Pasarelele pietonale peste DN 1 au fost date în folosinţă. Roberta Anastase: „Vor fi atracţia ruşinoasă a Văii Prahovei“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele patru pasarele pietonale de pe Valea Prahovei sunt funcţionale de sâmbătă seară, iar poliţiştii rutieri speră ca montarea pasajelor să ducă la fluidizarea traficului şi diminuarea accidentelor rutiere. 465 de victime au fost implicate în evenimente rutiere din 1999 şi până în prezent, doar în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga

Începând de sâmbătă seară, de la ora 19.00, cele patru pasarele pietonale, câte una în Comarnic şi Azuga şi două în Buşteni, au fost date în folosinţă, după ce muncitorii au montat scările de acces pentru pietoni.

Montarea pasarelelor a durat mai mult decât a fost prevăzut, patru nopţi în loc de patru, termenul avansat iniţial pentru folosinţa acestora fiind 15 august, în prima zi din mini-vacanţa de Sfânta Maria.

Instalarea pasarelor pietonale a permis desfiinţarea a patru treceri de pietoni din zona centrală a staţiunii Buşteni, a două treceri de pietoni din Azuga şi a uneia din Comarnic.

Trecerile de pietoni rămase, câte doua în fiecare staţiune, sunt amplasate în zona centrală a Buşteniului, respectiv la intrările în localităţile Azuga şi Comarnic.

O altă măsură pentru fluidizarea traficului în Buşteni este montarea separatoarelor de sens în centrul staţiunii care nu vor mai permite virarea la stânga, pentru această manevră fiind amenajate două puncte de întoarcere la intrările în localitate.

Roberta Anastase: „Domnule Ponta, o balustradă nu înseamnă autostradă!“

Fostul preşedinte al Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, afirmă într-un comunicat de presă emis duminică de biroul de comunicare al PDL Prahova, că premierul Victor Ponta a inventat conceptul „pasarelelor“ de pe DN 1 - Valea Prahovei pentru a face uitată promisiunea autostrăzii Comarnic – Braşov şi că lucrările pentru pasajele pietonale au început înainte de procedurile de atribuire a lucrărilor.

„Zilele acestea, Victor Ponta nu mai vorbeşte de autostradă, dar a inventat un nou concept «pasarele». Adică s-a gândit că poate înlocui autostrada Comarnic-Braşov cu 4 pasaje pietonale (pasarele). Ridicol, domnule prim-ministru! Cele 4 pasarele vor fi doar atracţia ruşinoasă a Văii Prahovei. Aţi promis că nu mai candidaţi dacă nu faceţi autostrada Comarnic-Braşov. Iar o balustradă nu este o autostradă!“, se arată în continuarea comunicatului deputatului de Prahova.

800 de autovehicule pe oră, DN 1, sute de victime

Potrivit statisticilor Inspectoratului General al Poliţiei Române, capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi Drumul Naţional 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră.

Conform măsurătorilor efectuate de Sistemul de supraveghere a traficului rutier pe Drumul Naţional 1, pe sectorul Comarnic – Buşteni – Azuga, de miercuri 14 august, şi până în prezent, au circulat, pe sensul Bucureşti – Braşov, 18.975 de autovehicule.

Cele mai mari valori înregistrate la staţia de măsurare Sinaia, au fost la data de 15 august, respectiv peste 1.300 de autovehicule pe oră pe ambele sensuri de circulaţie, valori ce s-au menţinut până în jurul orei 22.00.

În perioadele de vârf de trafic, ca cele înregistrate în ultima perioada, cei 30 de kilometri dintre Comarnic şi Azuga se parcurg în aproximativ două ore.

Din anul 1999 şi până în prezent, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultate 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate.

De asemenea, în perioada amintită, în cele trei localităţi s-au produs 3.483 de tamponări.

Mai puteţi citi

Încă o zi de aglomeraţie pe DN 1. Cozi în sens invers pe Valea Prahovei, spre Bucureşti

Pasarelele peste DN 1 au fost montate, dar nu pot fi folosite. Nu au scări şi nici gard de protecţie


 

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite