Română, una dintre cele mai vechi unităţi de profil din România şi una dintre cele mai vechi din lume, şi-a cerut insolvenţa. Cererea va fi judecată pe 22 iulie la  Tribunalul Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Una dintre cele mai vechi rafinării din România şi din Europa şi-a cerut insolvenţa. Deşi a fost unul dintre pionii principali ai maşinăriei de război germane în fiecare dintre cele două război, şi a funcţionat şi la capacitate în comunism, după Revoluţie, unitatea nu prea a mai avut de lucru, informează economica.net.

În motivarea Consiliului de Administraţie se arată că deschiderea procedurii de insolvenţă se datorează „deteriorării continue a situaţiei financiare a societăţii”. Propunerea CA pentru funcţia de Administrator judiciar al companiei este firma Five S.P.R.L.

Rafinăria Steaua Română este situată în oraşul Câmpina, la circa 100 kilometri nord de Bucureşti şi ocupă o suprafaţă de 49,6 hectare.

Rafinăria înfiinţată în anul 1895 este în totalitate privatizată.

În anul 1895, după emiterea primei legi a minelor în ţara noastră, s-a înfiinţat societatatea anonimă Steaua Română, cu capital atât român, cât şi străin.

În anul 1897, după ce Rafinăria a achiziţionat în întregime zona petrolieră din jurul oraşului Câmpina, devine o modernă rafinărie, pe o suprafaţă de 13,5 hectare. La darea ei în folosinţă, era considerată cea mai modernă şi cea mai mare dintre rafinăriile din Europa.

Patrimoniul său se compunea din rafinării, schele, sonde, instalaţii de export la Constanţa şi Giurgiu, o flotilă de tancuri petroliere de transport pe Dunăre, o fabrică de acid sulfuric, o fabrică de bidoane, o staţie de conducte de apă pe râul Doftana.

În primul an de funcţionare, 1897, rafinăria distila circa 30.000 tone ţiţei/an. După numai 2 ani, în 1899, distila circa 95.000 tone/an, iar înainte de 1914, circa 560.000 tone/an.

În noiembrie 1916, multe din instalaţiile rafinăriei au fost distruse de către Aliaţi pentru a nu cădea în mâinile inamicului. Ulterior sondele şi rafinăria au fost refăcute în regim de urgenţă de către germani. În anul 1917, Kaizerul Wilhelm al II-lea Şi Maresalul Machensen au vizitat Câmpina, atât de cunoscută pentru petrolul şi rafinăria ei.

În al Doilea Război Monial, germanii, interesaţi de asigurarea combustibilului necesar uriaşei maşini de război, acordă o atenţie deosebită unităţii.

Escadrilele britanice şi americane au bombardat rafinăria distrugând instalaţiile şi sondele în 1943 şi 1944, iar după conflict, rafinăria are nevoie de 4 ani pentru a se reface.

În 1948, la naţionalizare, regimul comunist a preluat rafinăria în stare de funcţionare la capacitate refacuta, de circa 500.000 tone/an.

După Revoluţie, „Steaua Română”  a intrat la producţia de avarie. A mai produs ocazional sovenţi, parafine, carburanţi tip Diesel. Aproape toţi angajaţii rafinăriei sunt de mai mult timp în şomaj tehnic sau concediaţi, mai scrie sursa citată.

Mai puteţi citi

Rafinăria “Steaua Română” vrea să dea Primăriei Câmpina batalele din proprietate

Bombardarea Ploieştiului de către americani, dezastrul care a pus oraşul la pământ

citeste totul despre: