Buba de după sechestrul pus de DNA pe cele 40 de autobuzele CNCD se va sparge abia luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cele 80 care ar fi trebuit să asigure un circuit normal în Piteşti, din acest weekend, pe trasee au mai rămas 64 de vehicule: cele 40 aparţinând S.C. Girexim Universal şi 24 puse la dispoziţie de Publitrans. O situaţie ale cărei neajunsuri se vor simţi abia luni, când puhoaiele de piteşteni vor pleca la muncă.

În urma adresei către DNA, document prin care reprezentanţii CNCD anunţau că vor scoate autobuzele de pe traseele din Piteşti dacă nu primesc lămuriri cu privire la prejudiciul pe care funcţionarea în continuare a asocierii CNCD-Girexim cu firma Consiliului Local l-ar aduce municipalităţii, prin plata subvenţiei de la bugetul local către firmele lui Constantin Scarlat şi Gheorghe Văsîi, au fost luate şi primele măsuri.

DNA a dispus sechestru asigurator pe toate cele 40 de autobuze ce aparţineau CNCD, maşinile fiind date în custodie societăţii Publitrans 2000 S.A. Aceeaşi DNA şi-a dat acordul ca autobuzele să fie în continuare folosite în transportul public, de către societatea Consiliului Local Piteşti. Reprezentanţii CNCD susţin însă că autobuzele aparţin societăţii pe care o reprezintă şi acestea ar trebui conservate fără a fi folosite şi implicit uzate până la stabilirea vinovăţiei fiecărui inculpat şi a modului în care se va face recuperarea prejudiciului. 

Cele 40 de autobuze CNCD au fost deja scoase de pe traseu, iar transportul Public de călători se face acum cu celelalte 40 de autobuze pe care le deţine Girexim şi încă 23 de maşini vechi ce aparţin S.C. Publitrans 2000 S.A.

În total, vorbim de 63 de autobuze, faţă de 80, înainte de sechestru. O situaţie care n-a creat probleme în weekend, dar care se va resimţi, cel mai probabil, luni. 

Singurele  autobuze de care mai dispune Publitrans, pentru o teoretică suplinire a celor 23 scoase deja pe taseu, sunt alte 8 rable vechi, aflate într-o stare şi mai proastă decât primele, care nu se dau duse nici măcar din garaj.

Viceprimarul Cornel Ionică, rămas la cârma Primăriei Piteşti după arestarea preventivă a primarului Tudor Pendiuc, spune că autobuzele cât de cât funcţionale pe care le deţine SC Publitrans sunt insuficiente pentru a asigura transportul public de călători în Piteşti. „Dacă aveam suficiente autobuze, nu ne asociam cu GNCD şi Girexim, dar tocmai aici este problema“, explică viceprimarul Cornel Ionică.

Reamintim că în dosarul de corupţie legat de atribuirea şi prelungirea contractului privind transportul public local de călători, primarul Tudor Pendiuc este acuzat de procurorii DNA de săvârşirea infracţiunilor de luare de mită şi abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave şi în formă continuată,  iar  reprezentanţii SC CNCD S.A. şi SC Girexim Universal S.A., Constantin  Scarlat şi  Gheorghe Văsîi, pentru săvârşirea infracţiunilor de complicitate la abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave şi în formă continuată.

Luare şi dare de mită, spălare de bani şi complicitate la abuz în serviciu – acuzaţii în dosar
 

În acelaşi dosar mai sunt cercetaţi Valentin Vişoiu (acţionar la CNCD S.A , Conarg S.A şi Conarg Real Estate S.R.L, arestat şi el sub acuzaţiile de dare de mită, spălare de bani şi complicitate la abuz în serviciu cu consecinţe deosebit de grave, în formă continuată), Barbu Florin Şerban (acţionar în cadrul SC Conarg Real Estate S.R.L., pentru săvârşirea infracţiunilor de complicitate la dare de mită şi spălare de bani), precum şi fiica primarului Piteştiului, Ema Pendiuc (pentru săvârşirea infracţiunilor de complicitate la luare de mită şi spălare de bani). 

Conform acuzaţiilor formulate de DNA, pentru facilitarea contractului, primarul Pendiuc Tudor ar fi primit de la omul de afaceri Valentin Vişoiu un milion de euro şi un apartament în Bucureşti, în valoare de 130.900 de euro, situat într-un cartier rezidenţial, apartament care ar fi ajuns la fiica sa, Ema Pendiuc.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite