Publicitate în anii '30, pentru remediile împotriva impotenţei şi frigidităţii: „Vă veţi redobândi puterea de muncă şi plăcerea de viaţă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Articole publicitare în revista "Sănătatea pentru toţi"
Articole publicitare în revista "Sănătatea pentru toţi"

În perioada interbelică, produsele ce tratau afecţiuni sexuale erau intens promovate şi prin intermediul unor publicaţii cu tematică medicală.

Piaţa produselor medicale obţinute în laboratoarele farmaceutice era în plină expansiune în anii interbelici. La Piatra Neamţ, la început de secol XX, se înfiinţa Laboratorul Vorel (1910), considerat la acea vreme cel mai modern din ţară. 

În 1916, laboratorul era condus de Constantin Vorel, iar farmacia - de V. Zachman. În anul 1927 firma purta denumirea „Farmacia Vorel - Laborator chimico-farmaceutic”.

„Laboratorul producea peste 60 de medicamente, exclusiv pe bază de plante, autorizate de Ministerul Sănătăţii şi exportate în Canada, SUA, Africa, Grecia. Era numită şi Farmacia Casei Regale. Regele Mihai, care a venit de Paşti la Techirghiol, a văzut produsele Plantavorel cu care se fac tratamente acolo şi-a adus aminte ca şi Majestatea Sa a urmat tratamente cu aceste produse şi că sunt foarte bune”, povestea Mia Vorel, fiica lui Teodor Vorel, într-un interviu acordat revistei Formula AS.

Produsele de laborator erau mediatizate şi prin intermediul unei publicaţii proprii, intitulată „Sănătatea pentru toţi“. Revista cu apariţie lunară a început să apară din anul 1933 sub administraţia şi redacţia Laboratorului Vorel din Piatra Neamţ şi avea drept scop declarat „ridicarea stării sănătăţii poporului“. 

Publicaţia cuprindea o parte medicală şi una literară, şi constituia un mijloc perfect de promovare a produselor realizate în laboratorul Vorel. 

„Redeşteaptă puterea bărbătească adormită!“

În numărul comun 7-8 din februarie-martie 1934, al revistei amintite, sunt promovate două articole care fac publicitate pentru produse care tratează afecţiuni sexuale, respectiv impotenţă şi frigiditate. „Neosatiolul şi Nevrostheninul redeşteaptă puterea bărbătească adormită!“ este titlul unui articol publicitar din paginile revistei. Iată cum este descrisă afecţiunea şi cum sunt promovate cele două produse:   

„Bărbatul impotent are o senzaţie de bătrâneţe, de ruşine, care-i face viaţa un chin. Dar…nu disperaţi! Aveţi încredere în vindecarea d-voastră! Neputinţa, slăbiciunea sexuală la bărbaţi se vindecă întrebuinţând Neosatiol masculin şi Nevrosthenine“.

Din descriere, cele două produse aveau efecte complementare şi trebuiau luate împreună pentru „a recăpăta vigoarea pierdută“:

„Oricare ar fi cauza impotenţei: slăbiciunea nervoasă, viaţa destrăbălată, onania, teama şi neîncrederea în sine, etc. se poate recăpăta vigoarea pierdută urmând tratamentul raţional cu Neosatiol masculin, remediu binefăcător al glandelor sexuale şi Nevrosthenine, întăritor al sistemului nervos. Acest tratament cu totul nevătămător a avut rezultate bune în nenumărate cazuri. Odată cu vindecarea, vă veţi redobândi puterea de muncă şi plăcerea de viaţă“.

Preţul unei cutii de Neosatiol masculin era de 190 de lei, iar un flacon de Nevrosthenine era de 110 lei. Pentru a fi şi mai convingători, era publicat şi un fragment dintr-o scrisoare de recunoştinţă a unui client din Bucureşti care a folosit cele două tipuri de produse şi se declara extrem de mulţumit de efecte:  

„Prin Martie 1929 am folosit 2 Neosatiol masculin şi 2 flacoane N Vorel. Azi, după 4 ani de zile, vă aduc cele mai călduroase mulţumiri pentru binele ce-l faceţi suferinzilor. M’am şi căsătorit de 3 ani de zile şi vă mărturisesc că totul merge cum nu se poate mai bine. (14 martie 1933)“ 

„Readuce dragostea şi plăcerea de viaţă“

Frigiditatea, „lipsa de plăcere a femeilor“, avea de asemenea rezolvare cu produsele de la Laboratorul Vorel. Iată cum era descrisă această afecţiune în ediţia revistei „Sănătatea pentru toţi“ din 1934:

„E o boală foarte răspândită. Frigiditatea (impotenţa, răceala sexuală la femei) provoacă multe suferinţe trupeşti şi sufleteşti. Femeia care suferă de frigiditate e întodeauna nervoasă, tristă şi cuprinsă e idei negre“. 

Produsul promovat în publicaţia amintită era „Neosatiolul femenin“ care „vindecă în mod fericit frigiditatea“. Costul unei cutii era de 300 de lei, iar efectele tratamentului erau multiple: 

„Neosatiolul femenin întăreşte sistemul nervos, readuce dragostea şi plăcerea de viaţă, în mod absolut nevătămător. Pe lângă aceasta mai ajută mult femeilor care sufăr de dureri în timpul regulei (menstruaţiei)“.

Discreţia expediţiei pentru clienţii ruşinoşi  

În acelaşi articol publicitar erau şi câteva informaţii despre compoziţia produsului: „Neosatiolul femenin conţine substanţe foarte scumpe (extract de ovare şi de alte glande de secreţiuni interne, principiul active extras din coaja copacului Carynaothe Yohimbe ce creşte în Africa)“.

De menţionat că Yohimbe, arborele originar din pădurile Africii Centrale, unde creşte în sălbăticie, a fost folosit pentru calităţile sale afrodiziace şi energiei sexuale pe care o produce de pigmeii şi băştinaşii din Africa de Vest, conform Wikipedia.

Pentru a păstra o discreţie şi a-şi proteja clienţii de false prejudecăţi, producătorii le oferă (la cerere) şi posibilitatea unei expediţii secrete a remediilor: „Dacă clienţii noştri doresc din diferite motive, când primesc coletele dela noi, să nu se ştie conţinutul coletului, atunci vă rugăm a ne comunica aceasta în comanda dv., cerând expediţie secretă. Conform dorinţei, coletul nu va avea adresa noastră şi nici un semn ce ar putea trăda conţinutul său. Drept conţinut vom însemna: Siropuri“.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite