O nouă campanie publică împotriva contrabandei cu ţigări. "Rupe lanţul!" - mesajul adresat cumpărătorilor

O nouă campanie publică împotriva contrabandei cu ţigări.

Lansarea campaniei publice împotriva contrabandei cu ţigări FOTO: Florin Jbanca

La Biorul Vamal Piatra Neamţ a avut loc miercuri, 13 aprilie, lansarea celei de-a cincea campanii publice de conştientizare a efectelor negative ale comerţului ilicit cu produse din tutun.

Ştiri pe aceeaşi temă

Campania „Rupe lanţul! Contrabanda cu ţigarete este ilegală!“ a fost lansată miercuri, 13 aprilie, la Biroul Vamal Piatra Neamţ în prezenţa reprezentanţilor Euromonitor Business Consulting Services (realizatorul campaniei) şi a autorităţilor partenere (Poliţia de Frontieră, Poliţia Română şi Direcţia Generală a Vămilor din cadrul ANAF). 
 
„Mesajul «Rupe lanţul!» urmăreşte să transmită că un sistem nu poate funcţiona fără rotiţele care îl pun în mişcare, iar cumpărătorul este una dintre aceste rotiţe. Fiecare dintre noi are puterea să stopeze traficul ilicit cu ţigarete dacă refuză să cumpere produse de contrabandă. Astfel, va avea de câştigat întreaga societate, pentru că o reţea de contrabandă înseamnă crimă organizată şi bani în minus la bugetul de stat“, a declarat Cristina Vasiloiu, director general al Euromonitor Business Consulting Services.
 
 
Pentru a avea imaginea fenomentului contrabandei cu ţigarete, la eveniment au fost prezentate datele unui studiu realizat de Compania de Cercetare Novel Research în rîndul a 2500 de persoane din cele 8 regiuni de dezvoltare ale României, fumători adulţi (18-64 de ani). Statistica a arătat că nivelul acestui flagel este mult mai ridicat în judeţele din nord-est decît media pe ţară (17,8%). 
 
„Şi în ianuarie 2016, regiunea nord-est continuă să fie cea mai afectată de comerţul ilegal cu ţigarete, cu o cotă a pieţei negre de 36,8%, cu toate că se află în scădere faţă de noiembrie 2015, cu peste 10 punte procentuale. Regiunile nord-vest şi vest deţin, de asemenea, cote importante, deşi se află pe un trend descendent (28,3%, respectiv 26,7%)“, a declarat Marian Marcu, directorul companiei Novel Research.
 
 
Campania a fost realizată şi cu sprijinul JT International, unul din marii producători de pe piaţa produselor din tutun.
 
„Interesul nostru este uşor cinic: vrem să vindem, prin urmare, vrem să vindem legal. Dacă piaţa este invadată de ţigări ilegale, noi vindem mai puţin. Dacă noi vindem mai puţin, statul încasează mai puţine taxe, deci este practic o cointeresare“, a explicat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications la JTI România, Moldova şi Bulgaria. 
 
Reprezentantul JT International a precizat că aproape 80% din preţul unui pachet de ţigarete înseamnă taxe, iar în ultimii ani industria tutunului a fost al doilea mare contribuabil la bugetul României, în 2015, virând circa 3 miliarde de euro. 
 
„Pentru noi este un obiectiv de business. Încercăm să stopăm contrabanda, dacă nu, măcar să reducem acest fenomen, astfel încît să putem vinde mai departe pentru că, deşi e o industrie controversată, cu un produs controversat, este o industrie legală şi un produs legal“, a mai spus Gilda Lazăr. 
 
Campania „Rupe lanţul! Contrabanda cu ţigarete este ilegală!“ se derulează în perioada martie-iunie în zece judeţe din apropierea graniţelor din nord-est, nord, vest, sud-vest, precum şi în municipiul Bucureşti.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: