Piteşti: Obligaţii în cazul accidentelor de muncă

Piteşti: Obligaţii în cazul accidentelor de muncă

Casa Judeţeană de Pensii Argeş

Nedepunerea la termen de catre angatori a declaratiei pe propria raspundere privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 200 lei la 500 lei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale reprezinta o asigurare de persoane si face parte din sistemul de asigurari sociale, este garantata de stat si cuprinde raporturi specifice prin care se asigura protectia sociala a asiguratilor impotriva diminuarii sau pierderii capacitatii de munca sau decesului acestora ca urmare a accidentelor de munca si a bolilor profesionale.

Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale garanteaza un ansamblu de servicii si prestatii in beneficiul persoanlor asigurate.
Asiguratii au dreptul la urmatoarele prestatii si servicii:
- reabilitare medicala si recuperarea capacitatii de munca
- reabilitare si reconversie profesionala
- indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca
- indemnizatie pentru trecerea temporara in alt loc de munca si indemnizatie pentru - reducerea timpului de lucru
- compensatii pentru atingerea integritatii
- despagubiri in caz de deces
- rambursari de cheltuieli.


In vederea asigurarii pentru accidente de munca si boli profesionale si a stabilirii cotei contributiei datorate, angajatorul are obligatia de a comunica asiguratorului (asiguratorul fiind Casa Judeteana de Pensii) domeniul de activitate, conform Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, numarul de angajati, totalitatea veniturilor brute realizate lunar, precum si orice alte informatii solicitate in acest scop.

Comunicarea acestor date se face pe baza declaratiei pe propria raspundere a angajatorului, prevazuta in anexa nr.1 la normele metodologice ale Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, si se depune la sediul casei teritoriale de pensii pe raza careia angajatorul isi are sediul social in termen de 30 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice sau a inceperii raporturilor de munca ori de serviciu intre parti, dupa caz. In cazul modificarii uneia sau a mai multor informatii din declaratia initiala, angajatorul are obligatia sa anunte asiguratorul in termen de 15 zile.


Declaratia pe propria raspundere se depune pe suport electronic, insotita de cea pe suport de hartie, care va purta semnaturile persoanelor autorizate, precum si ştampila angajatorului, la Compartimentul Accidente de Munca si Boli Profesionale care se afla situat in strada Egalitatii, nr.33, etaj. 1., spun reprezentanţii Casei de Pensii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările