O asociere de patru firme a câştigat licitaţia pentru reabilitarea liniei de tramvai 102 din Ploieşti

O asociere de patru firme a câştigat licitaţia pentru reabilitarea liniei de tramvai 102 din Ploieşti

Lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai vor începe la primăvară, cel mai probabil. FOTO Adevărul Ploieşti

Contractul pentru prima etapă de lucrări din proiectul de reabilitare a liniei de tramvai 102 din Ploieşti a fost câştigat de o asociere de patru firme, pe principiul „preţului cel mai mic“. 15 luni este termenul de încheiere a lucrărilor

Ştiri pe aceeaşi temă

Având în vedere valoarea estimată în proiectul tehnic pentru contractul de execuţie a lucrărilor (reabilitarea traseului tramvaiului 102 cu lucrări vizând calea de rulare, staţii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilităţi, material rulant, elemente de semnalizare şi automatizare - etapa I: Bucla Nord – Intersecţie Republicii), de peste 44,1 milioane de lei, fără T.V.A., procedura adoptată pentru atribuirea acestui contract a fost licitaţia deschisă, criteriul de atribuire fiind „Preţul cel mai scăzut”.

Procedura de atribuire a demarat pe 5 iunie 2013, prin deschiderea ofertelor, iar la licitaţie au participat 11 ofertanţi, însumând un număr de 47 societăţi în asociere, subcontractanţi şi terţi susţinători.

Pentru a proba capacitatea tehnică şi profesională, fiecare ofertant a trebuit să dovedească executarea, în ultimii 5 ani (calculaţi anterior datei limită de depunere a ofertelor), de lucrări similare, după cum urmează: execuţie cale simplă de tramvai în lungime de cel puţin 4,5 km; execuţie lucrări de aşternere mixturi asfaltice şi execuţie lucrări de montare/demontare linie de contact.

Deasemenea,  fiecare ofertant a trebuit să prezinte dovada că are în dotarea sa echipamentele (instalaţii, laboratoare, utilaje şi alte echipamente necesare pentru îndeplinirea contractului) prezentate în oferta sa tehnică, prin prezentarea de documente justificative cum ar fi: contracte de vânzare-cumpărare, facturi de achiziţie, contracte de leasing, contracte de închiriere, etc. Toate aceste echipamente vor fi disponibile pe toată perioada în care este necesară implicarea lor în derularea contractului.

Evaluarea ofertelor, constând din verificarea conformităţii documentelor de calificare, a ofertei tehnice şi a ofertei financiare, urmată de transmiterea clarificărilor şi primirea răspunsurilor la aceastea, s-a încheiat prin încheierea raportului de atribuire din data de 14 octombrie 2013.

Câştigătorul licitaţiei de atribuire a contractului de lucrări este Asocierea: SC Mari Vila Com SRL + SC Leonhard Weiss + SC Aquila Construct SRL + SC ELCO Bucuresti SRL, având un preţ ofertat de 30.673.401,46 lei, durata de execuţie fiind de 15 luni de la data semnării contractului.

De menţionat că la toate şedinţele de lucru care s-au desfăşurat pe durata procedurii de evaluare, activitatea echipei de specialişti din cadrul Primăriei Municipiului Ploieşti a fost supravegheată conform legii, de observatori din partea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Prahova, Compartimentul de Verificare a Achiziţiilor Publice.

Obiectul contractului de lucrări presupune realizarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii de transport public aferentă liniei de tramvai 102 etapa I pe o lungime de 4,55 km cale simplă de rulare şi  implică realizarea următoarelor măsuri:

- refacerea infrastructurii şi suprastructurii căii de rulare a tramvaiului;
- refacerea liniei aeriene de contact;
- refacerea stâlpilor de susţinere a reţelei de contact;
- amenajări ale amprizei de tramvai, inclusiv a staţiilor de tramvai;
- amenajări legate de colectarea şi evacuarea apelor din precipitaţii şi a apelor de infiltraţie;
- reabilitarea infrastructurii rutiere.

Sursa de finanţare este formată în proporţie de 98% (valoarea eligibilă) de fonduri europene nerambursabile şi bugetul bugetul local al Ploieştiului.

Recent, primarul Iulian Bădescu a declarat că lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai din oraş vor începe cel mai sigur la primăvară.

Mai puteţi citi 

FOTO Cratere pe liniile de tramvai din Ploieşti. Plasa metalică şi pământul au biruit asfaltul, iar birocraţia blochează reparaţiile

Încă un tramvai a deraiat la Ploieşti. Liniile au devenit pericol public

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările