Topul alimentelor benefice pentru dinţi. Produsele lactate care determină secreţii puternice de salivă, cu efect „sanitar“

Topul alimentelor
benefice pentru dinţi. Produsele lactate care determină secreţii puternice de salivă, cu efect „sanitar“

Consumul de fructe este important pentru a avea o dantură puternică FOTO: curademiere.ro

Alimentele pe care le consumăm au o mare influenţă asupra sănătăţii dinţilor. Vă prezentăm în cele ce urmează un top al alimentelor ce contribuie cel mai mult la menţinerea sănătăţii danturii.

Ştiri pe aceeaşi temă

După cum spune medicul stomatolog Raluca Paraschiv, „Laptele, iaurtul şi chefirul sunt benefice pentru dantură, determină o secreţie abundentă de salivă, iar calciul din lactate ajută la protejarea dinţilor prin combaterea carenţelor de minerale. În plus, lactatele au o aciditate redusă ce nu permite eroziunea dentară. Încă un avantaj al lactatelor pentru dantură este acela că sunt sărace în zahăr, ceea ce înseamnă mai puţine carii”.

Şi brânza tare este un aliment bun pentru sănătatea dinţilor, deoarece este bogată în fosfaţi, substante ce ajută la neutralizarea acizilor ce erodează smalţul dinţilor, precum şi în calciu şi vitamina D.

Tot Raluca Paraschiv mai precizează însă că „lactatele trebuie evitate timp de 24 de ore dacă pacientul a suferit o extracţie”.

Nucile sunt şi ele benefice pentru a avea dinţi sănătoşi deoarece sunt sărace în zahăr şi bogate în nutrienţii fortifianţi, calciu şi magneziu, ce oferă un plus de rezistenţă dinţilor.

Un rol important în menţinerea unei danturi puternice îl au alimentele bogate în vitamina C. Printre acestea se numără kiwi, portocalele şi cartofii dulci, ce ajută la producerea de colagen, substanţă necesară pentru a avea gingii puternice şi sănătoase..

Studii efectuate în ultimii cinci ani de specialişti de la universităţi din Spania şi Italia au demonstrat că lipsa vitaminei C duce la distrugerea reţelei de colagen din gingie, iar aceasta va deveni mai sensibilă la bacteriile care cauzează boală parodontală.

Morcovii, broccoli şi ţelina sunt legume ce conţin vitamina A. Iar această vitamină este absolut necesară pentru formarea smalţului dentar. În plus, aceste legume ajută la curăţarea dinţilor şi la stimularea gingiilor, făcându-le mai sănătoase.

Şi carnea şi produsele de origine animală sunt benefice pentru dantură deoarece conţin printre altele fosfor. Iar calciul, vitamina D şi fosforul ne menţin dinţii puternici şi sănătoşi.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările