Beneficii şi contraindicaţii pentru kangoo jumps. De ce slăbitul pe ghete nu este pentru oricine şi ce afecţiuni poate agrava

Beneficii şi contraindicaţii pentru kangoo jumps. De ce slăbitul pe ghete nu este pentru oricine şi ce afecţiuni poate agrava

Kangoo Jumps

Kangoo jumps, sportul pe ghete speciale care a devenit un fenomen mondial, ajută la slăbit rapid, îmbunătăţeşte funcţiile cardio-vasculare, dar are şi contraindicaţii pentru cei care suferă de diverse tipuri de afecţiuni, spun specialiştii în domeniu

Ştiri pe aceeaşi temă

Silueta de vis dorită de orice femeie se obţine mai repede într-o pereche de ghete prevăzute cu arcuri şi benzi de întindere. În numai zece minute, poţi pierde până la 200 de calorii, astfel că, intrat relativ recent în România, acest tip de sport a căpătat extrem de mulţi adepţi, iar sălile speciale în care se practică s-au transformat în afaceri de succes.

Iniţial, numele de Kangoo Jumps a fost dat unor perechi de ghete, asemănătoare rolelor, dar prevăzute cu arcuri eliptice pentru a atenua impactul cu solul. Erau folosite în gimnastica de recuperare de către sportivi sau pacienţii accidentaţi, însă au devenit un fenomen mondial după intrarea lor în saloanele de aerobic.

Acum, Kangoo Jumps s-a generalizat într-o denumire mai largă pentru un complex de exerciţii de jogging, tae bo şi aerobic executate pe ghetele speciale care parcă te fac să uiţi de gravitaţie.

Nicoleta Mocanu, administratorul primului salon de acest gen din Prahova, deschis în 2009, şi instructor de kangoo jumps, ne-a explicat care sunt beneficiile, dar mai ales contraindicaţiile acestui sport care, practicat abuziv sau de persoane care suferă de anumite afecţiuni, poate face mai mult rău decât bine.

„Spre deosebire de aerobicul obişnuit, pentru persoanele perfect sănătoase, kangoo are efecte benefice asupra mobilităţii articulaţiilor, iar numărul caloriilor consumate, între 150 şi 200 în numai zece minute, îl face extrem de căutat. Un beneficiu important al kangoo este şi îmbunătăţirea funcţiilor cardio-vasculare, sesizabilă după numai câteva şedinţe, dar şi un tonus psihic excelent, datorat mişcării. Aş spune şi că, fiind un sport care se practică pe ghetele speciale, este mai distractive“, spune Nicoleta Mocanu.

Fiind un sport solicitant, kangoo solicită mult mai multe grupe de muşchi în acelaşi timp, iar antrenamentul este complet. Efectul este o tonifiere simultană a părţilor inferioară şi cea superioară a corpului.

Contraindicaţii pentru kangoo jumps

Deşi pare foarte simplu la prima vedere, kangoo jumps este un sport foarte solicitant, de aceea, persoanele care suferă de diverse afecţiuni ar trebui să-l evite şi să se orienteze către alte tipuri de fitness sau aerobic.

„Contrar a ceea ce se credea până acum, din cauza mişcărilor de tasare ritmice pe care le produce asupra coloanei vertebrale, kangoo este contraindicat persoanelor care suferă de afecţiuni ale acestei zone. Nici chiar în cazul persoanelor sănătoase nu ar trebui să existe un antrenament bazat doar pe kangoo, ci o alternanţă cu alte tipuri de antrenament. În caz contrar, există riscul apariţiei de probleme în zona cervicală“, spune Nicoleta Mocanu.

Instructorul atrage atenţia şi persoanelor care au suferit intervenţii chirugicale ale genunchiului sau diverse alte proceduri chirurgicale să practice cu prudenţă sau să evite total kangoo jumps.

„Eu recomand tuturor celor care vor să facă sport să facă un control medical amănunţit şi, la rândul nostru, înainte de a recomanda un tip anume de antrenament, facem o evaluare a stării de sănătate a clientului. Abia după această evaluare decidem dacă este recomandabil kangoo, zumba, aerobic, pilates sau toate acestea într-o combinaţie anume, în funcţie de ceea ce are nevoie clientul. Un program personalizat este ceea ce ar trebui să caute fiecare practicant de sport“, ne-a mai spus Nicoleta Mocanu.

Mai puteţi citi

Povestea lui Doru Dorobăţ, tânărul care a fondat Fitness Urban în România. Ponturi pentru o sănătate de fier de la un as al sportului. Doru Dorobăţ este tânărul care în urmă cu trei ani a introdus mişcarea în aer liber în vieţile gălăţenilor. Susţinător al unui stil de viaţă sănătos, acesta consideră că sportul te disciplinează.

Cum să arzi calorii de dimineaţa până seara. Îţi doreşti să pierzi câteva kilograme însă nu ai timp să ajungi la sală? Nu-i nimic, noi îţi propunem un program pe ore care să te ajute să arzi calorii pe parcursul întregii zile. Iată cum!

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: