Dacia Lodgy, noul vehicul de competiție al producătorului auto de la Mioveni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia Lodgy Glace
Dacia Lodgy Glace

Dacia a prezentat zilele acestea, cu ocazia celei de-a participări la Trofeul Andros, cel mai nou vehicul al său de competiție, Dacia Lodgy “Glace”. În acest sezon, Dacia va participa alături de aceasta și cu Dacia Duster Ice, mașinile fiind conduse de piloții Alain Prost, Nicolas Prost si Evens Stievenart.

Prima etapă a sezonului 2011- 2012 se va derula în zilele de 3 și 4 decembrie la Val Thorens.

Dacia Lodgy "Glace" este varianta de competiție a unei noi mașini de familie, ce va fi produsă în serie și care va fi prezentată în martie 2012 la salonul auto de la Geneva.Numele său duce cu gândul la spațiul interior și universul de familie.

Dacia dă dovadă încă o dată de spirit creative și îndrăzneț, reușind să surprindă lumea auto. Pentru prima dată în istoria Trofeului Andros, la linia de start a competiției se va alinia un vehicul derivate dintr-un model de familie.

La fiecare probă vor participa două mașini Lodgy Glace, una pilotată de Alain Proust, vice – campion al Trofeului Andros în 2010 și 2011 cu Dacia Duster Ice, iar cealaltă pilotată de fiul său, Nicolas Prost și de Evens Stievenart, co-echipier al lui Alain Prost și câștigător al ultimei finale a competiției, pe stade de France.

Vezi aici galeria foto cu noua Dacia Lodgy Glace!

Lodgy "GLACE" a fost conceput special pentru această cursă atipică, una din cele mai dificile din sportul auto. Regulamentul tehnic al Trofeului Andros este foarte strict. El impune constrângeri asupra tuturor elementelor vehiculului (dimensiunile șasiului, cutie de viteze, anvelope), inclusiv asupra materialelor folosite.

Totul este făcut pentru a limita soluțiile tehnologice costisitoare. Trofeul Andros este o competiție în care prevalează căutarea unor soluții simple și ingenioase, ceea ce corespunde perfect cu filozofia mărcii Dacia. În plus, este vorba de o competiție care pune în valoare în egală măsura fiabilitatea vehiculelor și eficiența pilotilor.

Rezultat al cooperării dintre echipele de la Tork Engineering (pentru partea de concepție, fabricație și montaj) și de la Sodemo (pentru motor), Lodgy "GLACE" beneficiază de toată experiența Renault Sport Technologies (RST), care a asigurat coordonarea permanentă între partenerii tehnici, reprezentanții diferitelor meserii implicate (design, inginerie), cei ai marcii Dacia și piloti.

Caracteristici tehnice Dacia Lodgy Glace

Șasiu tubular din oțel
Suspensii triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil
Motor tip VQ 30 de provenienta Renault Nissan, V6 24 supape, amplasat central spate
Cilindree (cm3) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500

Transmisie
Tip : patru roți motrice și directoare
Cutie de viteze: secvențială SADEV 6 trepte
Diferențial: față și spate cu alunecare limitată

Frâne
Față : discuri din oțel Ø 300 mm
Spate : discuri din oțel Ø 265 mm
Etriere : Beringer cu 4 pistoane

Roți
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3

Dimensiuni
Lungime : 4 001 mm
Lățime : 1 900 mm
Ecartament Față/Spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa : 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri

Direcție
Tip: 4 roți directoare
Asistenta hidraulica
Direcție spate reglabilă

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite