Drumul expres Craiova-Piteşti, mai rapid decât Autostrada Sibiu-Piteşti

Drumul expres Craiova-Piteşti, mai rapid decât Autostrada Sibiu-Piteşti

Drumul expres Craiova-Piteşti ar trebui să fie gata în toamna anului 2024 FOTO: CNAIR

Dacă la Autostrada Sibiu-Piteşti lucrările merg cu viteza melcului, doar opt kilometri fiind finalizaţi în doi ani, nu acelaşi lucru se poate spune despre drumul expres Craiova-Piteşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lucrările la Autostrada Sibiu – Piteşti (123 kilometri), cel mai important proiect de infrastructură din România, merg anevoios. Se lucrează doar pe două dintre cele cinci secţiuni, 1 şi 5, astfel că au fost realizaţi în total, într-un an şi şapte luni, aproximativ opt kilometri dintre cei 123 km proiectaţi.

Astfel că dacă lucrările merg conform graficului şi contractelor asumate, Autostrada Sibiu-Piteşti ar trebui să fie gata în 2026.

Vestea bună vine de pe drumul expres Craiova-Piteşti, pe care s-ar putea circula din toamna lui 2024.

„Adevărul“ a obţinut informaţii actuale de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră (CNAIR) despre mersul acestui proiect. Şantiere sunt deschise pe trei dintre cele patru tronsoane ale drumului cu o lungime de 121, 185 kilometri. Cumulat, sunt finalizaţi circa 40 de kilometri din drumul expres Craiova-Piteşti.

Drumul expres Craiova - Piteşti are 75 poduri şi pasaje şi 26 intersecţii denivelate fără acces, precum şi 3 baze întreţinere si deszăpezire, 4 spaţii de servicii şi 4 parcări de scurtă durată. Valoarea totală a proiectului este de 4,9 miliarde lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin fonduri europene nerambursabile, este 4,1 miliarde lei.

Tronsonul 1 al viitorului drum expres (Craiova-Robăneşti) are o lungime de 17,7 kilometri, iar lucrările au început în toamna lui 2019. La ora actuală, stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson este de 41%, valoarea contractului fiind de 358,1 milioane lei fără TVA.

Lucrările la tronsonul 2 Robăneşti-Slatina (39,85 kilometri lungime), sunt foarte aproape de finalizare. Acesta este împărţit în două loturi. Lotul 1 Robăneşti-Brănet are o lungime de 18,5 kilometri, iar stadiul lucrărilor este de 88,08%. Valoarea contractului este de 661,4 milioane lei fără TVA. Pe lotul 2 Brănet-Slatina, cu o lungime de 21,5 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor fiind de 88,81%. Valoarea contractului este de 792,1 milioane lei fără TVA.

Pe tronsonul 3 Slatina-Coloneşti (31,8 kilometri), lucrările au început în primăvara acestui an, iar stadiul lucrărilor este deocamdată la doar 10%.

În fine, tronsonul 4 Lunca Corbului-Bradu (31,88 kilometri) este singurul la care nu au început lucrările, contractul fiind semnat pe 17 august a.c. Dacă nu apar impedimente, lucrările ar trebui să înceapă în septembrie 2022, după finalizarea perioadei de proiectare. Construcţia acestui tronson este pe teritoriul judeţului Argeş şi se racordează la Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti la km 121+185. Valoarea contractului este de 617 milioane lei fără TVA.

Vă mai recomandăm şi:

EXCLUSIV Imagini spectaculoase de pe Transfăgărăşan. Drumul, închis de câteva săptămâni, deşi e uscat ca în palmă

Autostrada de Centură Bucureşti Nord: Constructorul a început activităţile de pregătire a şantierului pe lotul 2, între Corbeanca şi Afumaţi

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările