Drumul expres Piteşti-Braşov, atu pentru industria auto. „Va ajuta ca producţia Dacia să continue în Mioveni“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele două (din  cinci) variante de traseu cu cele mai puţine exproprieri. Foto CJ ARgeş/Marius Nicolaescu
Cele două (din  cinci) variante de traseu cu cele mai puţine exproprieri. Foto CJ ARgeş/Marius Nicolaescu

Două variante - care presupun cele mai puţine exproprieri - au fost selectate pentru sectorul de drum de mare viteză dintre Piteşti (A1 Centura Piteşti) şi Mioveni (Centura Sud), parte a drumului expres Piteşti-Braşov, obiectivul de infrastructură care dă speranţe mari Argeşului şi uzinei Dacia.

Autorităţile din Argeş caută varianta optimă de traseu pentru porţiunea de drum expres dintre Piteşti şi Mioveni, un segment al viitoarei şosele de mare viteză dintre Piteşti şi Braşov. Drumul expres Piteşti-Braşov este unul dintre cele mai aşteptate obiective de infrastructură care vizează judeţul Argeş, de care va beneficia însă toată ţara - economic, turistic, din toate punctele de vedere. 

 

Sectorul dintre centura Piteştiului (A1) şi Mioveni

Sectorul de drum de mare viteză dintre centura Piteşti (A1 Centura Piteşti) şi Mioveni (Centura Sud), parte a drumului expres Piteşti-Braşov, are o lungime estimată de 10 kilometri. Conform fişei de proiect, studiul de fezabilitate trebuie realizat până la 9 septembrie 2021, iar proiectul tehnic, până la 11 aprilie 2022. 

Pe 14 aprilie 2021, în cadrul unei dezbateri privind elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectul tehnic de execuţie pentru această secţiune dintre Piteşti şi Mioveni, întâlnire la care au participat primarii din Piteşti şi Mărăcineni, reprezentanţi ai Prefecturii Argeş şi ai Consiliului Judeţean Argeş, au fost analizate cele două variante de traseu alese din cele prezentate la precedenta întâlnire, din februarie, variante care ar duce la cele mai puţine exproprieri şi demolări de case. 

"Iniţial au fost schiţate cinci variante. Dintre ele, au rămas în competiţie, două variante, cele mai bune în raport de cost/beneficiu, cost/impact. Dintre acestea, agreabilă şi agreată e una singură, care ar presupune un impact mai mic faţă de proprietăţile private şi care are şi un cost mai bun. Este varianta care va afecta foarte puţine case, varianta care trece, în cea mai mare parte, pe proprietăţi care nu au construcţii. În toate celelalte variante, impactarea era mai mare. 

Totuşi, aceasta n-a fost discuţia finală pe variante, pentru că solicitarea celor de la Piteşti, inclusiv a mea, a fost să se mai proiecteze o variantă care să lege proiectul drumului expres cu un proiect al municipiului Piteşti, astfel încât, de pe o stradă din Piteşti, conform PUG-ului municipiului, să se poată ajunge într-o bretea care urcă în acest drum expres. Iniţial, proiectantul n-a avut în vedere asta şi ar fi ideal să se poată face această repoziţionare, astfel încât să ajute şi Piteştiul", a precizat, pentru "Adevărul", prefectul de Argeş, Emilia Mateescu.


"Principalii beneficiari ai acestei infrastructuri sunt utilizatorii locali ai reţelei de transport, alături de locuitorii judeţelor învecinate, comunităţile locale şi serviciile publice. Întreprinderile şi cetăţenii din regiune beneficiază şi ei de accesibilitatea îmbunătăţită", precizează, pe pagina de Facebook a CJ Argeş, Marius Nicolaescu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Argeş. 

"Acces mai rapid către Uzina Dacia"

Drumul expres Piteşti-Braşov are o importanţă deosebită şi pentru industria auto românească şi constituie un proiect de infrastructură cheie pentru Uzina Dacia. 

"Este important pentru Uzină, pentru că face mai rapid accesul către autostradă. Drumul expres are şi un alt regim de viteză, nu mai vorbim de faptul că este o infrastructură nouă, care va presupune un acces mai rapid către platforma Dacia şi va facilita şi transportul autoturismelor fabricate aici şi al componentelor care trebuie să ajungă la uzină. 

Clar, va presupune o economie de timp şi o economie de cost la transport, care va fi, oricum, mai facil. Evident, va face mult mai atractivă ideea ca producţia Dacia să continue în Mioveni, pentru că, ştiţi, au existat tot felul de zvonuri că se gândesc să mute o parte din producţie în Maroc sau în alte state în care forţa de lucru este mai ieftină", a mai precizat, pentru "Adevărul", prefectul de Argeş, Emilia Mateescu. 

Datele proiectului

Anul trecut, Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR), în calitate de beneficiar, şi Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea contractului pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic de Execuţie pentru Drum Expres Piteşti-Braşov-Sector: Piteşti (A1 Centura Piteşti) – Mioveni (Centura Sud) – Etapa1″ în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul axei privind dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient (prin creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T).

Vorbim de un proiect cu o valoarea totală de 3.708.129,28 lei, din care: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 2.663.731,82 lei, 15% contribuţia proprie – 470.070,32 lei, restul, de 574.327,14 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA. 

Durata proiectului este de 20 de luni, de la 1 iulie 2020, până la 28 februarie 2022, la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea contractului de finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Proiectul vizează îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE şi ar trebui să contribuie la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Soţia inginerului decedat la Piteşti după ce a fost imobilizat violent: „Poliţia a ajuns mai rău ca Miliţia”

Povestea bunicului care nu ratează niciun vaccin: „Vrea să mai trăiască. Are un cancer, sondă urinară şi alte afecţiuni” 

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite