UPDATE Misterul oului ciudat, cumpărat dintr-un hipermarket. Filmarea care a încins reţelele sociale: a fost sau n-a fost vopsit?

UPDATE Misterul oului ciudat, cumpărat dintr-un hipermarket. Filmarea care a încins reţelele sociale: a fost sau n-a fost vopsit?

Stop cadru din filmarea postată pe Facebook

O persoană din Piatra Neamţ vrea să demonstreze printr-o înregistrare video că a cumpărat ouă expirate, mascate de o vopsea aplicată, dintr-un magazin al unui lanţ cunoscut.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un filmuleţ postat duminică, 17 septembrie de Florentina Boghiu pe contul său de Facebook a stârnit indignare, dar şi discuţii aprinse legate de calitatea unor produse comercializate în hypermarketurile din România.
 
„Uitaţi ce surpriză «frumoasă» am avut în această dimineaţă...ouă expirate, vopsite din nou şi schimbată data de valabilitate. Aşa ne îmbolnăvim şi nu ştim de unde“, este anunţul care însoţeşte filmuleţul respectiv. 
 
Din imagini, se vede cum persoana respectivă răzuieşte cu unghiile un ou, în dreptul ştampilei de identificare a produsului, iar pelicula se îndepărtează ca şi cum oul ar fi vopsit. Sub stratul maroniu rămâne însă acelaşi cod cu data de expirare în luna octombrie, ceea ce nu confirmă ipoteza că produsul ar fi în afara datei propice consumului.
 

Reacţiile internauţilor nu au întârziat să apară. Unii au cerut lămuriri, iar autoarea postării menţionează că oul a stat într-un cofraj, în frigider, şi că a consumat produsul respectiv. O fotografie postată ulterior de aceeaşi persoană arată că oul a fost cumpărat de la un producător din Vaslui. 
 
Femeia a fost sfătuită să depună o reclamaţie la Protecţia Consumatorului, însă până luni la prânz, o astfel de sesizare nu fusese depusă, după cum a menţionat Vlad Ciurea, comisar şef la CJPC Neamţ. 
 
Mare parte din cei care au comentat imaginile au înfierat lanţul de magazine, însă unii consideră că nu este decât o acţiune de discreditare a companiei. 
 

Răspunsul Kaufland: "Ouăle au fost ţinute într-un mediu acid (oţet)"

 
Cu privire la imaginile video publicate pe facebook în data de 18 septembrie 2017, Kaufland România vine cu următoarele precizări:
 
În urma vizionării clipului video, am contactat producătorul local al ouălor SC VANBET SRL pentru verificări, precum şi Cooperativa Agricolă care le furnizează, şi am demarat cercetări împreună cu autorităţile responsabile. 
 
Vă confirmăm că, potrivit legii, toate produsele de la raft vin însoţite de declaraţie de conformitate din partea producătorului, care atestă că articolul este bun pentru consum.   
 
Din imaginile video, reiese foarte clar că oul este în termen de valabilitate, producătorul confirmând acest lucru în răspunsul oficial pe care ni l-a transmis şi din care redăm mai jos:
 
„În urma vizionării filmuleţului, nu am observat două date de expirare diferite, singura vizibilă fiind 02.10.2017, atât pe oul iniţial, cât şi în urma răzuirii de către cumpărător (dată care este valabilă, nu expirată, cum s-a mediatizat). Precizăm că produsul din materialul postat prezintă diferenţe semnificative faţă de starea iniţială în care a fost livrat.
 
Pentru această livrare a fost întocmită declaraţia de conformitate nr. 4515/05.09.2017. Concluzia noastră este că ouăle au fost ţinute în mediu acid (oţet), coaja suferind modificări specifice. ”
 
Cooperativa Agricolă Ţara Mea, pentru care acest producător furnizează ouă, ne-a transmis că vor fi şi consecinţe legale împotriva autoarei postării:
 
„Cooperativa Agricolă Ţara Mea respinge orice asociere a numelui cu produse falsificate, în speţă cu ouăle prezentate într-o filmare postată pe o reţea de socializare, în care se sugerează că ouăle ar proveni de la un furnizor membru al Cooperativei. Considerăm că acesta este un atac la adresa producătorilor români, care câştigă din ce în ce mai mult teren şi livrează produse de calitate în supermarketuri, fapt care pare că deranjează. Mesajul nostru este că un astfel de atac nu ne sperie. (...) În cursul zilei de mâine, 19 septembrie, va fi înaintată instanţei plângere pentru săvârşirea infracţiunii de înşelăciune împotriva autoarei înregistrării postate pe reţeaua de socializare, având în vedere că un astfel de demers poate cauza prejudicii enorme Cooperativei şi prejudicii substanţiale de imagine producătorilor români”. 
 
Kaufland România susţine producătorii români şi produsele locale sunt prima opţiune în politica de achiziţie a companiei.  
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările