Ţeapă la asigurarea locuinţei. Un ploieştean n-a văzut niciun ban, după o pagubă din iarnă FOTO

Ţeapă la asigurarea locuinţei. Un ploieştean n-a văzut niciun ban, după o pagubă din iarnă FOTO

Octavian Paris spune că firma de asigurări refuză să-l despăgubească

Un ploieştean a anunţat că dă în judecată firma unde şi-a asigurat locuinţa, care refuză să-l despăgubească pentru o daună de peste 20.000 de lei, produsă în februarie, din cauza zăpezii. În primă fază, asiguratorul a încercat să se scuze, invocând că pagubele ar fi fost cauzate de grindină

Ştiri pe aceeaşi temă

O familie din Ploieşti a ajuns, de câteva luni, la mâna agenţilor de asigurãri. Proprietarii unei locuinţe din strada Aurora, de lângã Obor, au încheiat o poliţã la firma Generali Asigurãri SA, care acoperea o gamă amplă de riscuri. În februarie, acoperişul casei a cedat, sub greutatea stratului de zăpadă, iar aproape tot imobilul a fost afectat din cauza infiltraţiilor. Mai grav, pe mai mulţi pereţi de rezistenţã au apãrut crãpãturi adânci, din cauza presiunii exercitate. La interior, s-au înregistrat pagube la tavane, pereţi şi mai multe porţiuni de faianţã din baie, se plâng proprietarii. De asemenea, oamenii care locuiesc acolo mai spun cã au fost pagube şi la acoperiş, şi pe partea exterioarã. Structura de rezistenţã a acoperişului a fost afectatã, iar burlanele şi jgheaburile au fost crãpate sau îndoite.

Avaria a apãrut pe 17 februarie, dupã mai multe ninsori puternice. La scurt timp, pãgubiţii au chemat un evaluator autorizat, care a calculat cã suma necesarã pentru a remedia toate stricãciunile este undeva între 20.000 şi 22.000 de lei, informează cotidianul Telegrama. Conform procedurii, la faţa locului a ajuns şi un evaluator agreat de firma de asigurãri, care a avut, în mare, aceleaşi constatãri.

Numai cã, în loc sã primeascã banii, familia Paris a primit numai amânãri. Dosarul a fost repartizat la un agent Generali care le-a oferit, în primã fazã, o sumã de tot râsul, pentru o înţelegere amiabilã: 1.900 de lei, mai puţin de o zecime din valoarea estimatã a pagubelor.


Click pe imagini pentru fotogalerie

În primã fazã, compania de asigurare n-a vrut sã le dea ploieştenilor niciun ban. Într-un rãspuns oficial, cei de la Generali Asigurãri au argumentat cã pagubele au fost produse de grindinã.

Dupã ce a refuzat, evident, propunerea de a renunţa la orice pretenţie în schimbul sumei de 1.900 de lei, ploieşteanului i-a fost oferitã o valoare ceva mai mare, de 5.000 de lei. Dupã un nou refuz, din toatã mãrinimia, asiguratorii au încercat sã-i închidã gura cu 7.000 de lei. Acum, dupã aproape jumãtate de an, Octavian Paris a luat legãtura cu un avocat şi se pregãteşte sã dea în judecatã Generali Asigurãri. „Zilele acestea depunem actele. Nu se mai poate, îşi bat joc de noi! Întâi, ne-au spus cã nu ne dau niciun ban, pe motiv cã au fost pagube produse de grindinã. Apoi, ne-au propus 1.900 de lei, pentru o înţelegere amiabilã, practic sã luãm banii şi sã renunţãm la pretenţii. Apoi au încercat cu 5.000, iar acum, zilele trecute, cu 7.000. Dupã ce am vorbit cu expertul, am chemat o firmã de construcţii care a fãcut un deviz şi a calculat cã toate reparaţiile m-ar costa 21.519 lei. Cum aş putea accepta 7.000? Nu mai adaug prejudiciile morale, faptul cã trebuie sã fim mereu atenţi la prize, pentru cã se infiltreazã apã, şi cã fiul nostru învaţã într-o camerã cu pereţii şi tavanul aşa cum sunt", a povestit Octavian Paris.

Am luat legãtura cu conducerea Generali Asigurãri Ploieşti şi am primit promisiunea cã ni se va oferi un punct de vedere oficial legat de acest caz, însã nu ne-a mai contactat nimeni din partea companiei.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe ploiesti@adevarul.ro!



Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările