Dacia vinde 940 de maşini pe zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul comercial Thomas Dubruel a prezentat activitatea uzinei Dacia pe anul 2011. Automobile Dacia a vândut anul trecut 343.233 de automobile în întreaga lume, numărul fiind în uşoară scădere faţă de anul 2010 când au fost livrate 348.723 de unităţi.

Vedeta gamei Dacia a devenit Duster, care reprezintă 47% din vânzările totale ale mărcii, cu 161.200 unităţi livrate, urmat de Logan, cu peste 95.000 de unităţi, şi Sandero, cu mai mult de 86.000 maşini vândute.

Dacia în România

În România, vânzările au ajuns anul trecut la 30.867 de automobile, atingând o cotă de piaţă de 28,9%. Aproximativ jumătate din maşinile vândute în ţara noastră, respective 15.019 unităţi, au fost cumpărate prin programul Rabla. Cel mai bine vândut model rămâne Logan, cu 15.830 de unităţi, urmat de Duster, cu 7.252 de maşini livrate, şi Logan MCV cu 2.741 de unităţi. Cei mai mulţi clienţi preferă versiunea Duster Laureate, vârful de gamă. De la lansare şi până acum, SUV-ul Dacia s-a vândut în aproape 230.000 de unităţi.

Şi vânzările de flote au avut o contribuţie important la rezultatul Dacia, reprezentând aproape 40% din totalul înmatriculărilor, anul trecut fiind comercializate peste 4.200 de unităţi.

Dincolo de competiţia comercială, Dacia Duster a dovedit că poate aborda fără complexe şi provocările din lumea sportului auto, indiferent cât de dificile ar fi. Avându-l la volan pe cunoscutul pilot francez Jean-Philippe Dayraut, vehiculul Duster No Limit, echipat cu un motor de 850 CP, de provenienţă Nissan, a obţinut locul al treilea în cadrul ultimei ediţii a celebrei competiţii Pikes Peak International Hill Climb din Statele Unite.

Dacia în lume

Vânzările Dacia în afara României au ajuns în 2011 la peste 312 000 de unităţi comercializate. Marca şi-a consolidat succesul pe piaţa europeană unde au fost înmatriculate 240 470 de vehicule.

Cele mai multe maşini Dacia produse la Mioveni ajung în Franţa, ţara care ocupă locul I în topul destinaţiilor de export ale Uzinei în 2011. Cu 94.278 de maşini vândute, Dacia a realizat o cotă de piaţă de 3,5 %, ocupând locul cinci pe piaţa vânzărilor către persoane fizice, iar Duster ocupă locul al şaselea în clasamentul modelelor preferate de clienţii francezi, cu 53.148 de înmatriculări.

Germania ocupă a doua poziţie în topul exporturilor Dacia, cu 43 452 de unităţi vândute, în creştere cu 7,8% faţă de anul 2010. O creştere importantă a vânzărilor Dacia (+15 %) a fost înregistrată şi în Italia, unde în 2011 au fost comercializate 26 838 de unităţi.

Alte pieţe externe importante pentru Dacia anul trecut au fost Maroc (22 356 unităţi), Turcia (21 339 unităţi) şi Algeria (19 242 unităţi).

În lume circulă acum 1.800.000 de maşini produse de Dacia. Directorul comercial Thomas Dubruel a precizat că principala problemă pe piaţa auto din România este parcul auto învechit. Din 5 milioane de maşini înmatriculate în România, 2 milioane sunt mai vechi de 10 ani, iar acestea trebuie înlocuite cu altele noi care sun mai sigure, consumă şi poluează mai puţin. În acest caz, susţin oficialii Dacia, taxa auto este benefică, la fel ca şi continuarea programului Rabla pentru că ajută la modernizarea parcului.

Reprezentanţii Dacia speră ca anul în curs vânzările să crească datorită lansării modelului Dacia Lodgy la Salonul Auto de la Geneva din luna martie, urmată de punerea în vânzare din luna iunie. Lodgy va respecta normele de poluare Euro 5 şi va fi fabricat în Maroc, aceasta fiind o decizie industrială, pentru că uzina Dacia de la Mioveni lucrează la capacitate maximă, pe trei schimburi şi nu mai era loc pentru fabricarea unui model nou. Lodgy va oferi spaţiu generos şi un preţ avantajos, aceastea fiind avantajele pe care mizează Dacia în competiţia cu alte mărci.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite