Renault a inaugurat Uzina din Maroc care va produce Dacia Lodgy

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În uzină au fost investiți 1 miliard de euro
În uzină au fost investiți 1 miliard de euro

Ceremonia de inaugurare a celei mai moderne uzine Renault-Nissan a avut loc în prezența Majestății Sale, Regele Mohammed al VI-lea al Marocului și a lui Carlos Ghosn, președinte și director general al Renault și Nissan.

Noua uzină reprezintă o investiție de 1 miliard de euro, dintre care 600 de milioane în capacitatea de producție și 400 de milioane de euro în modele care vor fi fabricate, și va avea o capacitate maximă de producție de 400.000 de vehicule pe an. Prima linie de producție, inaugurată astăzi, are o cadență de 30 de mașini pe oră, în comparație cu uzina de la Mioveni care produce în medie, 63 de mașini pe oră. În primă fază au fost cheltuite 350 de milioane de euro. Capacitatea maximă a primei linii de producție a fabricii din Tanger este de 170.000 de mașini pe an, iar în 2013 va fi pusă în funcțiune cea de-a doua linie de producție, capacitatea crescând astfel la 400.000 de mașini pe an.

O uzină eco
Uzina din Tanger, cea mai mare de la sudul Mediteranei, este prima din lume cu zero emisii de dioxid de carbon și zero deversări de apă industrială. În raport cu o uzină clasică ce produce 400.000 de mașini pe an, la Uzina din Tanger emisiile de noxe au fost reduse cu 98%, adică 135.000 de tone de dioxid de carbon, datorită energiilor regenerabile folosite în diferite etape de producție și a gestiunii optimizate a ciclului apei. Până în 2015, aici vor fi angajați 6000 de muncitori.

"Renault and Nissan împart ambițiile îndrăznețe ale Regatului Marocului pentru dezvoltarea industrială”, a declarat Carlos Ghosn la ceremonia de inaugurare. “Datorită mobilizării Renault și a partenerilor săi și de asemenea sprijinului necondiționat al guvernului Marocan, uzina noastră din Tanger stabilește noi standarde pentru industria de automobile.”

Producția în serie a modelului Lodgy a început
Uzina din Tanger a început deja producția în serie a noii mașini de familie, Dacia Lodgy și va produce și un mini van utilitar care va fi disponibil și sub forma unui vehicul pentru persoane. Noua fabrică va permite lărgirea gamei Entry și mărirea volumului de producție, în paralel cu modelele fabricate la Mioveni (întreaga gamă de Logan, Sandero și Duster) și la uzina Somaca din Casablanca, Maroc, care funcționează la capacitate maximă.

În Tanger a fost înființat un Institut de formare în meseriile din domeniul automobilistic, finanțat în totalitate de guvernul marocan. 168 de angajați au fost instruiți ca formatori pentru personalul tehnic, instructori și manageri la Centrul de Formare Renault din Flins, Franța.

Principalul producător de mașini din Maroc
Grupul Renault a avut în 2011 o cotă de piață de 37% în Maroc, ocupând primele două locuri ca vânzări cu modelele Dacia și respectiv Renault. Grupul deține încă o fabrică în Casablanca unde sunt produse gama de modele Kango, Logan și Sandero.

Renault a intrat pe piața din Maroc în anul 1928 și până acum a dezvoltat o rețea de distribuție formată din 64 de dealeri, fiind totodată și principalul producător de mașini din țară. Orașul Tanger a fost ales ca gazdă pentru noua fabrică Renault datorită poziției strategice a portului Tanger între Marea Mediterană și Oceanul Atlantic care beneficiază de o rețea extinsă de furnizori și forță de muncă calificată în tehnologia modernă de producție de mașini.


























Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite