O reţea de restaurante dăruieşte oamenilor nevoiaşi mâncarea nevândută, cu mesajul: „Dacă îţi e foame”

O reţea de restaurante dăruieşte oamenilor nevoiaşi mâncarea nevândută, cu mesajul: „Dacă îţi e foame”

Cristian Lăzărescu şi Mihai Hirică, patronii lanţului de restaurante Mr. Crispy, fac constant de ani buni acţiuni caritabile FOTO: arhiva personală

De aproape două luni, în fiecare seară, la închiderea programului, o reţea de restaurante fast-food din Piteşti agaţă de uşile localurilor câte o sacoşă cu diferite produse care nu au fost vândute în ziua respectivă, cu mesajul: „Dacă îţi este foame”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu o activitate de mai puţin de un an, reţeaua de restaurante fast-food Mr. Crispy este una dintre cele mai populare din Piteşti, iar de aproximativ două luni, în fiecare seară, mâncarea nevândută le este oferită celor cărora le este foame. Cristian Lăzărescu şi Mihai Hirică, cei care deţin brandul Mr. Crispy, au o lungă experienţă în ceea ce priveşte acţiunile caritabile şi ajută constant persoanele nevoiaşe sau cu probleme de sănătate.

„Ideea a pornit de la surplusul ce rămâne seară şi pe care îl dăm la angajaţi, iar aceştia îl duc la familii nevoiaşe. Ne-a fost mult mai uşor să lăsăm câte o sacoşă cu diverse produse agăţată de uşa fiecărui restaurant în fiecare seară. Noi suntem implicaţi în mai multe acţiuni caritabile. Avem o tradiţie de ani de zile în acest sens”, spune Cristian Lăzărescu, administrator Mr. Crispy.

Lăudabila iniţativă s-a lovit în câteva rânduri şi de situaţii jenante, întâlnite în faţa restaurantului Mr. Crispy din cartierul piteştean Găvana când, după cum precizează Cristian Lăzărescu, mai mulţi tineri aşteptau după colţ ca să plece angajaţii şi să ia sacoşa cu mâncare şi chiar se luau de aceştia că nu scot mai repede punga. „E penibil”, a comentat Lăzărescu. În cazul în care aceste probleme se vor repeta, mâncarea rămasă la respectivul restaurant va fi dusă săptămânal la un orfelinat din oraşul Ştefăneşti.

Administratorul lanţului de restaurante spune că lăsarea pungilor cu mâncare pentru nevoiaşi nu este o chestiune de imagine, ci pur şi simplu este ceva ce vor ei să facă. „Asta simţim. Am un principiu după care merg constant: am fi departe dacă fiecare dintre noi ar ajuta o persoană nevoiaşă din jurul lui cu un 2-5% din ce are”, spune patronul.

Porţiile de mâncare sunt lăsate în fiecare seară în sacoşe agăţate de uşile celor două restaurante din Piteşti FOTO: arhiva personală Cristian Lăzărescu
 

Printre persoanele ajutate constant se numără şi un băiat din comuna argeşeană Piscani care este paralizat de 14 ani şi nu are stomac: „Este un caz cunoscut şi pe care l-am ajutat constant alături de prieteni de-a lungul anilor”.

În fiecare an, de Crăciun, patronii de la Mr. Crispy taie câte un porc, iar carnea este transportată la familii nevoiaşe din Argeş.

De la afacere locală la brand naţional

Cristian Lăzărescu şi Mihai Hirică au deschis primul restaurant Mr. Crispy în noiembrie 2020, după ce acumulaseră o experienţă de peste 12 ani în HoReCa în vânzări. Cel de-al doilea restaurant a fost deschis în luna mai a acestui an. La primul restaurant deschis anul trecut, profitul pentru două luni a fost de 36.000 de lei. La ora actuală, compania are 17 angajaţi. „Brandul Mr. Crispy este înregistrat la OSIM pe România şi Europa. Vrem să ajungem la cât mai multe francize”, spune Cristian Lăzărescu.

În afară de cele două restaurante din Piteşti, mai este o franciză Mr. Crispy în oraşul Topoloveni. În octombrie va fi deschis primul restaurant în Bucureşti, în zona 13 Septembrie. Vor fi deschise francize Mr. Crispy şi la Constanţa şi Sibiu.

Materia primă pentru restaurante provine din mai multe judeţe ale ţării şi de la multipli furnizori locali din Argeş. „Achiţia de carne se face zilnic, nu se lucrează cu nimic congelat sau cu semipreparate. În restaurantele Mr. Crispy se lucrează pe sistemul că totul trebuie să fie proaspăt. Tocmai de aceea nu se păstrează nimic pentru a doua zi”, subliniază administratorul Mr. Crispy.

Cristian Lăzărescu preconizează o creştere de minimum 250% pentru afacere comparativ cu anul trecut: „Mr. Crispy va deveni din toamnă brand naţional, odată cu extinderea, deocamdată suntem brand local”.

Afacerea Mr. Crispy s-a putea extinde şi la nivel internaţional. „Există o propunere de la un cetăţean român pentru deschiderea a două francize în Irlanda de Nord. Momentan nu este nimic demarat. Vom avea o întâlnire acolo”, adaugă Cristian Lăzărescu.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Braseria care dăruieşte seara mâncarea nevândută persoanelor nevoiaşe. Mesajul simplu, dar emoţionant transmis de chef

Cum se prepară salata cu piept de raţă afumat


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările