Când puteţi obţine compensaţii financiare dacă avionul a avut întârziere. Trucuri pentru soluţionarea favorabilă a plângerii

Când puteţi obţine compensaţii financiare dacă avionul a avut întârziere. Trucuri pentru soluţionarea favorabilă a plângerii

Foto: Shutterstock

UE prevede o serie de drepturi pentru pasagerii transportului aerian. Este bine să ştiţi cui revine responsabilitatea operaţională pentru zbor, astfel încât, în caz de probleme, să ştim pentru ce şi pe cine putem trage la răspundere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă, spre exemplu, o companie aeriană din Europa v-a pierdut bagajul, iar dumneavoastră aţi înaintat o plângere către compania respectivă, dar răspunsul pe care l-aţi primit nu vă mulţumeşte pe deplin, trebuie să ştiţi că vă puteţi adresa şi altui organism. 
 
„Pentru zboruri transfrontaliere, puteţi contacta Centrul european al consumatorilore din ţara dumneavoastră. Pentru zboruri interne, contactaţi un centru naţional pentru consumatori din ţara dumneavoastră”, precizeazăsite-ul oficial al UE europa.eu.
 
Nu pentru orice întârziere se acordă compensaţii
 
Dacă zborul dumneavoastră a avut întârziere şi aţi ajuns la destinaţie cu câteva ore mai târziu aţi putea  dori să ştiţi dacă puteţi obţine compensaţii financiare. Răspunsul este da, cu precizarea că nu în orice situaţie.
 
„Dacă ajungeţi la destinaţia finală cu o întârziere de cel puţin trei ore, aveţi dreptul la despăgubiri, dacă întârzierea nu este cauzată de circumstanţe extraordinare. Dacă zborul are o întârziere de cel puţin două ore la plecare, compania aeriană trebuie să vă ofere asistenţă (gustări şi băuturi răcoritoare şi, dacă este necesar, cazare). Dacă ajungeţi la destinaţia finală cu o întârziere de peste trei ore, aţi putea avea dreptul şi la compensaţii financiare”, precizează acelaşi site. 

De altfel, drepturile pasagerilor transportului aerian, prevăzute de UE (Prin UE ne referim în acest context la cele 27 de state membre (inclusiv Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira şi Insulele Canare), dar şi la Elveţia, Islandaen, Norvegiaen şi Regatul Unit. Nu ne referim şi la Insulele Feroe, Insula Man şi Insulele Anglo-Normande), sunt multiple.
 
Ele se aplică: dacă zburaţi pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE); dacă aterizaţi pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE; dacă decolaţi de pe un aeroport din UE către o ţară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE; dacă nu aţi primit deja anumite compensaţii (despăgubiri, redirecţionare, asistenţă din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislaţiei relevante a unei ţări din afara UE.

Responsabilitatea operaţională pentru zbor 
 
Este bine să ştiţi că zborul de plecare şi zborul de întoarcere sunt întotdeauna considerate zboruri separate, chiar dacă sunt părţi ale aceleiaşi rezervări. 
 
În unele cazuri, compania care operează zborul (operatorul aerian) s-ar putea să nu fie cea de la care achiziţionaţi biletul. În caz de probleme, doar compania care operează zborul poate fi trasă la răspundere. 
 
"În cazul în care o companie aeriană închiriază o aeronavă cu tot cu echipaj de la o altă companie aeriană (sistem „wet lease"), responsabilitatea operaţională pentru zbor îi revine companiei care închiriază aeronava deoarece, în temeiul legislaţiei UE (Regulamentul 261/2004), ea este cea care operează zborul", precizează europa.eu.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările