Ploieşti: Unităţile fiscale din municipiu economisesc bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ploieşti:  Unităţile fiscale din municipiu economisesc bani
Ploieşti: Unităţile fiscale din municipiu economisesc bani

Angajaţii unităţilor administrativ- fiscale din Ploieşti nu se vor mai ocupa de întocmirea şi expedierea documentelor fiscale către contribuabili. Aceştia le vor primi direct de la Râmnicu Vâlcea, localitate unde vor tipărite, la imprimeria Ministerului de Finanţe.

Veşti bune pentru sute de angajaţi ai unităţilor fiscale din Ploieşti. Este vorba despre salariaţii care ani de zile s-au ocupat de corespondenţa dintre instituţia Finanţelor Publice şi contribuabili.

Aceştia au fost anunţaţi, ieri, că, cel mai probabil din luna august, nu mai vor fi nevoiţi să se ocupe de introducerea în plicuri şi de expedierea documentelor privind depunerea în termen a declaraţiilor de impozite, taxe şi contribuţii, a notificărilor, precum şi a somaţiilor de plată şi titlurilor executorii.

Munca lor va fi preluată de o unitate de imprimare rapidă, în localitatea Râmnicu Vâlcea, unde vor fi centralizate în format electronic toate actele administrativ-fiscale care trebuie trimise contribuabililor persoane fizice şi juridice din Ploieşti şi din toată ţara.

“Acolo vor fi tipărite milioane de astfel de acte emise anual. Practic inspectorului fiscal i se va uşura cu mult munca, nu va mai sta să scoată la imprimantă, să bage în plicuri şi să trimită documentele. Asta se va întâmpla la mini-tipografia de la Râmnicu Vâlcea. Aşa noi vom scuti până la două miliarde de  lei vechi pe toner şi pe cheltuielile legate de poştă”, a afirmat Aurel Fănică, liderul sindicatului angajaţilor Direcţiei Finanţelor Publice Prahova. 

Acesta a subliniat faptul că, prin această nouă metodă pusă în practică de Ministerul Finanţelor, se urmăreşte nu doar diminuarea costurilor şi simplificarea muncii angajaţilor, ci şi o mai bună confidenţialitate a datelor şi standardizarea termenelor de emitere a hârtiilor administrativ-fiscale.

Nu le vine să creadă
Noutatea a adus zâmbetele pe chipurile inspectorilor fiscali care se ocupă de întocmirea şi expedierea documentelor către contribuabili. Unora dintre angajaţi nu prea le vine să creadă că aşa ceva este posibil şi că nu vor mai sta cu orele pentru a duce la bun sfârşit activitatea de corespondenţă.

“Aproape zilnic lipesc câte 200 până la 300 de plicuri. Iau hârtiile, le bag în plic, ataşez tipizatele care reprezintă confirmări de primire şi le ducem mai departe pentru expediere. Nu este o muncă uşoară. Ar fi bine să existe un singur loc unde să se facă acest lucru, cum este această unitate de imprimare rapidă”, a spus Vali Dragomir, salariată în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Prahova.

“Eu nu prea cred. Sună prea ştiinţifico-fantastic. Asta înseamnă că vom fi puşi să muncim pentru altceva. Cred că cei din conducere se gândesc să mai economisească nişte bani”, crede un alt angajat al DGFP Prahova.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite