EXCLUSIV Cât a pierdut şi cât a câştigat, de fapt, patronul Lactate Brădet din scandalul brânzei cu E.coli

EXCLUSIV Cât a pierdut şi cât a câştigat, de fapt, patronul Lactate Brădet din scandalul brânzei cu E.coli

Produsele Lactate Brădet sunt din nou în magazine. Foto  Facebook Lactate Brădet

Produsele Lactate Brădet sunt, începând cu acest weekend, din nou în magazine, după o absenţă de pe rafturi de mai bine de o lună, perioadă în care fabrica argeşeană a fost închisă, în contextul scandalului brânzei cu E.coli depistate la sfârşitul lunii februarie într-un magazin alimentar din judeţul Argeş. Patronul Marius Badea a făcut, pentru Adevărul, o evaluare a pierderilor înregistrate până acum.

“Tot scandalul acesta ne-a afectat mult, şi ca imagine, şi financiar. Din 28 februarie şi până pe 7 aprilie, am înregistart o gaură uriaşă. Dacă punem la socoteală salariile pe care le-am plătit angajaţilor care au stat acasă, sumele pe care le-am fi obţinut din producţia care n-a mai existat, chiriile pe spaţiile de care nu ne-am mai folosit, ratele la bănci, cheltuielile cu retragerea din magazine şi distrugerea produselor noastre, plus cheltuielile de 400 de milioane de lei vechi cu toate analizele făcute în această perioadă, pe cca. 400 de eşantioane, putem face o primă evaluare a pierderilor Lactate Brtădet: 5 miliarde de lei vechi într-o lună, ceea ce nu e puţin deloc”, a declarat, pentru Adevărul, patronul fabricii, Marius Badea.

De ieri, SC Lactate Brădet şi-a reluat producţia, cu toate avizele de la DSP Şi DSVSA necesare redeschiderii fabricii. “Joi, la oa 7.00 a ieşit pe bandă primul iaurt, după mai bine de o lună în care n-am mai produs nimic. Din acest weekend, lactatele noastre sunt din nou în magazinele din ţară, la aproape toţi partenerii noştri de dinainte de sandal, iar de săptămâna viitoare, vor ajunge şi în Germania şi Italia”, a mai declarat, pentru ”Adevărul”, patronul Lactate Brădet, Marius Badea.

Sana, 100% din lapte românesc

Omul de afaceri se gândeşte să scoată un nou produs sub brandul său, pentru a recâştiga terenul pierdut în urma scandalurilor în care a fost implicată fabrica. “Este vorba de sortimentul Sana, produs 100% din lapte românesc. Produsul va avea această specificaţie pe etichetă. Este bine ca oamenii să ştie ce cumpără. După toată această poveste, am văzut o solidaritate a românlor cu brandurile naţionale şi este clar că oamenii vor produse româneşti, obţinute din ingrediente româneşti”, a mai declarat, pentru ”Adevărul”, Marius Badea.

”Nu există publicitate negativă”. Ce spun specialiştii în marketing despre Scandalul Brădet

După depistarea lotului de 25 de kilograme de brânză cu E.coli, care a dus la închiderea fabricii la finele lunii februarie, patronul Lactate Brădet reuşise să întoarcă scandalul în favoarea firmei sale. Numai că, ulterior, au apărut alte două scandaluri, cel legat de angajaţii Lactate Brădet depistaţi cu tulpinile de E. coli care provoacă sindrom hemolitic uremic şi cel legat de îmbolnăvirea cu SHU a bebeluşului român din Italia, caz care a atras o alertă internaţională faţă de brânza produsă de brandul argeşean. Aceastea au însemnat două lovituri puternice pentru firma argeşeană, care speră să se redresete după toată această poveste

“Există o zicală conform căreia <<Nu există publicitate negativă>>. Teoria din spatele acesteia susţine că, atât timp cât oamenii vorbesc despre produsul tău, rezultatul va fi reclama gratuită. Însă faptul că o marcă are un loc în conştiinţa publică nu este un garant al succesului. Pe parcursul existenţei mărcilor, acestea pot trece prin perioade de criză ce le pot afecta iremediabil imaginea. Criza de imagine se poate referi la aspectul funcţional al produsului, ca în cazul mărcii Lactate Bradet, sau la aspecte legate de etică, valori, grijă faţă de mediu, etc. Riscul ca publicul să manifeste o atitudine negativă este şi mai mare cu cât discutăm despre sectorul alimentar”, explică, pentru ”Adevărul”, Alina Axenciuc, specialist marketing.

“O criză de imagine poate duce la o creştere în vânzări, atunci când compania gestionează corect comunicarea”

Înainte de reluarea producţiei, patronul Lacteate Brădet a realizat, pe Facebook, un sondaj privind încrederea pe care o mai are populaţia în produsele mărcii sale, iar feedback-ul a fost pozitiv.Dacă realitatea din teren va susţine tendinţa din mediul virtual, rămâne de văzut. Cert este, spun specialiştii, că SC Lactate Brădet va mai avea de lucru până la recâştigarea şi menţinerea încrederii de care se bucura înaintea scandalului cu E.coli.

“Dacă răspunsul emoţional al publicului se fundamentează pe asocieri negative, acestea vor dăinui, iar convingerea acestuia de calitatea produsului trebuie să reprezinte o tactică avută în vedere pentru un termen foarte lung. Pe de altă parte, o criză de imagine poate duce la o creştere în vânzări atunci când compania gestionează corect comunicarea. În situaţiile de criză, companiile se concentrează  adesea pe aspectele tehnice, ignorându-le pe cele legate de percepţie, care sunt hotărâtoare pentru atitudinea publicului.

În cazul mărcii Lactate Bradet, informaţia care a ajuns la public a fost de factură raţională şi a declanşat două categorii de public, dominate de răspunsuri emoţionale: susţinătorii şi acuzatorii. Este important ca de acum înainte organizaţia să-şi asume măsuri de siguranţă printr-o verificare extremă a calităţii produselor şi comunicarea constantă a eforturilor şi a rezultatelor, chiar dacă aceasta implică un proces de fabricare îngreunat. Pentru a redobândi încrederea, organizaţiile trebuie să-şi asume responsabilitatea şi să acţioneze prompt pentru a reduce orice risc posibil pentru consumatori, să comunice situaţia pas cu pas, în mod transparent, onest, cu o frecvenţă mărită şi către o audienţă cât mai largă”, mai spune, pentru Adevărul, specialistul în  marketing. Alina Axenciuc.

Pe aceeaşi temă:

EXCLUSIV Mărturia patronului firmei Lactate Brădet, după ce şapte angajaţi au fost descoperiţi cu E. coli

Angajaţi ai fabricii „Lactate Brădet“ depistaţi cu E. Coli. Genele descoperite pot provoca Sindromul Hemolitic Uremic

Proprietarul companiei de lactate Brădet vrea să strângă 10 milioane de lei pe o platformă de finanţare. Cum pot românii deveni acţionari

Fermier implicat în scandalul infectării cu E.Coli: „Ce să fac, să arunc trei tone de lapte pe zi? Angajatul la care s-a găsit E.Coli era un paznic“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările