300.000 de decizii judecătoreşti definitive pentru restituirea taxei auto. Plăţi de 14 milioane de lei doar în ianuarie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Rovana Plumb a spus, la Ploieşti, că românii au obţinut 300.000 de decizii judecătoreşti definitive pentru restituirea taxei auto. FOTO Dana Mihai
Ministrul Rovana Plumb a spus, la Ploieşti, că românii au obţinut 300.000 de decizii judecătoreşti definitive pentru restituirea taxei auto. FOTO Dana Mihai

Din bugetul fondului pentru mediu, cea mai mare parte, 70% cel puţin, se duce către restituirea fostei taxe auto către români. Doar în ianuarie au fost făcute plăţi de 14 milioane de lei

Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice a afirmat luni, la Ploieşti, că „din bugetul fondului pentru mediu, constituit din colectarea taxelor, cea mai mare parte, 70% cel puţin, se duc către restituirea fostei taxe auto către cetăţeni“.

Ministrul a dat şi un exemplu. Pentru luna ianuarie, din înmatricularea maşinilor noi, la administraţiile fondului pentru mediu s-au strâns 14 milioane de lei, dar restituirile s-au cifrat la 19 milioane de lei, astfel că toate încasările din buget s-au dus pe restituiri, dar au rămas şi datorii reportate pentru lunile viitoare. „Trebuie să găsim o soluţie, împreună cu cei de la Ministerul Finanţelor şi Ministerul Justiţiei, pentru ca oamenii să-şi încaseze banii obţinuţi prin decizii definitive judecătoreşti“, a spus ministrul la Ploieşti.

Rovana Plumb a mai spus că până acum există 300.000 decizii definitive judecătoreşti de restituire a acesti taxe.

Anul trecut, primul ministru Victor Ponta  spunea că Guvernul este obligat să restituie proprietarilor de autovehicule o sumă totală de 400 milioane euro, reprezentând taxa percepută ilegal de fostul Executiv, iar pe rolul instanţelor judecătoreşti sunt înregistrate aproximativ 80.600 dosare deschise doar în 2011-2012 pentru restituirea taxei de poluare auto.

Istoricul taxei auto

Taxa auto a fost introdusă de Guvern în luna aprilie 2008, fiind calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza capacităţii cilindrice şi emisiilor de dioxid de carbon, iar în ultimii ani a fost modificată de mai multe ori. Astfel, în 2011, cuantumul taxei auto a fost majorat în medie cu 45-50%, dar cu o creştere dublă sau aproape triplă pentru vehicule poluante, pentru ca, în 2012, să fie redusă cu până la 25%.

La sfârşitul lunii ianuarie 2013, Executivul a aprobat ordonanţa de urgenţă pentru suspendarea aplicării prevederilor din Legea privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule înmatriculate în România înainte de anul 2007.

Taxa de primă vânzare trebuia percepută cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa de poluare.

În 2013, Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de aproximativ 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat să crească faţă de 2012 cu 100 de milioane de lei, dacă românii vor cumpăra aceleaşi tipuri de maşini.
 

Ploieşti



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite